) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Daarna met een emmer ernaast, en dat ging beter. Pony liet het toe dat ik aan de schacht kwam, dus dat viel me mee. Daarna de schacht in, en ik voelde flinke bulten zitten. Maar dat zat ' aan de andere kant'? Want er zat vel overheen. Ik heb telkens wat warm water gepakt zodat er wat losgeweekt kon worden, want er zaten ook korsten en troep. Dat water hielp niet, dus heb ik Badedas gebruikt. Later kwam ik erachter dat ik niet diep genoeg zat, maar ik vond pony zo braaf dat ik het af wou sluiten. Dus goed gespoeld met warm water voor zover het kon, en toen nog een laatste keer gevoeld omdat ie twee keer zijn achterbeen optilde (het zal hem pijn doen, dus ik straf hem juist niet hiervoor omdat ie dit aangeeft, maar ik stop ook niet meteen) Die laatste keer zat ik wat dieper in de schacht, en toen voelde ik dus echt grote bonen! Maar het was voor de eerste keer goed geweest, hij was braaf en het viel me 200% mee hoe ie reageerde! ikkeniet schreef:Als je een verdoving haalt bij je dierenarts, dan beetje verdoven.
Vaak schachten ze dan al uit omdat alles ontspant, en kan je het hele zakie schoonmaken.
Duurt wel zo'n 1 1/2 uur tot 2 uur voordat de verdoving voldoende werkt.
Jotoma schreef:Ik vraag me af waar je die bonen kan vinden als ze uitschachten? In de koker kan ik wel eea schoonmaken, maar alles staat toch al 'open' als de boel is uitgerold?

Koper schreef:ikkeniet schreef:Als je een verdoving haalt bij je dierenarts, dan beetje verdoven.
Vaak schachten ze dan al uit omdat alles ontspant, en kan je het hele zakie schoonmaken.
Duurt wel zo'n 1 1/2 uur tot 2 uur voordat de verdoving voldoende werkt.
Okee..? Dus als ik een verdoving haal dan weet ik hoe die dingen eruitzien?
Of was je reactie niet bedoeld als antwoord op mijn vraag in de OP.
. Maken jullie die ook schoon?geerke schreef:Marocje schreef:Ik twijfel om hiervoor een da te raadplegen: heb het vermoeden dat die bonen echt groot zijn en dat ik die er niet zomaar uit krijg. Kan het nog wel een paar keer zelf proberen, maar anders vraag ik toch om een sedatie.
beetje olijfolie er op,laat je paard het wel toe?
LindyH schreef:Ik ben bang dat ik er ook maar eens aan moet geloven...![]()
Is het trouwens niet zo dat als je eenmaal een boon verwijderd hebt, dat ze dan sneller en groter terugkomen? Bijvoorbeeld omdat het paard dan meer smegma gaat produceren omdat je het weg hebt gehaald?
Ik zou me daar iets bij voor kunnen stellen. Het geldt voor meer dingen die met huid en haar te maken hebben.

ik heb hier nog nooit van gehoord en ik zit hier zelf met twee hengsten
moet ik er nu ook zo dingen gaan uithalen? Marocje schreef:Ik twijfel om hiervoor een da te raadplegen: heb het vermoeden dat die bonen echt groot zijn en dat ik die er niet zomaar uit krijg. Kan het nog wel een paar keer zelf proberen, maar anders vraag ik toch om een sedatie.