Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

A 1
37 (12%)
B 2-5
207 (68%)
C 5-10
51 (16%)
D 10 of meer
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 301

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:24

ligt er aan welke..

Mijn merrie van 6 is op 2jarige leeftijd naar mijn gekomen en ben nu naar 3 x verhuist morgen verhuis ik weer dus teller staat op 4

mijn shetje van 2 heeft veel te veel mee gemaakt die is bij mijn vriendin 3x verhuist en toen is ie naar mijn gegaan dat is dus nummer 4. en nu gaat hij morgen ook mee verhuizen dus 5x en gaan hoop ik nooit meer verhuizen vind het zo zielig

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:37

Mijn pony Norris wordt dit jaar 18. Ik heb hem al bijna 3 jaar. Eerst stond hij bij een fokker. Daarna ging hij naar Manege Dorst te Dorst (omgeving Breda) op 3-jarige leeftijd. Voordat hij op Manege de Molenheide te Schijndel kwam te staan (waar hij maar 3 maanden heeft gestaan), heeft hij 12 jaar bij Manege Dorst op stal gestaan. Ik heb hem gekocht van Manege de Molenheide. Dat maakt mij zijn 4de baasje. Fokker verkocht hem als toekomstige manegepony. Manege Dorst ruilde 3 van hun kleine pony's (Norris was 1 van die 3) in tegen een paard (dat de eigenaar van Manege de Molenheide eigenlijk niet kwijt wilde, vandaar dat hij er 3 pony's voor terug kreeg) van Manege de Molenheide. De eigenaar van Manege de Molenheide verkocht Norris aan mij om dat ik hem wou hebben. Manege de Molenheide is ook een handelsmanege. ;)

Mijn andere pony Lente wordt dit jaar 3. Ik heb haar nu ongeveer 2,5 maand. Ze is geboren bij de vorige eigenares. Die verkocht haar omdat ze te veel pony's hadden lopen. Ik ben dus haar 2de baasje. :j

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:38

Mijn merrie is 7, ik heb haar nu bijna 2 jaar. Ze heeft tot nu toe op 2 stallen gestaan, bij de vorige eigenaar en op mijn huidige stal. Er zijn wel plannen om te gaan verhuizen, dat wordt dan stal nummer 3.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:50

Mijn paard is 12, ik heb hem al 7 jaar en dit is zijn 3e stal.
De eerste bij zijn vorige eigenaars (al weet ik niet als ie daar geboren is :/). Erna heb ik hem gekocht en heeft ie twee jaar bij mij op de manège gestaan, maar wij waren er niet tevreden. De stallen waren veel te klein en de paarden mochten enkel gedurende de zomermaanden één keer op de weide, en dan moest je ook nog eens rekening houden met andere manège klanten die er hun eigen paard gestald hadden staan. Ik zag het paard dat zo vrolijk was bij de aankoop volledig wegkwijnen.
Nu staan we bij een privé stal. Zijn stal is nu enorm groot en hij mag het hele jaar door van 's morgens tot 's avonds de weide op. Daarbij is er buiten mijn moeder en ik maar één andere huurder die haar paarden niet op de weide zet, en de staleigenaar laat zijn paarden ook niet op de weide, dus dan hebben onze paarden heel de weide voor hun alleen :')
De switch heeft hem zo goed gedaan, hij is weer helemaal opgebloeid!

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:09

Iedereen bedankt voor alle uitgebreide reactie's!!

De aanleiding voor dit topic was omdat ik mijn pony weer wil/ga verhuizen... En ik bedacht dat hij wel heel vaak verhuist is. In vergelijking met de antwoorden hier is dit ook zo, dit wordt zijn 9e stal (maar wel een extra verhuizing...).

Stal 1 is de stal waar hij geboren is en waar ik hem kocht (toen hij anderhalf jaar was), hier heeft hij gestaan tot hij 6 jaar was.
Stal 2 heb ik hem heen verhuist, omdat ik verhuisde. Na een half jaar hard weggerend en terug naar stal 1 (om rustig een andere stal te zoeken, dan maar voorlopig 65 km verderop).
Stal 3 Toch weer mijn paardje dichterbij. Weer verhuist omdat ze onze paarden (van mij en mijn zus) vergaten binnen te zetten, er was geen afspraak mee te maken en in de winter kwamen de paarden weinig/niet buiten.
Stal 4 Een hele fijne, rustige stal, maar weinig (paarden)verstand en koeienkuil waar hij hoefbevangen van is geworden...
Stal 5 Was uiteindelijk te veel werk (doe-het-zelf-stal), de communicatie onderling liet ook heel veel te wensen over.
Stal 6 Daar kregen ze maar 2x per dag hooi/kuil, de wei was ver weg en dit was een prikkeldraadhek (waar het paard van mijn zus in is gesprongen).
Stal 7 Hier deden ze valse beloftes, hebben ons naar de mond gepraat (betreft weidegang en uitbreiding).
Stal 8 Daar staan we nu... We hebben alleen een hele andere manier van omgaan met de paarden dan de rest en vinden 1 bepaald paard ontzettend onopgevoed...
Stal 9 Ja, daar gaan we bijna heen. Hopelijk nu de stal gevonden waar we echt blijven. Gelukkig verhuizen we de paardjes altijd samen (behalve stal 2), ze hebben weinig moeite om te wennen. Hij wordt bijna 13 jaar.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:31

Mijn paard is vandaag 26 geworden,

Hij is geboren in Polen en met transport hierheen gekomen naar een handelaar,
Heeft op een springstal van Rianty Zwart gestaan.
Weer naar handelaar en toen naar de manege in Ned. den berg
01: Op zijn 7e kocht ik hem van de manege, daar heb ik nog een tijdje gestaan met hem, De Laanhoeve in Nederhorst den Berg
02: ik woonde in Naarden dus heb hem in Naarden gezet bij Lies Beuker, daar in pension gestaan.
03:Western omscholen dus in training gezet en als pensionklant gestaan bij de Triple X in Amstelveen.Erna weer naar Lies Beuker terug, toen deze ging verEhuizen naar Almere ben ik naar een andere stal gegaan.
04: Dit was Manege Blijenberg in Weesp, heb ik ook een tijd gestaan.
05: Daarna naar een prive-stal in Eemnes, bij mensen thuis gestaan. Deze kochten een huis met stallen en ik kon daar staan.Daar kreeg hij een blessure dus verhuist naar een andere stal om beter te kunnen revalideren.
06: Dat werd De Kamphorst in Hilversum....hier heb ik meerdere keren gestaan en heen en weer verhuisd tissen Amstelveen en deze stal.
07: Goedkoper gaan staan bij een stal in Naarden, dat is Stal Pronk, hier ook ruim 7 jaar gestaan.
08: Ging verhuizen dus ze aan huis kunnen houden, 5 jaar paarden aan huis gehad in Zwartebroek.
Relatie ging over, ging weer verhuizen, alle paarden weggedaan behalve mijn trouwe oudje en hem nu sinds een jaar op een stal :
09: Stal Veldhuisen in Nigtevecht, sinds een jaar staan we daar heerlijk

Dus 9 verschillende stallen gehad in bijna 20 jaar.....nergens ruzie, kan overal terugkomen en sommige heb ik wel 3 of 4 x gestaan met hem....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:41

Paard 1: van Polen naar Oostende verhuisd, van daar naar de 3de eigenaar en van daar naar mij. Ik ben dan van een manege naar een weiland verhuisd, dus 5x :) Paard is 24 geworden en ik heb haar 8 jaar gehad.

Paard 2: 4x, is nu 21. Van de eerste eigenaar naar de 2de eigenaar, naar de handelsstal en naar ons. Heb haar 9 jaar.

Paard 3: van de fokker naar de handelsstal naar de 3de eigenaar naar mij. Paard is er bijna 12. Heb haar 6 jaar.

veerle1807Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:55

Ik denk ong 2-5 maar ze is gekocht door de man waar van ik hem rij dus sobieso 2x!

hotchocolat

Re: Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:00

nr 1, gekocht als 3 jarige bij de fokker (ze is nu 10), vervolgens 2x van stal verhuisd en ze staat nu aan huis
nr 2 ook als drie jarige bij de fokker weg en meteen naar mij thuis verhuisd, hij is nu 8
nr 3 is bijna twee jaar geleden hier geboren 25 mei word ze twee

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:01

Bij de fokker, op 1 jarige leeftijd naar Nederland gehaald. Ik heb hem daar gekocht toen hij 3 was, even in training geweest, daar op stal gestaan een paar maanden en nu al weer 10 jaar bij mij thuis, dus 4 stallen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:03

Mijn pony is acht jaar en geboren op de stal waar ze nog steeds staat. Eén stal dus :j .

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:06

Mijn haflinger is 7 jaar. Ze is nu 2 jaar in mijn bezit. Ik gok dat ze op 4 stallen heeft gestaan.

1. Bij de fokker
2. Kopers, weiland.
3. Haflingerstal.
4. Haar huidige plek.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:10

Tellen vakanties/weilanden etc. ook mee? of gewoon alleen vaste stallen?

In het geval van 'vaste' stallen

1. waar die geboren is op een weiland
2. Leasepony's.nl
3. Bij mijn verzorgpony's op stal
4. Een pensionstal dichtbij
5. waar hij nu staat, op een rustige prive stalling.. Stond eerst met een ander paard maar nu even tijdelijk alleen :(

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:22

14 jaar: geboortestal, met 5 maanden naar de opfok voor ca. 1,5 jaar, weer terug naar d'r geboortestal voor ca. 2 jaar en sindsdien in d'r eigen stalletje hier aan huis.
10 jaar: geboortestal/-weiland en sinds hij 5 maand oud is, hier bij ons aan huis. Tussendoor nog een jaar bij de buren gestaan als gezelschapspony voor hun veulen/jaarling.
8 jaar: hier aan huis geboren, 1,5 jaar in de opfok gestaan en sindsdien weer hier aan huis.

Verkocht:
9 jaar oud: geboortestal, 2 jaar bij mensen in de achtertuin gestaan, toen bij ons gekomen voor ca. 2 jaar, toen na een vriendin van me gegaan als lespony voor ca. 2 jaar en daarna weer doorverkocht als familiepony.
5 jaar oud: bij ons geboren en met 6 maand verkocht aan de buren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:54

Mijn 4 jarige heeft tot hij 7 maanden oud was bij zijn fokker gestaan.
Daarna heeft hij tot hij ruim 2 jaar was in de opfok gestaan.
En sindsdien staat hij op zijn huidige stal, die stal die ik heb uitgezocht toen hij uit de opfok kwam.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:56

Pony bijna 5 jaar.
Fokker - mijn stal - pensionstal.
Dus nog maar 3, ik heb haar nu bijna een jaar.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:58

Mijn paard is 8 jaar ik heb haar 4,5 jaar bij mij op 2 stallen gestaan. Daarvoor bij de fokker daarna de opfok toen beleerd en op de veiling verkocht, toen via de koper weer particulier verkocht die kon haar niet onderhouden en heeft haar op een verkoopstal gezet en toen kwam ze bij mij.
Ik kom uit op 7 waarvan dus al 5 in haar eerste 3 levensjaren. Maar het kunnen er ook meer zijn dit is wat ik weet.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:58

1, ze is hier geboren en ze is nu 10

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:02

mijn 19 jarige paard staat op haar 2e sal.
de 1e waar ze geboren is tot haar 6e jaar.
de laatste 13 jaar is ze van mij en staat ze op de zelfde stal.
(wel een keer van box verhuist wegens verbouwing)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:11

3e stal in haar leven momenteel. Ze is 11. Met 9 maanden kwam ze bij haar vorige eigenaar op stal; daar heeft ze 8 jaar gestaan (toen ik haar kocht heb ik haar daar nog 5 jaar laten staan). Nu 2 jaar op onze huidige stal - haar 3e stal - waar we hopelijk nog een tijd blijven :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:12

Mijn pony's zijn beide 18, Shet heb ik gekregen toen hij 7 maanden was, heeft op 3 stallen gestaan, fokker, bij mijn oom(ivm anders alleen staan hier) en hier thuis. Fjord, gekregen van ouders toen zij 3 was, heeft op 4 stallen gestaan, fokker, hier, bij een hengstenhouder in de wei en is 1 zomer uit logeren geweest bij kennissen die haar hebben geleend omdat ze stil stond en eigen paard geblesseerd was.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:13

Mijn paardje is 16 bijna 17. Gekocht van de manege waar ik (ook) rij. Ik heb hem nu een jaar. En we zijn 1 keer verhuisd

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:13

pony word 5
fokker, opfok en nu sinds bijna 1.5 jaar bij mij (nog steeds op en in dezelfde stal) <3
oowja ook nog even op een andere stal voor het inrijden :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:38

Onze 10 jarige merrie staat al 9 jaar lekker bij mijn ouders aan huis. Is als veulentje geloof ik wel een aantal keer verhuisd en heeft ook wel in een kleinschalige opfok gestaan, reden van de verhuizingen weet ik niet verder.

Haar zoon is simpel: 2 jaar geleden bij ons geboren en staat ook bij mijn ouders (in de box waarin hij geboren is zelfs, haha)

Andere tweejarige ging van de fokker naar een stal die hem zou verkopen, weer terug naar de fokker en toen bij ons :)

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:51

Die van mij is 2 jaar
Stal1 : waar ze geboren is ( daar ging het niet goed tussen mij en staleigenaar was ook niet meer op te lossen en moet daar snel mogelijk weg)
Stal2: werd ze erg duf en kreeg geen groter box ( waar ze in stond werd echt te klein!)
Stal3: sta ik nu nog steeds en is echt een super stal dus voorlopig hoeft m'n arme Poownn geen zorgen te makendat ze d'r vriendjes moet missen !:)

Schaam me er wel voor vindt het voor haar leeftijd gewoon erg veel , had ik ook niet gewild :n
Maar nu staat ze heerlijk d'r buikige vol te eten :o