Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

koend schreef:Als ik goed naar je foto kijk, dan vermoed ik een klein weitje, door jarenlange paardenbegrazing compleet dichtgestapte grond.
Wat je eigenlijk zou moeten doen? Doodsproeien, diep frezen, grondstaal nem3n, gepast bemesten en herzaaien.
Ik vermoed dat dit geen optie is.
Ik zou de mest opruimen en voor de winter met mijn grasmachine alles afrijden wat het paard niet lust.
Verder grondstaal nemen, laten ontleden ( bij een agrodienst) en volgens het bemestingsadvies bemesten.
Verwacht er geen wonderen van. Je weitje dient vooral als jogging- en ontspanningsruimte.
Ook aan "fusioneren" met een buurman zou ik even denken, tenminste als het tussen de paardjes én tussen de baasjes klikt. Gewoon aan elke kant van de gemeenschappelijke grens een doorgang met handvat maken. Zo krijgt je paard een speelkameraadje en dubbel zoveel bewegingsruimte.
Neyjen schreef:Sinds Augustus hebben wij een “eigen” stukje land. Hierop bloeide toen volop gele bloemen.
Heel mooi heb er nog een foto van gemaakt toen mijn paard er een kwartiertje op stond.
Maar ik ben die avond verder gaan uitzoeken.
Het was bijna een paardenbloem maar toch ook weer niet.
Is dit biggenkruid?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mijn vermoeden was ook biggenkruid. Hoe kan ik er voor zorgen dat het volgend jaar niet of minder groeit?