Stallingsprijs omlaag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:59

Caira schreef:
maar laten we wel wezen, de prijs voor hooi, stro, water gas en licht zijn in die regio niet opeens duurder dan in de rest van nl...

Nee maar het scheelt natuurlijk wel als je hooi van eigen land hebt, en stro kan kopen rechtstreeks van het land en het zelf kan verpakken.
Als je alles moet kopen bij een handelaar dan kom je idd toch echt wel duurder uit.

Caira

Re: Stallingsprijs omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:00

Maar dat is toch niet regio gebonden?

Anoniem

Ik vind voor wat er aan wordt geboden, het ook geen gekke prijs. Tja, je mist de eigen luxe van een binnenbak, maar er wordt dagelijks uitgemest, in de zomer worden ze de wei opgezet en eraf gehaald en in de winter 2x per dag in de paddock, dus je hebt geen omkijken naar je paard, enkel de leuke dingen. Dat is hier schaars hoor. ken een stal die nog wel een stuk duurder is ook en dan mag je gewoon zelf je stal uitmesten, en dan heb je ook echt die binnenbak niet :+

Het is een hoop geld, maar ik vind dat het met het oog op welzijn voor je dier geen idiote prijs is. De gemiddelde Hit Actief stal zal ook geen 100 euro per maand zijn en die hebben ook lang niet allemaal een binnenbak.

Electra63

Caira schreef:
maar laten we wel wezen, de prijs voor hooi, stro, water gas en licht zijn in die regio niet opeens duurder dan in de rest van nl...

Landbouwgrond is hier schaars en duurder, lijkt me niet zo moeilijk. De huizen zijn in het oosten en noorden van Nederland ook een stuk goedkoper. :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:01

Caira schreef:
Maar dat is toch niet regio gebonden?

Nee maar ruimte genoeg om gras van eigen land en stro rechtstreeks van het land kopen is wel regio gebonden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:03

Hier zijn ook zat pensionstallen die niet zelf land hebben om te hooien, maar het gros ligt zoals ik al zei tussen de 200 en 220 voor de voorzieningen die TS heeft. Dan hebben ze toch dezelfde kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:06

Volgensmij vroeg TS hier niet of haar stallingsprijs te hoog is, maar alleen wie ervaring heeft met het verlagen van de prijzen....

Om daarop antwoord te geven ik heb verlagen hier ook nog niet meegemaakt.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:07

Tja hooi en stro kost overal misschien wel ongeveer hetzelfde maar de accommodatie kost toch een stuk meer in de randstad en het land al helemaal, dus voor jullie klinkt het als veel geld maar ik denk niet dat de ts hier veel aan verdient...

Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat de prijs ergens omlaag gaat...

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:08

cam schreef:
Vind € 325,00 ook best een flinke prijs voor wat je krijgt.
En ik denk dat de € 20,00 het niet echt "goedkoper" heeft gemaakt.
Voor dat geld verwacht je toch echt wel warm water, stampmolen en een binnenbak.

Stampmolen? Wat is dat? :D ~~}>

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:09

De landbouwgrond en huizenprijzen zijn hier velen malen duurder dan in de rest van het land. Desalniettemin heb ik de kraanhoeve altijd buitensporig duur gevonden; Hier in de regio zijn er diverse stallen te vinden met identieke faciliteiten (of zelfs veel beter) en lagere stallingsprijzen.

Echte daling in stalprijzen heb ik nog niet meegemaakt, wel de mogelijkheid om diensten in te ruilen voor een lager staltarief. Bijvoorbeeld zelf mesten, een voederdienst draaien, avondcontrole lopen, dieren buitenzetten in ruil voor een lager tarief.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:15

Nee nog nooit mee gemaakt dat de stallingskosten naar beneden zijn gegaan. Dat is de vraag die de TS stelt ipv kraak mijn accommodatie af voor het tarief wat ik hef. Vind dat overigens zeker niet gepast om te doen.

Zelf een keer meegemaakt dat ivm de economische crisis het tijdelijk omhoog ging. Lees heel duidelijk tijdelijk. Vervolgens kwam de daadwerkelijke verhoging en die verhoging werd gerekend vanaf het tijdelijke bedrag....
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 22-04-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:17

miezelke schreef:
cam schreef:
Vind € 325,00 ook best een flinke prijs voor wat je krijgt.
En ik denk dat de € 20,00 het niet echt "goedkoper" heeft gemaakt.
Voor dat geld verwacht je toch echt wel warm water, stampmolen en een binnenbak.

Stampmolen? Wat is dat? :D ~~}>

hahaha weet ook niet wat dat is, maar hoor andere er altijd over praten.
Heb er zelfs nog nooit een van dicht bij gezien :D

Edit;

Ik heb idd ook nog nooit mee gemaakt dat de prijs omlaag ging, wel maak ik al 5 jaar mee dat mijn stal prijs niet omhoog gaat.
En dat is eigelijk ook een verlaging van de stal prijs :o

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:31

Het ziet er op de website allemaal netjes uit. Ik vind het een dure stal. Hier in de regio is het sowieso duurder, en ja, hooi en stro is hier ook vaak duurder dan in bv het oosten van het land. Voor de prijs van de Kraanhoeve, wil ik er wel een binnenbak bij. Dan is het enigszins redelijk.
Ik sta in dezelfde regio iets goedkoper met goede voorzieningen, zoals een prima binnen- en buitenbak, longeerring, 8 paddocks, solarium, wasplaatsen e.d en ruime weidegang in de zomer.
Alles is duur in het westen... |(

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:31

Hmmm, hier in de omgeving nog nooit meegemaakt dat de prijzen omlaag zijn gegaan. Alleen maar omhoog.
Heb het trouwens ook nooit eerder gehoord.

Als je het je kan veroorloven, waarom zou je het dan niet doen :D

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 16:36

Brainless schreef:
Caira schreef:
Is dit een verkapte advertentie? Schijnbaar wel als je ook 2 vrije plaatsen aanbiedt.

Dat gevoel heb ik ook; helemaal als je ziet dat TS al 8 maanden geleden de prijs heeft verlaagd en nog steeds lege stallen heeft.

Prijs heb ik vanmorgen pas verlaagd, advertentie stond er al op..

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 16:37

Marion71 schreef:
Dus als iemand 2 vrije plekken heeft, mag hij zich niet afvragen of andere ook last hebben van het moeilijker kunnen vinden van pensionklanten? De vraag is namelijk niet aan de pensionklanten of jullie dan wel een stal kunnen of willen betalen, maar de vraag is aan de collega-pensionhouders of zij met hetzelfde probleem kampen.

Ik vind het wijzende vingertje niet aardig.

Dank U, dat was namelijk ook mijn vraag.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:41

PaysBas schreef:
Nee nog nooit mee gemaakt dat de stallingskosten naar beneden zijn gegaan. Dat is de vraag die de TS stelt ipv kraak mijn accommodatie af voor het tarief wat ik hef. Vind dat overigens zeker niet gepast om te doen.

Zelf een keer meegemaakt dat ivm de economische crisis het tijdelijk omhoog ging. Lees heel duidelijk tijdelijk. Vervolgens kwam de daadwerkelijke verhoging en die verhoging werd gerekend vanaf het tijdelijke bedrag....

Nou inderdaad laten we wel een beetje ontopic blijven.
TS heeft klanten dus het zal voor mensen echt wel het geld waar zijn. Voor sommige niet maar dat is niet het probleem van TS en eigenlijk ook niet die van jullie toch? Je hoeft er niet te staan en verder gaat het topic er ook niet over. Niet netjes om het topic op deze wijze te verpesten.

TS heeft groot gelijk dat ze haar stalling niet zomaar weggeeft aan ieder die wil.

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 16:44

Yvank_ schreef:
Volgensmij vroeg TS hier niet of haar stallingsprijs te hoog is, maar alleen wie ervaring heeft met het verlagen van de prijzen....

Om daarop antwoord te geven ik heb verlagen hier ook nog niet meegemaakt.

Dank u, dat was idd mijn vraag. Topics over wat bij welke stal en hoe duur etc zijn er genoeg toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:46

Wij hebben vaste prijs voor stal en weidegang. Stalhoudster geeft voer en hooi en doet ze buiten en binnen.
Stro, hooi en krachtvoer wordt betaald aan de hand van de inkoop prijs. Hebben ze goedkoper kunnen inkopen dan betalen we minder is het wat duurder dan betalen we wat meer.
Nu bijvoorbeeld moet er noodgedwongen ander hooi komen. Kost 16,50 pp meer per maand.
Jammer maar So be it.

Vindt het mooi dat je met je klanten meedenkt qua kosten maar als het afhangt van 20 per maand. Dan is het budget sowieso niet toereikend voor een eigen paard. Vindt ik dan

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:48

oef, voor 330 pm heb ik hier een luxe stal met alles erop en er aan!
Dus ook een binnenbak.

Stalgeld is niet verhoogd ook niet verlaagd

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:58

Van hier in de buurt weet ik ook van 2 stallingen die vorig jaar gezakt zijn.
Waarvan 1 dit jaar weer gestegen is (+/-25E) omdat de binnenbak klaar is.
De eerste is nu 100E (alleen enorm grote gezamenlijke binnenstal, met enkele hectaren weide er aan vast, er wordt bijgevoerd), de tweede is nu 185E all-in.

En op de Veluwe van 2 die fluctueren, daar betaal je meer/minder als de prijzen fluctueren van de hooi/stro/kuil. Die zijn vorig jaar ook een stuk gezakt vergeleken met de 2a3 jaren ervoor. Omdat de prijzen van het kuil/hooi een stuk gezakt waren.

Hier zijn de prijzen natuurlijk sowieso goedkoper dan in het westen.
Als voorbeeld: Hier kost een nette stal (ter vergelijken bij TS), met 2 buitenbakken, longeerbak, weide en (overdekte)paddock, liggend direct aan het bos E180 All-in.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:58

ivy_power89: 1. Kijk eens goed naar de regio waar TS haar stalling heeft.
2.Het gaat niet om vergelijken...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:23

Ja hier in de buurt heeft een luxe stal de stalling verlaagd met wel 100 euro.!!!
Maar die vroegen ook 475 euro voor de goedkoopste box..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:01

Het is prettig als de stal prijs omlaag kan. Iedereen kan zelf bepalen wat hij over heeft voor de maandelijkse stalling en verzorging van zijn paard. De ene regio is duurder dan de andere. Prijzen verhogen is niet moeilijk. Prijzen verlagen vraagt om inzicht, moed en de wil om voor minder geld dezelfde goede kwaliteit te bieden.

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:01

Jetta schreef:
Het is prettig als de stal prijs omlaag kan. Iedereen kan zelf bepalen wat hij over heeft voor de maandelijkse stalling en verzorging van zijn paard. De ene regio is duurder dan de andere. Prijzen verhogen is niet moeilijk. Prijzen verlagen vraagt om inzicht, moed en de wil om voor minder geld dezelfde goede kwaliteit te bieden.

Dank u.

wil me niet op de borst slaan, wilde alleen zorgen dat meer mensen erover na zouden denken.
Maar eigenlijk had ik dat beter niet op Bokt kunnen doen. Veel mensen gaan off topic, of vergelijken appels met peren. Dat vind ik jammer.
wat mij betreft mag hier een slotje op, maar weet niet hoe dat moet.

Bedankt allemaal voor de reacties! Zowel positief als negatief. :)