Krijg ik dit nog schoon?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:26

JorisDy schreef:
Ik heb een schimmel die enorm ranzig is en ik zweer bij Betadine shampoo en zilvershampoo (DA eigen merk)

Inderdaad, zo deed ik het ook bij mijn schimmel.
Liefste met warm water, maar koud werkt ook.
Beiden even paar minuten laten intrekken en met een borstel er goed inwrijven op de natte benen.

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:27

haha paard longeren in verdronken paddock doet wonderen
heb een panterbonte appaloosa dus ik weet wat het is

wat ik heb zijn van die grijze vierkante schuurblokken, ze worden gebruikt voor losse haren en vuil, maar ik gebruik ze op poep en pisvlekken op mijn witte paard, vlek moet wel droog zijn en dan eroverheen, zeker ind e zomer als hij geen deken op heeft erg handig..

gaan ze wel hard maar kosten niet zoveel...

als het ene ahrdnekkige vlek is maak ik hem de eerste dag minder, want je krijgt hem niet weg maar iedere dag volhouden en paardenbeest is weer wit

MoniqueT

Re: Krijg ik dit nog schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:33

Puimsteen! Dat was het ja, na bijna vier paardloze jaren was ik ze vergeten, maar die dingen zijn ideaal voor alle vieze vlekken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:40

dat puinsteen is trouwens ook gewoon isolatie materiaal voor in huizen en goedkoper aan te kopen dan in de ruitershop ;) wij hebben hier joekels van blokken liggen dan kost het ineens niks.. is een zeer goede oplossing voor die pisvlekken en losse haren idd

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:57

Puimsteen heb ik idd ook, werkt goed... maar helemaal wit krijg ik hem er niet mee :).

Kwa bodembedekking, dat is echt meer dan genoeg voor hem. Hoe meer er in ligt hoe smeriger de stal.
Het is echt een viezerik, vandaag had hij weer heel zijn drinkbak volgescheten :) knap he...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:04

Ik was de benen gewoon met afwasmiddel! Gewoon de goedkoopste. Even laten intrekken en dan afspoelen en borstelen tegelijk. Keurig resultaat ;) en tja... lang wit houden is hier ook niet van de orde haha.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:06

antiroos shamphoo en wassen met warmwater dat even 10 min laten zitten of zilvershamphoo warmwater voor spoelen in zetten 5 min laten zetten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:13

Scheren tijdelijke optie spreek uit ervaring, week later had ik weer gele vlek die ik er niet uitkreeg...

Stal meer stro, drollen tijdje elke keer in een hoek mikken. Je kunt ze zo echt zindelijk krijgen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:17

Wassen en dan stoepkrijten hihi.wel even wachten tot het droog is

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:18

Wat er niet af gaat.Hoort er op.Is het erg dan vieze benen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:48

Nou zo smerig als deze zijn zou ik ook niet blij zijn. Zou me zo niet graag ergens vertonen met paard, dus snap ts wel.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:59

Scheren en dan iedere 2/3 dagen wassen en met anti klik insmeren! Als je nu scheert en het dan bij blijft houden (echt regelmatig, liefst iedere dag met water goed afborstelen en dan afdrogen tegen mok enz)

Dit wordt echt niet meer wit, maar als je het scheert en dan echt dagelijks intensief bij houdt blijven ze wel redelijk wasbaar.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:02

Heb je al en babydoekjes geprobeerd van de kruidvat kan je ook de kleur wel mee wegkrijgen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:04

Bij Action, doggyshampoo. gebruik ik altijd :P

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:06

Ik doe het ook wel is met shampoo, werkt ook best goed! Succes iig hahah :)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:08

vaak helpt het ook als je het gewoon nat maakt en met een borstel er overheen gaat al heel stuk.

Gewoon slang er op houden met met de borstel overheen wrijven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:23

dat zijn best al veel tips :')

mariska1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:26

Mij lijkt stappen door de zee een hele goede oplossing.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:27

Buiten laten is de beste oplossing... als dat geen optie is dan moet je er echt een veel dikkere laag strooisel in gooien, op die manier gaat de urine in de onderste laag zitten en blijft de boven laag een stuk schoner. Dan heb ik het wel over 20 cm dikkere bodembedekking want met dat laagje bij jou blijft geen enkel paard schoon...

wat bij mijn witte helpt tegen groene en gele en bruine vlekken: wassen met teershampoo,goed inmasseren gedurende 5 minuten, dan 10 minuten in laten trekken, uitspoelen en nogmaals herhalen... vervolgens wassen met zilvershampoo en dit ook weer in laten trekken, vervolgens uitspoelen... beest is dan zo wit dat het pijn doet aan je ogen...

Betadine shampoo zou ik achterwege laten... dat is nogal een heftig middel wat ook goede dingen van je paard aantast...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 02:10

hihi das wel erg wit dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 05:45

Met zo'n karig laagje krullen zou ik ook in m'n eigen mest gaan liggen... Meer (veel meer) krullen, voordelen: stal blijft schoner, stal is makkelijker te mesten, paard blijft schoner én kan fatsoenlijk liggen op een fijne ondergrond.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:18

Bedankt voor alle tips, daar heb ik zeker wat aan!
Hier nog een foto van de beentjes net gewassen. 3 x achter elkaar! Eerst met comboy magic 2x en daarna nog met biotex.

En geloof me op de foto zien ze er veel schoner uit al ze echt zijn, komt denk ik door de zon die erop schijnt. :)

Afbeelding

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:19

Nu het goed schoon is regelmatig anti-klit/body spray erop doen. Dan scheelt een hoop omdat het vuil zich zo minder hecht, zo kan je het er gemakkelijk afborstelen/wassen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:25

dat ziet er al weer heel anders uit.
Dit is best acceptabel voor witte stront knietjes hoor :+
Je kan nu dagelijks wassen maar kijk wel een beetje uit voor mok.
Neutral shampoo kost misschien iets meer maar houd de balans in de huid veel beter op normaal niveau.
Ik was mijn ruin zijn piemel er mee op advies van de DA :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:21

mavantos schreef:
Scheren en dan iedere 2/3 dagen wassen en met anti klik insmeren! Als je nu scheert en het dan bij blijft houden (echt regelmatig, liefst iedere dag met water goed afborstelen en dan afdrogen tegen mok enz)

Dit wordt echt niet meer wit, maar als je het scheert en dan echt dagelijks intensief bij houdt blijven ze wel redelijk wasbaar.

Kijk wel uit met alle heftige middeltjes. Je wast niet alleen de haren, ook de huid.
Ik zou alleen wassen als het echt nodig is.
De huid is niet voor niets vettig en voorzien van 'gezonde bacteriën'. Als je dat standaard weghaalt, vergroot je ook de kans op huidproblemen zoals mok en schimmels.