Dilemma, paard erbij...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Dilemma, paard erbij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:56

Poetsen kan zeker in de stal, maar ik weet niet of je ideeën hebt voor een wasplaats? Zo nee, dan toch echt een open stal. Hoeft ook niet vol stro, als je 2 nette paarden hebt poepen en plassen ze naast het stro (zou ik in het midden van de stal leggen, of aan een kant) en scheelt het ook een hoop stro.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:58

Mijn paard heeft vorige keer in de drinkbak een drol gelegd. Weet niet hoe die dat heeft gedaan maar ach.

Er komt een aansluiting voor een kraan, waar ik dan een tuinslang aan kan koppelen die lang genoeg is die dan naar de stallen kan. Dus dat is ook niet moeilijk.

Maar het punt is, ouders overtuigen. *zucht* waarom zijn ouders lastig, ze hebben het beste met je voor maar soms.. haha

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:59

Ouders overtuigen voor...? De stallen, wasplaats?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 20:01

Om een stal extra te bouwen. We hebben nu schetsen voor 1 stal. De ruimte is niet goed benut naar mijn idee. Maar zoals ik al heb gezegd, met die 7,5 meter is het wel optimaal benut, en dan is er plek zat.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:07

Het is toch een stal die in een schuur komt? Is er tweedehands niets te scoren? En een loopstalletje voor 2 paarden is helemaal goed natuurlijk. Leuk paard heb je trouwens (even in je profiel gespiekt).

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:59

Heimdallr schreef:
Saar88 schreef:
Heb je maar 300 euro aan vaste lasten :wow:
Weet je zeker dat je dat goed hebt berekend?

100 euro aan ziektekostenverzekering
en heb momenteel 200 euro berekend voor schoolgeld :)

En telefoon? Reiskosten van en naar school? Schoolboeken? En wil je bij je ouders blijven wonen? Ik kan me namelijk voorstellen dat je op den duur een keer uit huis wilt en dan komt je huur er ook nog bij, boodschappen, internet, wasmachine... Daarbij vind ik 200 euro erg weinig aan schoolgeld, maar ik weet natuurlijk ook niet om wat voor school het gaat.
Geen kritiek trouwens hoor, gewoon om mee te denken. Ik verkeek me ontzettend op de hoeveelheid vaste lasten namelijk :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 22:04

Saar88, heel erg bedankt! Schoolgeld is per maand, en dat is nog best veel want waar ik eerst heb gezeten was HBO en dat was 180 per maand. Nu doe ik MBO BBL, dus dan werken en leren, 1 dag naar school. Dus dan zou het schoolgeld minder moeten zijn dan het aangegeven bedrag, althans dat neem ik aan. Telefoon is 22 per maand. Reiskosten, is een goede inderdaad! Voorheen kon dat gratis, nu niet meer. Hmm reken op 50/60 euro per maand, even grof gerekend.

Het huis ga ik nog lang niet uit, paarden staan aan huis en dat bevalt me nu wel. Misschien over een paar jaar wel, maar er zijn nog geen plannen. Desnoods spaar ik voor het land wat wij hebben verkocht want dat staat ook nog te koop.

Je heldert me wel erg op zeg, pfoe haha. Wel fijn, want ik was zo te zien de helft weer vergeten.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:08

Haha graag gedaan, fijn dat je er iets aan hebt! En goed ook dat je er zo serieus over nadenkt trouwens +:)+

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 22:12

Dankje :)

Even gepraat met mijn ouders, eerst leek er beweging in te zitten, maar nu is het zo dat het niet kan. Voorlopig dan. Want eerst moet ik deze studie afmaken, duurt anderhalf jaar. alleen de schuur wordt aankomende weken al gebouwd en als optie 1 nu het uiteindelijke product wordt... kunnen er geen twee stallen in. Ik denk maar zo, beter twee stallen en dan nog 2 jaartjes mijn paardje alleen, of in die tijd een pension paardje erbij. Dan dat je de schuur weer helemaal moet gaan verbouwen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:25

In de tussentijd een pensionpaardje zou natuurlijk top zijn. Dan staat jouw paard niet alleen en kunnen je ouders op die manier de kosten van de schuur terugverdienen :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:40

Heimdallr schreef:
fohadie schreef:
Dat je een paard beter niet alleen kunt houden en waarom weet je inmiddels wel, zeker gezien je andere topic.

Wat ik me wel afvraag: Wat voor een baan heb je straks dan dat je 1500 p/m gaat verdienen? Ik vind dat behoorlijk wat voor een 19 jarige! Of ben je in de war met het bruto bedrag? En is het al zeker dat deze baan doorgaat? Dan is het geen financieel probleem meer om er een tweede paard of pony bij te zetten.

Mijn ouders zeiden iets van 1500 euro, ik schrok er zelf van want het is veel. Ik denk zelf dat het ook meermalen minder wordt. Maar dan nog zou ik genoeg moeten overhouden. Ik heb ook gespaard, heb nog circa 700 euro. En ik werk nu ook nog part-time. Dus dat geld kan ik ook nog opzij schuiven.

dank voor je antwoord. Is me nu meer duidelijk.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 15:12

Voorlopig zal een echt rijpaard niet lukken. Wel een shetlander, de stal wordt dan groter dus 5 bij 3, ik weet niet of dat genoeg is voor een shetlander en een paard van 1.60m. Graag hoor ik hier jullie meningen over. Een shetlander is wel handig. Ik denk dat ik er een merrie of een ruin bij zet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:24

Je kan evt in een hoek een hogere balk doen.dat shet er onder door kan en paard niet.
Ik heb er ook wel is twee in een box gehad kleiner dan 5*3

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 15:26

CarinaR schreef:
Je kan evt in een hoek een hogere balk doen.dat shet er onder door kan en paard niet.
Ik heb er ook wel is twee in een box gehad kleiner dan 5*3

Slim, dat de shet dan zeg maar een strook voor zich alleen heeft, wil hij een keertje bij Champ weg. Wel een hele slimme opmerking! Had ik nog niet aan gedacht!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:57

Ik heb kennissen die hadden jaren een echt enorm paard(1.90 of zo) en een shetty in een gewone standaard stal zijn. Die twee konden echt niet zonder elkaar. Als ze met de grote gingen rijden dan moest die kleine gewoon mee anders brak dat beest de stal af. Dus dat kan zeker wel, in een stal van 5x3.
Dat val die balk is ook nog wel een slim idee!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 17:58

Oh ja dat lijkt me dan weer minder, twee paarden die onafscheidelijk zijn. Ik wil wel gewoon nog blijven rijden zonder enige problemen. :') haha.

Achja, dat zien we dan wel weer.

kirsten131

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:06

Als je zeker weet dat je het kan doen zou ik het ook gewoon doen ☺️

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:22

Gezien de omstandigheden komt er een setje bij en wordt de stal circa 5 bij 3 meter. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:49

Als ze per dag dan een aantal uur opgesloten worden in de stal zou ik wel echt voor een leenshetlander gaan. Het moet dan wel echt goed klikken namelijk.
Hier staan ze vaak samen in een veel kleinere stal maar dan is de deur altijd open en kan die kleine dus weg glippen. Met de deur dicht vindt ik dat wel echt een ander verhaal. of maak minimaal een balk over de hele lengte ipv in eeen hoek. In een hoek kan die kleine alsnog een trap krijgen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:56

Waar in Zuid-Holland zit je?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 15:43

Mijn paard trapt nooit. :P dus probleem is er niet. Paard vind shetjes wel leuk!

Ik woon in de buurt van Spijkenisse