Kinderen in bij mijn pony in de stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:30

44Myrthe44 schreef:
Waarom wil je het eigenlijk niet?
Het is voor je pony toch juist leuk als hij wat vaker geaaid wordt?

Als het bij aaien blijft zou ik er geen probleem mee hebben.
Maar kun jij garanderen dat het bij aaien blijft en er niet van alles gevoerd wordt?
Waar het dier misschien ziek van wordt en jij voor veel geld een DA mag laten komen?
En dan aan jou de vraag: denk je nou echt dat je ook maar een cent van de voorrijkosten of de behandeling door een DA kunt terugvragen van al die kinderen die het zo leuk vinden om een pony te aaien/voeren?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:41

44Myrthe44 schreef:

voor de pony is dat leuk ja, maar het krijgt ook alsmaar snoepjes van die kinderen word die steeds dikker van ik zou het ook niet willen geef er groot gelijk.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:43

ariannexrich schreef:
44Myrthe44 schreef:

voor de pony is dat leuk ja, maar het krijgt ook alsmaar snoepjes van die kinderen word die steeds dikker van ik zou het ook niet willen geef er groot gelijk.

Ik heb het over aaien, niet over voeren ;).
Bordje ''niet voeren'' snap ik dondersgoed

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:46

Ik heb een beetje dezelfde vraag als 44Myrthe44..
Waarom zouden ze hem/haar niet mogen aaien? Dat je niet wilt dat de box betreden wordt snap ik heel goed, maar gewoon een aai van buiten de box is toch niets mis mee?

Ketaki

ik had de pony juist op een andere stal neergezet.

juist dat ze weten dat die pony ook daadwerkelijk verkocht is, en dat ze er niet meer naar " op zoek" gaan. :j :j

Anoniem

Myrthe: om dezelfde reden dat mensen niet zomaar mijn tuin in hoeven te lopen om mijn hond te aaien. Het is geen manegepony en mocht er toch nog iets gebeuren van een trap of een beet (het is en blijft een dier...) dan ben jij aansprakelijk en niet de manege.

Bovendien lopen er genoeg kleine penny's rond die de pony random een tik geven omdat hij in het verleden wel eens iemand heeft gebeten, bij onze manege wel in ieder geval...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:52

Eight schreef:
Ik heb een beetje dezelfde vraag als 44Myrthe44..
Waarom zouden ze hem/haar niet mogen aaien? Dat je niet wilt dat de box betreden wordt snap ik heel goed, maar gewoon een aai van buiten de box is toch niets mis mee?

Heb je de openingspost goed gelezen? Daar staat dat er kinderen IN de stal komen. Dat kinderen snoepjes geven. Het blijft echt niet alleen bij die aai.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:02

Heb je al gedacht aan een naambordje voor aan de stal? zo eentje met daarop de naam van de pony + gegevens van de eigenaar. Op mijn oude stal hadden enkele pensionpaarden zulke bordjes en imo was dat ook gewoon altijd duidelijk dat die dieren verboden terrein waren.

Zulk soort bordjes zit ik dan aan te denken trouwens:
http://www.divoza.com/images/products/1 ... elding.jpg

Deze vind ik zelf ook best leuk en duidelijk:
http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00004/8510004-t.jpg

Vroeger (ohjee word ik oud?) in de kinderlessen waar ik in reed was er ook eens een manege pony verkocht, de nieuwe eigenaar heeft toen nog enkele weken meegereden in de manegelessen met haar nieuwe pony (de ex-manege pony). Ik vond dat toen als kind volkomen duidelijk dat die pony sindsdien gewoon 100% van haar was.

Edit:
nog even een klein beeje toevoegen ter verduidelijking: ze reed dus mee in de kinderlessen, dus wanneer er veel kinderen aanwezig waren dan was zij ook aanwezig en bezig met haar pony. De manegekinderen hadden zo dus ook geen kans om zicht voor (of na) het rijden met deze pony bezig te houden.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 30-06-14 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:06

Telpeva schreef:
Ik vond dat toen als kind volkomen duidelijk dat die pony sindsdien gewoon 100% van haar was.

Vroeger hadden wij als kind geleerd dat "nee" ook echt nee was, en had je daar respect voor.
Tegenwoordig is bij velen een "nee" een misschien, als je lang genoeg doordramt krijg je je zin, en als je je zin niet krijgt ga je het gewoon doen, je komt er toch mee weg....

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 05:26

Ik zou het idd ook kort en zakelijk houden. Rijmpjes zijn leuk, maar de kans dat het verkeerd begrepen wordt of helemaal niet gelezen is wel groter dan een bordje met beknopte tekst in grote, duidelijke letters. Misschien bordje of letters rood maken.

Ik zou voor zoiets gaan als: 'Let op: pensionpaard. Verboden toegang.'

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:15

Cassidy schreef:
44Myrthe44 schreef:

Als het bij aaien blijft zou ik er geen probleem mee hebben.
Maar kun jij garanderen dat het bij aaien blijft en er niet van alles gevoerd wordt?
Waar het dier misschien ziek van wordt en jij voor veel geld een DA mag laten komen?
En dan aan jou de vraag: denk je nou echt dat je ook maar een cent van de voorrijkosten of de behandeling door een DA kunt terugvragen van al die kinderen die het zo leuk vinden om een pony te aaien/voeren?

Misschien ben ik wel heel makkelijk en goedgelovig maar een pony word echt niet ziek van een handje snoepjes hoor, dan is er wel wat mis mee. En nogmaals, het is maar een paar weken en dan vertrekt t beest toch naar een andere stal. Maak je niet druk en laat het gaan tot die tijd.

Anoniem

Re: Kinderen in bij mijn pony in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:55

Ik zou in ieder geval geen bordjes doen met teksten als "ik heb nu een baasje, dus ik vraag geen aandacht meer van jullie". Dat begrijpen kinderen niet. En terecht, want de pony vindt aandacht wel leuk. Kinderen ontdekken dat snel genoeg en zullen denken dat jij de pony niet goed begrijpt.
Kinderen zijn vaak nog niet zo goed in de boodschap achter de boodschap te ontcijferen. Zeker jongere kinderen zullen niet zo snel aanvoelen dat het bordje er hangt omdat *jij* niet wilt dat ze in de stal komen. Dus als je iets op de stal plakt, hou het dan duidelijk en begrijpelijk voor kinderen.

Waarbij je je moet afvragen of je dat allemaal echt wilt. De eigenaar van de manege ziet er al op toe en er hangt een briefje op het prikbord. Dus er zullen echt geen massa's kinderen in die stal komen om die pony te aaien. Hang gewoon een bordje op met "niet voeren". En neem het voor lief als er nog heel af en toe een kind de stal in loopt om hem te knuffelen. In september ben je daar ook vanaf.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:33

Ik snap dat je het niet leuk vind dat iedereen te pas en on te pas bij je pony in de stal komt en dan ook nog hem gaat voeren. Zou ik ook niet van gediend zijn. Ik denk dat het slimste is om het gesprek aan te gaan met de instructeurs en vragen of zij tijdens de lessen de kinderen duidelijk kunnen/ willen maken dat de pony verkocht is. Dat zij niet meer de pony mogen "lastig" vallen in de stal met aaien en voeren. Dat de nieuwe eigenaar (s) dit niet willen.
Als het puur om het voeren gaat (wat te begrijpen is) een bordje maken met in verband met ziekte verboden te voeren.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:03

Polly schreef:
Misschien ben ik wel heel makkelijk en goedgelovig maar een pony word echt niet ziek van een handje snoepjes hoor, dan is er wel wat mis mee. En nogmaals, het is maar een paar weken en dan vertrekt t beest toch naar een andere stal. Maak je niet druk en laat het gaan tot die tijd.

Het gaat nooit om 1 handje bij een ex manege paard/pony. Ik spreek uit eigen ervaring daarin. Vaak vinden meerder mensen het dier leuk/lief en krijgt het van al die mensen iets te eten. Op het toppunt kreeg dit paard uiteindelijk het dubbele binnen op een dag dan wat de bedoeling was, is ook een keer goed ziek geweest.

(dit betreft niet mijn paard, maar een paard wat ik heb bijgereden totdat de eigenaar weer terug kwam van haar vakantie. Vlak voor de vakantie had zij hem gekocht van de manege waar hij 5 jaar lang had gestaan, en was de favoriet van velen. Ondanks dat hij in een andere box was gezet aan de andere kant van het bedrijf zijn ze hem toch blijven opzoeken)

Juliette

Re: Kinderen in bij mijn pony in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:31

Bij ons hing bij een pensionpaard eerst: Niet voeren!
Daar hield bijna niemand zich aan, iedereen gaf hem gewoon van alles.
Nu hangt er een bordje: Niet voeren, paard word hier ziek van!
En tot zover ik weet geeft niemand hem meer wat, of ze er echt ziek van word weet ik niet, maar het werk in elk geval wel :)

Mjdr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:36

Met krijt of a4tje schrijven dat het geeen manege pony meer is, en ook geen toegang/bijvoeren.

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:51

Jaren terug hadden wij ook een pony overgekocht van de manege. Dit was denk ik wel verteld aan de manegeklanten en pony kreeg direct een stal in het deel van de pensionpaarden. Het bleef niet bij aaien/voeren, maar we zijn meerdere keren op stal toegekomen en 'ja.. waar is de pony..' Genoeg kids die er even mee gingen stappen, in de stal zitten, of we kwamen op stal en ze stond gezellig op de poetsplaats. := Niets speciaals aan gedaan, gewoon iedere keer pony overgenomen en gezegd dat ze niet meer bij de manege hoort. Na een tijdje was het duidelijk en nooit meer last gehad.

Maar ik zou er inderdaad ook iets kort en duidelijks van maken. Lange teksten en rijmpjes zullen vaak niet gelezen worden of, vooral door jonge kinderen, verkeerd begrepen.

RSJami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 10:32

Van mij mogen ze hem best een aaitje geven, maar buiten de stal.

Ik snap ook heel goed dat er kinderen zijn die het ontzettend jammer vinden dat hij niet meer van de manege is, maar ongevraagd de stal betreden wil ik gewoon niet. Als ik op stal ben mogen ze best helpen met poetsen of een stukje wandelen, maar alleen als ik er ook ben. Ik vind dus niet dat ik 'hard' naar de manegeklanten ben.

Zoals ik al zei, slot komt er niet op! Schuifje boven aan de stal heeft niet zoveel zin aangezien een 12 jarige daar nog steeds bij kan.

Vanaf vandaag wordt er in de lessen gezegd dat de pony niet meer van de manege is. Ik ga ook vandaag een bordje ophangen met 'niet voeren en de stal niet betreden'. In de hoop dat dat werkt.