Andere plek zoeken, of toch niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:43

Ik ga met de reactie van Sietske74 mee, nu lekker laten staan zolang het zomer is, en dan net voor ze naar binnen moet verhuizen naar een stal waar ze ook in de winter wat meer buiten staan en voldoende eten krijgt.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:47

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:48

Je schrijft in je stukje dat je paard je paard niet meer is, hieruit begrijp ik dat je paard zich toch anders gedraagd. Onderaan schrijf je dat je paard gelukkig is, dit spreekt elkaar tegen.
Je verteld ook dat dit je eerste paard is, stap op de fiets en rijdt een rondje en ga gewoon eens vragen kijken wat er allemaal in de omgeving is.
Ook al is je paard op leeftijd ook voor hun geldt "rust roest" zoek een plek waar hij veel buitenkomt en voldoende ruwvoer krijgt. succes met je zoektocht.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:53

Ik heb op net zon stal gestaan en alleen mijn paard was er helemaal niet blij mee en stond veel minder buiten.

Ik heb mijn paard verplaatst en ben nu ook nog een 50,- goedkoper uit. Paard staat zomer en winter op de wei snachts op vlas elke dag schoon. Mijn paard wordt bedolven onder het ruwvoer. Ze werd dun en meteen toen ik het melde kreeg ze meer. staat nu op 9 plakken hooi en 2 bergen kuil. Op de vorige stal kreeg ze ook 3 keer daags een klein plukje.

Ik zou ook lekker gaan zoeken naar een ander plekje voor je oude paardje. Lekker pensioen in een schone stal en goed voer. Ook een plek waar jij als baas wordt gezien van je paard. Als ze de zomer goed staat ( op de stal na ) kun je best toch rustig iets anders zoeken.

EDIT; Paard is haar paard niet meer omdat ze niets te zeggen heeft, mevrouw van stal doet wat zij wil tegen wil van ts in.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 16-04-14 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:54

Kafu schreef:
Je schrijft in je stukje dat je paard je paard niet meer is, hieruit begrijp ik dat je paard zich toch anders gedraagd. Onderaan schrijf je dat je paard gelukkig is, dit spreekt elkaar tegen.
Je verteld ook dat dit je eerste paard is, stap op de fiets en rijdt een rondje en ga gewoon eens vragen kijken wat er allemaal in de omgeving is.
Ook al is je paard op leeftijd ook voor hun geldt "rust roest" zoek een plek waar hij veel buitenkomt en voldoende ruwvoer krijgt. succes met je zoektocht.

Ze bedoelt volgens mij dat de dame waar het paard staat meer over haar paard beslist dan zij zelf en dat het daarom niet meer voelt als haar paard. ;)
Maar TS kom op, voor 200 euro kun je echt wel wat beters vinden, schandalig dat je zoveel betaald en wat je ervoor terug krijgt!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:01

Zoek je iets waar je zelf alles in handen hebt en elke dag er bent, of waar je eens in de zoveel tijd komt kijken of het goed gaat?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:03

Patries90 schreef:
Ja gek genoeg wel.. Dat is het enige wat me tegenhoud. Ze is echt een totaal ander paard en is enorm opgeknapt.. Ik wil haar vanwege haar leeftijd liever niet verhuizen, maar ik begin dus toch te twijfelen.. Wat als ze ongelukkig word? Of het plekje wat ik voor haar zoek toch niet zo ideaal is.. Misschien hou ik mezelf voor de gek omdat ik te weinig vertrouwen in heb.. Ik heb echt even doorslag gevend advies nodig..
[/quote]

Maar waarom is ze dan opgeknapt? Wat is er veranderd? Dan kan je vanuit daar misschien verder verbeteren?

Hettieheks

Re: Andere plek zoeken, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:15

Volgens mij heb je dat even verkeerd gequote :P

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:18

Haha, ja klopt (en ik was al zo trots dat ik wist hoe ik moest quoten :o :P )....... Sorry daarvoor!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:21

alle commentaar qua stalling is al gegeven denk ik.

Woon je in rotterdam zelf? Ik woon daar ook en weet in de omgeving een aantal hele mooie stallingen waar je paard lekker veel naar buiten kan en van een oude dag kan genieten.

Er zit bv in pijnacker de zonneveldhoeve. Dit is een rusthuis. Mijn oude verzorgpaard staat daar. Paarden worden binnen en buitengezet, zowel zomer als winter. Staan met vriendjes en krijgen 4x per dag ruwvoer te eten. En ondanks dat er best wat paarden staan is het altijd rustig en zen. Het is echt een topplek. Prijs is dacht ik 220. In omgeving rotterdam weet ik nog wel maar plekken, maar dat is dan bij particulieren.

Mocht je meer info willen hebben stuur maar even een pb.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:26

turtlelito schreef:
Haha, ja klopt (en ik was al zo trots dat ik wist hoe ik moest quoten :o :P )....... Sorry daarvoor!

Geeft niet ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:27

In de zomer klinkt het geweldig, maar de winter zou zo echt niet acceptabel zijn voor mij, arm ding :(:)

Als ik jou was zou ik in eerste instantie eens uitzoeken of 1 en ander verbeterd kan worden op de plek waar je nu staat.

Het klinkt alsof je zelf graag meer zou doen met / voor je paard. Hoe staat de staleigenaresse daarin, zou die het wellicht ook niet fijn vinden om wat hulp te krijgen?

Wat zijn de mogelijkheden om de stal zelf gewoon wat vaker uit te mesten?
En kun je buiten geen fijner plekje voor de winter maken?

Maar 1 of 2 keer op een dag voeren dat vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Hier voeren we in principe ook maar eens per dag :P

Dan krijgen ze hun brokjes en vullen we direct de hooinetten waarmee ze de hele dag kunnen doen dus dan hebben ze toch gewoon de hele dag eten. Ik zal een beetje 5x per dag gaan voeren, ben gekke Henkie niet :P

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:33

Zoals al meerdere zeggen, de zomer lekker laten staan. Zo heb jij ook mooi de tijd om een goed plekje te vinden voor de winter.

Winter klinkt wat mij betreft echt onacceptabel !

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:38

pmarena schreef:
In de zomer klinkt het geweldig, maar de winter zou zo echt niet acceptabel zijn voor mij, arm ding :(:)

Als ik jou was zou ik in eerste instantie eens uitzoeken of 1 en ander verbeterd kan worden op de plek waar je nu staat.

Het klinkt alsof je zelf graag meer zou doen met / voor je paard. Hoe staat de staleigenaresse daarin, zou die het wellicht ook niet fijn vinden om wat hulp te krijgen?

Wat zijn de mogelijkheden om de stal zelf gewoon wat vaker uit te mesten?
En kun je buiten geen fijner plekje voor de winter maken?

Maar 1 of 2 keer op een dag voeren dat vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Hier voeren we in principe ook maar eens per dag :P

Dan krijgen ze hun brokjes en vullen we direct de hooinetten waarmee ze de hele dag kunnen doen dus dan hebben ze toch gewoon de hele dag eten. Ik zal een beetje 5x per dag gaan voeren, ben gekke Henkie niet :P

Ik voer 7 x per dag (op het moment 5 paarden). Dus ik ben wel Gekke Henkie? :+

withney_4312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 12:49

Bedankt voor alle reacties weer.. Heb nu niet het gevoel alsof ik in m'n eentje voor een (voor mij toch wel hele moeilijke) keus sta, vind het allemaal toch wel erg spannend.. In de zomer vind ik het inderdaad top (op de stal en het ruwvoer na, maar hier kan ik natuurlijk nóg sterker voor in mijn schoenen gaan staan). Ik heb ook totaal geen zorgen aangezien ik weet hoe ze daar nu de hele dag staat te genieten (neemt niet weg dat ik iedere dag kom checken hoe derest klaar staat).

De winter vond ik het fijne van dat ze wél vanzelfsprekend buiten kwam, ik kom inderdaad van een pension stal waar je dat zelf moet regelen. Ook is er toezicht en kan er dus altijd een dekentje op of af, van de winter was dat namelijk een heel gesjouw met haar dekens haha, en zo nog meer dingetjes die toch wel heel fijn waren, plus het is heel veilig gelegen. Ik zou haar nooit langs een weg willen, of afgelegen waar iedere gek er zo bij kan.

Het is dus heel moeilijk iets in de buurt te vinden, aangezien het hier 1 en al jongeren en verkeer is. Als iemand benieuwd is, of mee wilt denken, kunnen jullie mijn woonplaats via de PB krijgen..
Ik ga alleen weg voor beter (dat zal als ik jullie reacties lees niet moeilijk zijn haha) en niet voor een ''mwuah''. Ik wilde haar al niet meer verhuizen, maar dit voelt ook niet langer goed. Of moet ik sterker in mijn schoenen staan? Meer discussies aangaan, eigenwijzer zijn.. want de omgeving, de wei en de veiligheid is echt heel fijn.. Dadelijk staat ik dan met mijn paard aan 't hek, maar misschien is dat dan wel een fijne 'Last try' ?

withney_4312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 12:56

En een antwoord op een andere vraag wat voor iets ik dan wél zoek: Ik wil het beste voor mijn mop, ze kan niks meer (niet bereden worden, geen achterlijk lange wandelingen, geen kar..) dus ze moet het echt van haar huisje hebben en ik wil dat ze zich daar heerlijk voelt. Ik wil geen banketstaaf stukje wei, ik wil iets waar ze even helemaal paard kan zijn, met vriendjes, gras en voldoende ruimte.. Dat ze zich niet verveeld of wegkwijnt.. En of ik hiervoor een uur(of 2) moet reizen, of dichterbij is maar ik zelf moet mesten, geen probleem..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:03

Grappig dat de meeste hier vallen over 2x per dag voeren

Ik bezit net als de TS een oudje en de mijne moet ook met pensioen ik zoek me suf, maar de meeste stallen voeren toch echt 2x daags en paarden staan ook vaak op vlas

jolien72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:06

2 keer per dag voeren is echt te weinig behalve als ze dan zoveel krijgen dat het onbeperkt eten is....paardenmaag moet de hele dag kunnen werken. Er blijft maagzuur aangemaakt worden en dat kan je alleen neutraliseren door ruwvoer te geven. Geef je geen ruwvoer, dan kan het vele (toch) aangemaakte maagzuur voor maagproblemen zorgen.....

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:22

tita schreef:

Ik bezit net als de TS een oudje en de mijne moet ook met pensioen ik zoek me suf, maar de meeste stallen voeren toch echt 2x daags en paarden staan ook vaak op vlas

Wat ik al eerder postte, als je weet hoe het maag-darmkanaal van een paard in elkaar steekt, dan laat je het wel uit je hoofd om zo sporadisch te voeren.
Voor de goede orde: 1 of 2 keer per dag een berg hooi voeren kan alleen als het een heel grote berg is die ze niet vies kunnen maken (bijvoorbeeld achter voerhek). Hooinetten ophangen is geen ideaal alternatief, omdat ze daarbij een onnatuurlijke houding aan moeten nemen bij het eten.
Maar altijd nog beter dan geen hooi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:35

Maar wacht even, is het bij TS zo dat ze 2 per dag dan brok gevoerd krijgen of hooi?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:42

Nicky1963 schreef:
tita schreef:

Wat ik al eerder postte, als je weet hoe het maag-darmkanaal van een paard in elkaar steekt, dan laat je het wel uit je hoofd om zo sporadisch te voeren.
Voor de goede orde: 1 of 2 keer per dag een berg hooi voeren kan alleen als het een heel grote berg is die ze niet vies kunnen maken (bijvoorbeeld achter voerhek). Hooinetten ophangen is geen ideaal alternatief, omdat ze daarbij een onnatuurlijke houding aan moeten nemen bij het eten.
Maar altijd nog beter dan geen hooi ;)

Kun je wel zo stellen maar ik denk dat ruim 60% van de stallen echter 2x daags voert en dan nog eens brok en hooi/kuil tegelijk iig wel de pensionstallen

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:42

Hoe groot is je paardje?
Want ik heb eventueel per direct plaats.
Het paard komt dan bij mij thuis in Rhenen te staan met dagelijks toezicht.
In een groep van 3 ijslander ruinen, 24/7 buiten in een ruime paddock, inloopstal.
Vlak aan de bosrand.
Minimaal 3 keer per dag ruwvoer.
Zomers de mogelijkheid tot weidegang.

withney_4312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:16

Joolien schreef:
Maar wacht even, is het bij TS zo dat ze 2 per dag dan brok gevoerd krijgen of hooi?

Mijn paard krijgt 2 keer per dag zowel brok als kuil.. Voor derest op zaagsel.

withney_4312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:26

Ze heeft 5 uur lang nog niet gemest. Hou dat altijd heel goed in de gaten. Is dit normaal?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:42