Hoe vind jij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vind jij je paard?

(veel) te dik
35 (18%)
Precies goed
136 (72%)
(veel) te dun
16 (8%)

Totaal aantal stemmen: 187

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:46

Arti is ietsje te dik, maar dat is meer een kuilgrasbuikje. Gelukkig is ze niet heel erg te dik, maar voor het mooie zou er ietsje afkunnen Lachen

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:53

Jolynn is een hele tijd te dun geweest omdat ze zo ziek is geweest. We hebben heel langzaam haar voer weer opgebouwd en nu is ze weer precies goed. Moet alleen wel uitkijken dat haar buikje niet te dik wordt, het is een echte vrouw he??
Lex is precies goed en zit lekker in zijn spieren.
Xantha heeft een lekker dik veulen buikje Haha!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:02

Fleur is best breed van voren, en van achter vind ik haar eigenlijk normaal een beetje te schraal. Nu ze drachtig is, vind ik haar er op en top uitzien! Ze klopt nu een beetje in verhouding met de rest van haar lichaam met dat buikje

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:34

Helion ziet er best goed uit.....
voor een 9 maanden zwangere merrie *LOL*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:36

Splash ziet er nu eindelijk goed uit , in de zomer wat minder toen ie 2 weken op het land heeft gestaan , hij had allemaal wondjes Boos!
Nu ziet ie er goed uit , is vrolijk en stukken minder bang...

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:37

Marco schommelt wat met zijn gewicht. Gisteren kreeg ik op de keuring te horen dat hij wel wat voller mocht zijn en ik kon hem geen ongelijk geven, hij had tegenover de andere haflingers veel minder spek op zijn billen en buik. Waarschijnlijk is dit gekomen doordat hij 3 weken geleden geschoren is en misschien een hoop energie gebruikt heeft voor warmte en weer wat vacht aan te maken (nu wordt hij weer lekker verwend met meer eten, tot grootse vreugde van marco).
Maar ik kan me ook nog goed voorstellen dat een paar jaar geleden de instructrice me vertelde dat ik hem toch eens nodig op een dieet moest gaan zetten, want zijn (over)gewicht zat hem in de weg bij zijn bewegingen.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:00

Tsjah, te dik... wat is te dik? Onze paarden zijn nou allemaal lekker dik, omdat ze de winter gewoon goed door moeten komen. En door de wintervacht wordt de dikheid natuurlijk extra versterkt. Vorig jaar ging Koos heel mooi, slank de winter in, maar dat was achteraf niet zo verstandig... hij had nauwelijks vet om zich warm te houden.
Maargoed, ik vind ze allemaal mooi op gewicht! Knipoog

Als ik deze vraag in de zomer zou moeten beantwoorden, dan kan ik zeggen dat Hrannar echt aanleg heeft om moddervet te worden (maar het strenge dieët houdt hem wel netjes). Koos groeit niet zo veel meer, dus hij zal dan ook sneller té dik worden. Fraeva is het slanke paardje hier... als ik 4 weken op vakantie ben geweest en mevrouw heeft zich helemaal kunnen storten op het gras, dan ik ze nog niet eens te dik. Lachen

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:04

Ik vind Prince goed. Hij is 6 maanden en niet echt dik, maar ook niet te dun (vond m eerst wel te dun) Jessie vind ik nu ook goed. Wel een buikje, maar niet echt erg. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:06

Ik vindt mijn merrie goed, tot wat aan de dikke kant. Maar nu we aan het begin van de winter staan, heb ik toch liever er wat meer opzitten. De fysio die laatst bij haar was vond de stal waar ik stond "een goed kosthuis".

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:10

Buddy is precies goed nu vind ik!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:13

Kyra is iets te dik, maar het kan er nog wel mee door.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:14

Loesjuh schreef:
Kyra is iets te dik, maar het kan er nog wel mee door.

nee joh das d'r wintervacht Tong uitsteken

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:15

Dank je Ingele voor je commentaar... Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:17

Loesjuh schreef:
Dank je Ingele voor je commentaar... Haha!

Schijnheilig
Kyra is kei lief en helemaal niet dik laat het haar maar niet horen Clown

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:19

Zou dat de reden zijn geweest dat ze me er af gooide dinsdag Tong uitsteken Heeft ze me stiekem gehoord..
Maar we gaan heel erg offtopic, en dat mag niet....

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:24

Magic is op het moment zeker te dik. Maar ze staat ook weer op 'rust'. Ze wordt op het moment niet gereden of bijgezet gelongeerd, maar alleen los, longeren, stapmolen of wandelen. Dus tja, dan wordt ze al snel te dik. Ook beginnen de spieren alweer uit te zakken, jammer... Scheve mond

Normaal gesproken heeft ze best een mooi slank lichaam. Nog wel iets meer naar de dikkere kant dan dunner.
Ik houd absoluut niet van dikke paarden En ik zie (zeker bij ons op stal) veel te veel echt dikke paarden.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:49

Toen Licor in Spanje stond vond ik hem wat aan de dunne kant (hij had echt zo'n superatletisch lijf zonder buik), maar ik zie gewoon liever een wat voller paard (geen dik, gewoon wat voller). Nu heeft hij een mini-buikje, en voor mij is dat precies goed!

Er zijn mensen die hun paard graag zo hebben staan, dat je al de ribben kan zien... Dat vind ik maar niks.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:00

Sinds ik Bonanza heb is hij wat afgevallen, omdat hij nu veel meer gereden wordt. Maar daar zijn we al mee bezig, er komen geleidelijk aan al weer wat kilootjes bij... Lachen

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:36

Door goed te kijken Haha!

Lot is precies goed. Misschien een klein beetje aan de dunne kant, ze moet iig niet dunner worden dan ze nu is. En nu is ze mooooooi Lovers

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:53

mijn oudje is sinds 2 jaar iets te dun naar mijn inzien. maar ja 31 jaar, kiezen zitten los, vaak diarree en ziekies tja het hoort erbij. overigens heb ik gehoord dat je paard beter iets schraal kan houden dan te vet maar je alles waar te voor staat is slecht

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:26

Cheyenne ziet er prima uit, precies goed. Afgelopen winter was ze te mager...dat gaat mij niet weer gebeuren dit jaar

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:57

Mijn paarden zitten tussen goed en te dik in.

Felix mag iets dunner en Danno mag iets meer vlees op de rug.
Ik zat er laatst zonder zadel op en kon toch duidelijk de ruggengraat voelen . Zijn buik is dan wel weer gevuld met een dun laagje spek op de ribben.

Zal komen doordat er niks mee gedaan wordt en ze zich allebei tevreden doen met de baal kuil die er in het weiland staat.

Maar een beetje spek voor paarden die dag en nacht buiten lopen an geen kwaad.

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:00

Te mager !!! Maar daar werken we aan Haha! , we zijn hem nu helemaal dik aan het maken Knipoog , en hij is al wat verdikt maar wat dikker mag nog wel Lachen !

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:05

Destiny is precies goed,dr moet wat meer spier op,maar that's all.
Roduque is al een heel stuk afgevallen,en nu issie ook precies goed.
Hij heeft nog net een dat beetje 'xtra' wat een pony leuk maakt maar hij is zeker niet te dik meer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:02

Andrew was altijd mooi slank, en als ik te weinig bijvoerde iets aan de schrale kant, nu hij een aantal maanden uit de running is geweest en alleen in het land heeft gestaan met onbeperkt kuil, vinden anderen hem mooi vol/rond, en ik vind hem te dik...
Hij gaat niet op dieet, maar ik hoop dat ik hem straks weer regelmatiger kan rijden. Dat merk je gelijk bij hem, dan slankt hij ook vlot weer af.
Gelukkig...
Zal binnenkort eens een foto maken van Andrew nu... Knipoog
Dan kunnen jullie vergelijken met de slanke den van van de zomer Schijnheilig