Show je rijbaan/bak (foto verzamelingstopic)!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:48

Heb eens op die site gekeken.. <3
Haha wauw wat een stal! :wow:

Over de prijzen kan ik niks zeggen, heb daar geen verstand van.
Maar dat is ongv 3000 per jaar. Alleen stalling en eten enzo.
Vind ik best veel. Maar goed mijn knol staat thuis dus dat kost bijna niks xd

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:48

Remark schreef:
Klopt! Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen last van de grootte van stal en vind het over het algemeen wel erg fijn!
Wat ik het enige nadeel vind is het feit dat je in sommige periodes (als er veel kruiwagens kapot zijn) lang bezig bent met het bemachtigen van een kruiwagen. En wat ik vervelend vind is dat het natuurlijk niet overdekt is. Als het met bakken uit de hemel komt moet je toch vanuit je stalletje door de regen naar de bak...

Verder vind ik het juist erg handig. Ik heb regelmatig aan het begin van de dag dat ik die hele grote bak voor mij alleen heb, dat is echt heerlijk!

Vond al dat ik soms lang moest wachten op de vorige stal waar ik een paard reed, daar hadden ze ong. 40 paarden of zo en hadden we al ruzie om de roundpen en de kruiwagens/hooivorken :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:50

Ja die kruiwagens, das inderdaad wel ellende. En dan is het ineens wel heel groot als je drie rondjes moet lopen voordat je er eentje hebt haha.

Maar dat vind ik eigenlijk luxe problemen hoor :o . Ik zou niet weten waar ik heen zou moeten voor een reiningbak, een landje, bos op 5 min. en deze prijs in één....

Equisync

Re: Show je rijbaan/bak (foto verzamelingstopic)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:51

Nee oke, staan ze ook het hele jaar door op de weide of alleen in de zomer?
Op zich klinkt het wel ideaal allemaal, alleen is het nogal ver weg en sta ik hartstikke prima waar ik nu sta haha

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:52

Tja ik denk niet dat dat ligt aan de grootte van de stal maar aan de verhouding paarden en spullen/paddocks enzo. Hooivorken heeft iedereen zelf, veel mensen hebben ook een eigen kruiwagen. Met de paddocks is het in de winter wel wat lastiger omdat de paarden niet op het land kunnen maar zodra het goed weer is, is dat probleem ook helemaal opgelost.

Overdag valt het ook reuze mee op stal. Er is altijd wel een bak waar niemand of bijna niemand in rijd. Het drukste is toch tussen 6 en 9, dan komen veel mensen vanuit hun werk.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:52

Gezamenlijke land is vanaf 1 april tot 1 oktober of november, dat weet ik niet precies. Eigen landje kan je het hele jaar door gebruiken en kost 250 per jaar extra

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:53

Remark schreef:
Tja ik denk niet dat dat ligt aan de grootte van de stal maar aan de verhouding paarden en spullen/paddocks enzo. Hooivorken heeft iedereen zelf, veel mensen hebben ook een eigen kruiwagen. Met de paddocks is het in de winter wel wat lastiger omdat de paarden niet op het land kunnen maar zodra het goed weer is, is dat probleem ook helemaal opgelost.

Overdag valt het ook reuze mee op stal. Er is altijd wel een bak waar niemand of bijna niemand in rijd. Het drukste is toch tussen 6 en 9, dan komen veel mensen vanuit hun werk.

Hahaha dan is het ook spits bij de longeerkralen...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:55

Ik zag ook de zadelkasten ín de stal, wat een uitvinding zeg! Zeker op zo'n grote stal, anders moet je zo'n pokke end lopen met je spullen :')

Maar goed daar gaat het hier in het topic niet over >:D

Helaas heb ik geen goede foto van onze bak, niet dat die zo spectaculair is haha

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:57

Oja de longeerkralen! Hahahahah, ja dat is soms ook erg druk maar ik spreek meestal gewoon een tijd af met de gene voor mij en dan ga ik alvast instappen.

Het heeft echt ze voordelen en ze nadelen. Tis maar net wat je belangrijk vind.

Wat ik ook leuk vind is dat je stallen hebt in verschillende prijsklasses waardoor er ook veel verschillende soorten mensen rondlopen.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:01

ik weet de afmetingen niet precies maar dit is de binnenbak & buitenbak op de stal waar mn lease paardje staat! :D
Afbeelding
Afbeelding

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:16

Onze buitenbak is ongeveer 50x30 denk ik.

Afbeelding

En de binnenbak is behoorlijk klein, ongeveer 30x18 denk ik, maar voor mij alleen is het ideaal in de winter :D

Afbeelding

Edit: in de binnenbak ligt geopad en de bedoeling is dat dit later ook in de buitenbak komt te liggen.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:24

De binnenbak bij mijn verzorgpony is 20x60. De buitenbak is eigenlijk een zandvlakte met een draadje erom heen. Daar wordt in de zomer een goede buitenbak van gemaakt zodat er ook wedstrijden in gehouden kunnen worden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:26

@Wadi_: is dit bij jou thuis?

Zie mooie bakken voorbij komen. Die bij Wennekers zijn zo groot, daar wil mijn mafje niet in, duurt veel te lang voordat je weer bij een hoek bent :D.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:40

Maflinger_S schreef:
@Wadi_: is dit bij jou thuis?

Zie mooie bakken voorbij komen. Die bij Wennekers zijn zo groot, daar wil mijn mafje niet in, duurt veel te lang voordat je weer bij een hoek bent :D.

Ja :j

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:40

zulke mooie bakken <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Bij ons is het gewoon een zandstuk met een draadje eromheen wat er steeds afvalt haha 8)7
Maar dat is dan ook wel een andere prijsklasse en paardjes staan hele jaar door overdag buiten dat is het belangrijkst :) :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:06

Bij mij staan mijn paarden nooit opgesloten ofzo hoor (alleen af en toe een nachtje voor een wedstrijd ofzo ;) )
Afbeelding

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:23

Gimme_Spurs schreef:
http://www.stalwennekers.nl/

Het is vooral omdat het vrij groot is... Er staan 365 paarden. Daardoor kunnen de kosten laag gehouden worden

Zijn de pistes dan niet altijd overvol met zoveel klanten?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:05

Nee, alleen tussen 6 en 9 kan het druk zijn. Gister reed ik rond 12u helemaal alleen in de grote rijbaan. Valt dus hartstikke mee!