poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLovesPower

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:23

Koffer past veel meer in dan een tas :P
daarom heb ik de tas van me borstels te koop staan helemaal nieuw :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:34

Ik ga zelf ook een nieuwe poetstas kopen! Lekker makkelijk alles mee slepen ik weet alleen steeds niet welke ik moet nemen want ik wil ook borstels erbij! Dit is tot nu toe mijn favoriet :)

http://www.paardendrogist.nl/product/143/145/newmarket-grooming-kit/110221/51883

Ik ben alleen steeds zo bang dat zo'n set kleiner is dan normaal omdat er zoveel kindersetjes zijn enzo! Maar volgens mij is dat bij deze tas en borstels niet zo :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:40

quartel schreef:
Een mandje van de AH doet het ook super :j
:D

Nou weet ik waar al onze winkelmandjes zijn gebleven :D Die dingen verdwenen met de noorderzon :')

Maar zonder gekkigheid. Heb nu bij mijn verzorgpaard een poetstas en vind het opzich wel makkelijk in gebruik, maar een poetskoffer is wel iets overzichtelijker en kun je makkelijker bij je spulletjes (bij een tas zit je meer te graaien :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:04

geef mij maar een tas, neemt veel minder ruimte in de kast en door de flexibele vorm past er makkelijk nog wat bij. Zoveel borstels heb ik niet (nodig) en dat past makkelijk in zo'n tasje.

Kast staat praktisch naast de poetsruimte dus ik hoef niet allerlei andere dingen er in te stoppen die niets met poetsen te maken hebben.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:06

Ik heb een grote koffer. Erg fijn, want ik kan al mijn spullen er in doen. Kalkoenen, beenbescherming en borstels :)

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:10

Ik vind persoonlijk een GROTE koffer fijner. Gewoon omdat je meer ruimte hebt dan in een tas. Mij lijkt ook dat zo tas sneller vies wordt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:12

Wat wil je? Wil je hem steeds mee slepen bijv op wedstrijd of gewoon in de zadelkamer zetten? Als je hem mee zou slepen op wedstrijd zou ik kunnen begrijpen dat je voor een tas gaat. Maar zelf vind ik een kist veel handiger. Ik heb nu al 10 jaar een kist en is 2 jaar geleden een scheurtje ingekomen omdat ik er op ging staan en dat ding kon het blijkbaar niet meer aan, maar wat wil je dan ook als het voor kinderen bedoeld is.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 09:56

ik heb een curverbak voor de grotere dingen zoals logeerlijn, peesbeschermers, cap enz
heb nu een poetstasje van mijn dochter in gebruik die hang ik aan de deur voor het poetsen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:38

Ik ga de tas van Horseware bij de PD bestellen. Lijkt mij wel makkelijk, de spullen die ik niet vaak gebruik laat ik in de koffer en de rest gaat in de poetstas.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:45

Ik heb een poetskoffer,
heb die ondertussen alweer 10 jaar en die doet nog steeds meer dan prima zijn werk :)

Ik heb dezelfde poetskoffer als extra gekocht zo'n 7 jaar geleden, maar die heeft het maar een jaar of 4 uitgehouden :n

Ik vermoed dat de kwaliteit in de loop der jaren aangepast is.

Zo eentje is het BTW :j

http://www.ooteman.nl/care/grooming-and ... -box-royal

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:00

Ik heb een poetskoffer. Vind ik fijner dan een tas. Vind het ook makkelijker schoonmaken. Verder heb ik ook een poetstas, maar daar prop ik altijd andere dingen in zoals peesjes, wondzalf en andere troepjes.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:13

QueenD schreef:
Ik ga de tas van Horseware bij de PD bestellen. Lijkt mij wel makkelijk, de spullen die ik niet vaak gebruik laat ik in de koffer en de rest gaat in de poetstas.

Die heb ik ook (in chocolate). Wel net een weekje maar ik vind t top :) De bovenkant kun je om de tas heen slaan dus t is geen grabbelton zeg maar en de vakjes aan de buitenkant vind ik handig voor alle kleine dingetje, elastiekjes, manenkam enz. En makkelijk meenemen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:55

Ik heb wel de voorkeur voor een poetstas, alle het nodige en extra geraakt er in. Ik kan het netjes afsluiten. Zo blijft de auto stuk properder. Ik moet als ik wil gaan rijden steeds op verplaatsing gaan en alles in de auto laden. Afgesloten dwaalt haar en stof niet rond in de auto. Ook gemakkelijker te dragen dan een mand. Qua ordelijkheid is box en tas even (on)overzichtelijk ;). En een koffer om op te staan vor ge vlechten heb ik niet nodig, klein paard :D.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:16

Ik heb beide. Een poetskist is inderdaad makkelijker schoonmaken, maar ik heb toch de voorkeur voor de poetstas vanwege de aparte vakjes.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:29

Ik vind een poetstas net zo makkelijk schoon te maken als een poetskist. Alleen vind een tas toch echt veel handiger. Makkelijker mee te nemen en spullen op te bergen.
Daarnaast ben ik net zo goed in poetskoffers slopen als mijn haflinger :'). Een tas blijft tenminste heel.

Harvinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:45

Ik heb een tas. Ik vind het erg handig om mee te nemen, wij hadden eerst altijd van zo'n gereedschapskisten van de action die waren groot en niet duur. Maar we wouden ook een tas uitproberen en dit bevalt ons erg goed!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:19

lycil8 schreef:
QueenD schreef:

Die heb ik ook (in chocolate). Wel net een weekje maar ik vind t top :) De bovenkant kun je om de tas heen slaan dus t is geen grabbelton zeg maar en de vakjes aan de buitenkant vind ik handig voor alle kleine dingetje, elastiekjes, manenkam enz. En makkelijk meenemen.

Goed om te weten zeg :D , ik moet m nog steeds bestellen :o en ga dat zo direct doen ;)

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:12

Ik vind een koffer overzichtelijker dan een tas

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:32

ik heb een keer zo'n tas gehad maar vond het 3x niks, wordt snel vies, valt om &past veel minder in allijkt hij groter dus zou lekker een poetskoffer kopen, nog een tip ik hat zo'n hele sterke die je ook als trappetje kon gebruiken(zat ik een antislip laag op) dit vond ik heel handig met zadel op grote paarden leggen ben je niet iets groter *\o/*

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:05

Mi_Amore schreef:
Ik heb een poetskoffer,
heb die ondertussen alweer 10 jaar en die doet nog steeds meer dan prima zijn werk :)

Ik heb dezelfde poetskoffer als extra gekocht zo'n 7 jaar geleden, maar die heeft het maar een jaar of 4 uitgehouden :n

Ik vermoed dat de kwaliteit in de loop der jaren aangepast is.

Zo eentje is het BTW :j

http://www.ooteman.nl/care/grooming-and ... -box-royal

Ik heb precies dezelfde! *\o/*

Die gaat overal mee naartoe, wordt omvergeschopt, er wordt op gestaan en gezeten dat het een lieve lust is.
Ik vind 't vooral heel fijn dat ik de vakjes zelf kan indelen naar believen en hij past PRECIES op 't deksel van de curverbak die ik gebruik voor materiaal dat ik niet regelmatig gebruik (zeep, medicijnen, reservezweetmes, longe, ...)

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:10

Als.je hem veel gebruikt op verplaatsing etc lijkt me.een tas handiger :) ikzelf heb een poetskoffer, vind het makkelijker om m'n gerief ordelijk in op te bergen en de enige afstand die hij aflegt is van de zadelkast tot de poetsplaats haha

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:35

Ik zweer ook bij een kist of koffer. Ik kan in de mijne alles lekker overzichtelijk opbergen en mijn ervaring met tassen is ook dat ze toch wel een beetje snel vies worden.
Ik zou zo echter niet uit mijn hoofd weten wat voor kist ik heb.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:57

Ik vind zelf een koffer het fijnst.

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:04

ik heb vroeger altijd een poetstas gehad, deze kon niet dicht vond ik wel vervelend.
Ben nu veel blijer met mijn poetskoffer kan ik idd ook op gaan staan op te vlechten en veel makkelijker schoon te houden!! (enige nadeel is dat poetskoffer dus wel weer zwaarder is)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:30

Ligt eraan wat je zelf fijn vindt. Ik had altijd een koffer maar tegenwoordig gebruik ik altijd een tas omdat dat handiger op de fiets is.