Hoe krijg je een witte staart wit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:26

Rambogirl schreef:
Mirjam1202 schreef:
Ik doe het zo :) :
-Lauw water met groene zeep uitspoelen (2 x ongeveer, ligt eraan hoe vies de staart is)
-Goeie klodder zilvershampoo erin, en dit er ongeveer 5 minuten in laten zitten (eventueel 2 x)
-Goed spoelen met lauw water
-Goeie klodder Cowboy Magic shine in yellow out erin, en dit er ongeveer 5 minuten in laten zitten
-Dit er weer goed uitspoelen met lauw water
-Goeie klodder babyshampoo erin
-Dit er weer goed uitspoelen met lauw water

Elke shampoo die erin gaat, moet er goed ingewreven worden :)

Wow ik dacht dat ik de enige was die zo gek was om de staart zo weer wit te krijgen. De zilvershampoo heb ik alleen van Exhibitor's QuicSilver. Na het wassen vlecht ik m trouwens in en doe er een abnormale hoeveelheid antiklit in. Dit zorgt voor een afstotend laagje waardoor de staart nog langer wit blijft.

Haha klopt! Ik doe er altijd nog heel veel antiklit in idd! Was ik nog vergeten om erbij te zetten :o

hoi1356

Re: Hoe krijd je een witte staart wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:08

had zelf ook aan zilvershampoo gedacht, maar vind het wel griezelig.. straks paard met paarse staart :')

hoi1356

Re: Hoe krijd je een witte staart wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:10

hondenshampoo voor witte honden werkt idd ook goed, laatst geprobeerd en staart was (bijna) helemaal stralend wit :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:46

jolijneline schreef:
hondenshampoo voor witte honden werkt idd ook goed, laatst geprobeerd en staart was (bijna) helemaal stralend wit :)

Er is ook zilvershampoo voor paarden http://www.bol.com/nl/p/drechtsteden-ru ... 020659254/

die van het Kruidvat is vele malen goedkoper en werkt hier goed. Je moet alleen zorgen dat je het goed tot bijna wit schuim sopt en het dan pas in laten trekken.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:54

Ik heb verschillende witte paarden gehad en de staarten waste ik altijd met zilvershampoo. Werkt perfect!
en natuurlijk wel bijhouden en niet helemaal vies laten worden.
Paarden waren altijd super wit en hun staart ook.