Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kafu schreef:Je schrijft in je stukje dat je paard je paard niet meer is, hieruit begrijp ik dat je paard zich toch anders gedraagd. Onderaan schrijf je dat je paard gelukkig is, dit spreekt elkaar tegen.
Je verteld ook dat dit je eerste paard is, stap op de fiets en rijdt een rondje en ga gewoon eens vragen kijken wat er allemaal in de omgeving is.
Ook al is je paard op leeftijd ook voor hun geldt "rust roest" zoek een plek waar hij veel buitenkomt en voldoende ruwvoer krijgt. succes met je zoektocht.
Patries90 schreef:[/quote]Ja gek genoeg wel.. Dat is het enige wat me tegenhoud. Ze is echt een totaal ander paard en is enorm opgeknapt.. Ik wil haar vanwege haar leeftijd liever niet verhuizen, maar ik begin dus toch te twijfelen.. Wat als ze ongelukkig word? Of het plekje wat ik voor haar zoek toch niet zo ideaal is.. Misschien hou ik mezelf voor de gek omdat ik te weinig vertrouwen in heb.. Ik heb echt even doorslag gevend advies nodig..
pmarena schreef:In de zomer klinkt het geweldig, maar de winter zou zo echt niet acceptabel zijn voor mij, arm ding
Als ik jou was zou ik in eerste instantie eens uitzoeken of 1 en ander verbeterd kan worden op de plek waar je nu staat.
Het klinkt alsof je zelf graag meer zou doen met / voor je paard. Hoe staat de staleigenaresse daarin, zou die het wellicht ook niet fijn vinden om wat hulp te krijgen?
Wat zijn de mogelijkheden om de stal zelf gewoon wat vaker uit te mesten?
En kun je buiten geen fijner plekje voor de winter maken?
Maar 1 of 2 keer op een dag voeren dat vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Hier voeren we in principe ook maar eens per dag
Dan krijgen ze hun brokjes en vullen we direct de hooinetten waarmee ze de hele dag kunnen doen dus dan hebben ze toch gewoon de hele dag eten. Ik zal een beetje 5x per dag gaan voeren, ben gekke Henkie niet
tita schreef:Grappig dat de meeste hier vallen over 2x per dag voeren
Ik bezit net als de TS een oudje en de mijne moet ook met pensioen ik zoek me suf, maar de meeste stallen voeren toch echt 2x daags en paarden staan ook vaak op vlas
Nicky1963 schreef:tita schreef:Grappig dat de meeste hier vallen over 2x per dag voeren
Ik bezit net als de TS een oudje en de mijne moet ook met pensioen ik zoek me suf, maar de meeste stallen voeren toch echt 2x daags en paarden staan ook vaak op vlas
Wat ik al eerder postte, als je weet hoe het maag-darmkanaal van een paard in elkaar steekt, dan laat je het wel uit je hoofd om zo sporadisch te voeren.
Voor de goede orde: 1 of 2 keer per dag een berg hooi voeren kan alleen als het een heel grote berg is die ze niet vies kunnen maken (bijvoorbeeld achter voerhek). Hooinetten ophangen is geen ideaal alternatief, omdat ze daarbij een onnatuurlijke houding aan moeten nemen bij het eten.
Maar altijd nog beter dan geen hooi