Peesbeschermers of bandages?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat verkiezen jullie?

Peesbeschermers
84 (67%)
bandages
18 (14%)
helemaal niet nodig
22 (17%)

Totaal aantal stemmen: 124

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:55

rockey schreef:
Hoi,
ik rijd vaak met peesbeschermers als ik haast heb, ligt eraan... ik rijd dan wel met peesbeschermers of bandages met onderlappen, en dan strijklappen, en springschoenen. en als ik mijn paard los zet of in de wei, krijgt hij bandages om zonder onderlappen en daar peesbeschermers over en springschoenen, en strijklappen
voor de extra bescherming
groetjes Maudje

Dat lijkt mij nogal erg veel! Dat kan toch nooit goed zijn: bandages+peesbeschermers! Met alleen bandages loopt de temperatuur al aardig op, laat staan met nog eens peesbeschermers eroverheen!

Goldy heeft zijn peesbeschermers+strijklappen gewoon nodig, hij is nogal ruim en met draf en galop tikt hij zichzelf erg snel aan. En ik zou toch echt niet willen dat Goldy een of andere erge blessure oploopt doordat hij zichzelf heeft opengehaald bij z'n pezen ofzo. Ik verkies peesbeschemers zeker weten boven bandages.. Want het vangt de klappen gewoon veel beter op, en het gaat niet zo erg broeien als bij bandages, en bandageren is een heel gedoe..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:59

Altijd peesbeschermers en strijklappen, dat werk met die bandages omdoen, mij niet gezien. En aangezien ik het nooit doe ben ik ook geen ster in bandageren.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:24

Oud topic hè Clown

Ik gebruik helemaal niks, heb overigens wel een stel peesbeschermers liggen voor het geval dat (lariekoek misschien, maar ach..).

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:39

peesbeschermers bieden ten eerste meer bescherming dan de bandages

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:06

Ik rijd nu bijna 25 jaar op veel verschillende paarden en heb echt nog nooit van die dingen gebruikt. Ik vind het totaal overbodig, tenzij je van je paard weet dat hij strijkt oid.
Ik heb nog nooit meegemaakt tijdens het rijden dat een paard zich had verwond aan zijn benen wat voorkomen had kunnen worden met deze dingen.
Volgens mij doen ze eerder kwaad dan goed. Het staat wel mooi, maar zo ijdel ben ik niet.
Hier rijden soms ook van die meiden op Fjorden. Ze rijden heel rustig buiten en zijn uitgedost met van alles en nog wat. Ik moet er eigenlijk wel om lachen.

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:08

voor beenbeschermers, heb liever bandages voor de mooi! Maar ten goede van het paard (en het móét van de echte eigenaar) gebruik ik beenbeschermers

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:22

Ik rijd het meeste met peesbeschermers. Als ik een keer zin heb, gebruik ik bandages maar dan moet ik daar wel tijd voor hebben.
Het is voor de berscherming, mijn paard wil zichzelf voor nog wel eens aantikken.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:26

Niets, alleen als ze zich regelmatig aantikken o.i.d.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:28

Niets.
Novia tikt niet aan, strijkt niet oid.
En haar dikke sokken zijn al een soort 'natuurlijke bescherming' zeg maar.
En als ik iets zou kiezen, dan zijn het peesbeschermers.
Omdat ik bandageren lastig vind. Ik KAN het ook niet zo goed!

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:59

ik gebruik alleen beschermers als ik buiten ga rijden (lang) ofzo. Voor gewoon in de bak rijden (ik doe nooit zo heel intensief) vind ik het een beetje overdreven...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:01

Ik gebruik strijklappen maar heb gekozen voor peesbeschermers.
Heb nieteens bandages...Lips are sealed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:50

Beetje oud topic, dus maar een slotje.