Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Magrathea schreef:Ik snap niet waar iedereen het vandaan haalt dat TS de eigenaar zo min mogelijk wil zienze zei toch net dat dat niet zo is?
Koper schreef:Magrathea schreef:Ik snap niet waar iedereen het vandaan haalt dat TS de eigenaar zo min mogelijk wil zienze zei toch net dat dat niet zo is?
Volgens mij zeg ik ook dat ik graag wil dat iemand regelmatig wat met z'n paard komt doen maar goed. Ik zal het wel verkeerd formuleren![]()
Een pensionklant, of 50/50 alles doen wil ik niet. Ik zit er totaal niet op te wachten dat een pensionklant/medehuurder zich gaat bemoeien met de kwaliteit van het ruwvoer of de indeling van de wei. Ik wil GOED hooi voeren, daar doe ik geen concessies in ook al kost het mogelijk wat meer. Ook is het voor deze wei nogal handig als er geen mensen rondlopen die ieder weekend met de trailer op pad gaan of een hoop drukte meebrengen. Daarom leek een pensioenplek me handig. Omdat ik niet weet of mijn paard nog weer rijdbaar gaat worden vind ik het voor hem prettig als iemand niet úrenlang het bos in gaat om lekker te rijden en mijn paard al die tijd in z'n eentje achterblijft.
Pmarena ik kan redelijk wat hooi kwijt, voor een paar maanden wel. Hooiprijzen ben ik in kaart aan het brengen (wei ligt in een net andere regio dan waar ik mijn vorige wei had), de kosten per maand zijn natuurlijk afhankelijk van hoe het hooi dat jaar is en hoeveel je er nodig van blijkt te hebben. Als het 2 maanden vriest heb je meer hooi nodig dan met afgelopen winter, lijkt me logisch.
Er vroeg iemand waarom een paard tot 1,50. Die van mij is 1,34 en hij vreet graag. Hoe denk je dat die eruitziet als ik 'm huisvest met een tuiger of fries en hem navenant voer?
Koper schreef:Pmarena ik kan redelijk wat hooi kwijt, voor een paar maanden wel. Hooiprijzen ben ik in kaart aan het brengen (wei ligt in een net andere regio dan waar ik mijn vorige wei had), de kosten per maand zijn natuurlijk afhankelijk van hoe het hooi dat jaar is en hoeveel je er nodig van blijkt te hebben. Als het 2 maanden vriest heb je meer hooi nodig dan met afgelopen winter, lijkt me logisch.
Koper schreef:Magrathea schreef:Ik snap niet waar iedereen het vandaan haalt dat TS de eigenaar zo min mogelijk wil zienze zei toch net dat dat niet zo is?
Volgens mij zeg ik ook dat ik graag wil dat iemand regelmatig wat met z'n paard komt doen maar goed. Ik zal het wel verkeerd formuleren![]()
Citaat:De voorkeur gaat uit naar een intelligente, gevoelige pony met voldoende temperament en karakter.
pmarena schreef:Ik denk eigenlijk dat je weinig mist aan de mensen die de waarde van dit aanbod niet inzien
Als je gewoon goed leest dan zie je heel duidelijk dat de TS een keurig aanbod doet en hele begrijpelijke redenen heeft voor haar standpunten. Wanneer mensen hier geen begrip / respect voor hebben of het zelfs een onredelijk aanbod vinden, dan wil je ze sowieso niet als pensioenklant denk ik
- TS heeft een heel leuk eigen plekje dat ze ècht paardvriendelijk wil gebruiken, geen concessies doen op kwaliteit van voer e.d.
- ze heeft en wil maar 1 eigen paardje
- ze wil wel graag een weidemaatje: een paard van iemand anders dus
- ze biedt een pensioenplek aan aan iemand die dan goedkoop van haar plekje mee mag genieten
- ze wil natuurlijk wel baas in eigen land blijven, dus geen gezeur over te duur hooi ofzo
- ze wil graag relatieve rust op de wei, geen gillende kids of dagelijks urenlang getrut
- bij een weidemaatje wil je graag dat die ook echt op de wei is, en niet steeds weg is
Al met al is deze plek dan toch ook gewoon ideaal voor een paardje dat met pensioen is?
Op een gewone stal betaal je veel meer, moet je vaak veel meer zelf doen, heb je vaak minder weidegang en is een pensioenpaard vaak niet zo heel goed op zijn plek. En bovendien zal je je daar ook gewoon moeten schikken naar het stalbeleid van de eigenaar![]()
Dan is zo'n aanbod van Koper toch een buitenkans
Je staat een stuk goedkoper, er wordt verzorging geboden waardoor je er veel minder werk aan hebt en er minder vaak naartoe hoeft (maar bent wel gewoon welkom!) en je paard staat lekker rustig en overzichtelijk in een stabiele situatie met 1 ook niet meer piepjong maatje en kan de hele dag lekker lopen en bewegen.
Het enige dat Koper vraagt is dat je wel meebetaalt in de voerkosten en accepteert dat zij het beleid bepaalt.
Bij een normale stal zal je ook moeten accepteren dat een ander het beleid bepaalt en liggen de kosten ook nog eens veel hoger.
Nou poeh-poeh, hoe durft ze