Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrittFelice

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:49

Ik hoop dat ze eens een flinke opdonder krijgen van de stroomdraad! Waar halen zegt lef vandaan

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:54

Zet je dan ook een camera neer waar je vermoed dat hij het draad over gaat? Kunnen wij ook nog lachen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:00

Haha straks met zijn zaakje op het draad :=

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:02

*-:) klik ook nog een leuke foto voorde politie

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:12

Cubone schreef:
Zet je dan ook een camera neer waar je vermoed dat hij het draad over gaat? Kunnen wij ook nog lachen :D

dat is inderdaad wel een goed idee! :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:14

Wat vervelend TS! Wordt een duur grapje.. hopelijk pakken jullie hem.

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:17

Echt erg en eng. Hopelijk vinden jullie die vervelende mensen!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:22

Jeetje... kun je misschien op de een of andere manier schapengaas als omheining ophangen bij de achterste weide waar ze binnen komen en daar dan stroom opzetten? Dan kunnen ze nog minder makkelijk zonder een schok te krijgen de wei in komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:23

takkie_muis schreef:
Haha straks met zijn zaakje op het draad :=

:evaw: kinderbijslag! :')

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 23:26

Tja, de politieagente heeft gezegd dat je prive terrein gewoon mag filmen. Dus in het geval van een blooper over stroomdraad.... }:) Ik hoefde zelfs geen eens een bordje te plaatsen... :D
Ze heeft dus ook niks gezegd over openlijk plaatsen van beelden op internet. Dus tegen de tijd dat dat niet meer mag hebben jullie al lang kunnen lachen. ~~}>

Het is trouwens serieus de bedoeling om inderdaad de sensor te richten op het gedeelte waar het plat gedrukt is, tot en met de voetstappen die zichtbaar zijn in de aarde. Gelukkig zijn de bestelde camera's ook ingesteld op night view voor 20 m. middels led lampjes, dus wie weet. Mensen blijven gewoontedieren, dus ik vermoed dat als je ergens via een bepaalde manier op de baan komt dat je dan dat de volgende keer weer doet.
En de twee keren met de zaklamp welke zijn waargenomen zijn niet van dezelfde dag, dus vermoedelijk is het vaker voorgekomen. Bah, ik slaap denk ik niet goed vanacht :n

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:27

Jeetje TS, is niet niks.
Goed van de buurvrouw dat ze het gezegt heeft.
Ik moet er niet aan denken.
sterkte!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 23:29

Ja gelukkig houden we het van twee kanten in de gaten en kunnen we de kosten delen met de buren. Zij hebben ook een paard staan, we delen het complex met elkaar

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:30

Pff heftig hoor.
Het is wel zonde van het geld en te belachelijk voor woorden dat je dit überhaupt moet doen, maar ze direct vol aanpakken lijkt wel het beste. Laat ze maar merken dat met jullie en jullie paarden niet te sollen valt.. Als je ze nu direct goed aanpakt heb je een grote kans dat ze niet terug durven te komen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:30

Wellicht ken je ook nog iemand met een flinke hond eie je kunt lenen? Zodra je op de camera gespot hebt dat er iemand is moet die hond net even buiten een plasje doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:32

Als onze dobermann nou toch nog is leefde... Had je hem met harterust kunnen lenen! Vindtie heerlijk, vers vlees!

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:34

Of een luidspreker plaatsen en geblaf afspelen? Dan zijn ze denk ik ook snel weg hoor, vooral als de spot ook nog aanspringt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 23:37

Nou, we hebben een beste hond! Die laten we zijn avondplas wel eens aan het einde van het huis doen, en dat is dus waar de weide van de schuilstal ook is. Weliswaar niet helemaal naar de hoek links achterin, maar slechts rechts voorin, en waaks is ie ook. De buren naast ons links hebben een hond die overuren blaft, maar dat schrikt schijnbaar niet af. Mijn buurvrouw was notabene die donderdagavond gewoon op stal met en de lichten aan en de buitenlamp aan. En dan nog ziet ze iemand (mij dus leek haar) op de baan lopen links in de hoek met de zaklantaarn aan. Hoe f*cking brutaal ben je? :? |o

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:40

Zijn er in de buurt vergelijkbare incidenten geweest?

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:41

Sylva ik weet heel goed hoe je , je voelt..
Ons weilanden grensen aan een weg door het veld..
We hadden eerst geen sloten op de hekken ,zo van wie neemt er nu pony,s mee.
Op een nacht hoorde ik mijn pony hinniken( gelukkig slaap ik licht)
We zijn gaan kijken stond er een auto met trailer bij onze wei..
gelukkig zijn onze pony,s behoorlijk een kennig en laten zich horen als er iets is...
We zijn met onze auto en de auto van de buren ( die we wakker gemaakt hadden)ieder naar een uiteinde gereden en hebben ze in gesloten..Gewacht op de politie.. was het een vader en moeder die een leuke pony zochten voor hun dochters...
Hadden al heel wat weilanden gehad en pony,s geprobeerd waaronder ook die van de buren...
Maar mijn pony vonden ze geweldig ...helaas.
De ponys van de buren waren geborsteld en zo maar bij mijn pony wilde ze een halster om doen en dat lukte gelukkig niet...We hebben meteen sloten op de hekken gemaakt en de buren ook.
Heb er maanden niet van kunnen slapen..
We gaan dit jaar alles opnieuw omheinen en nieuwe hekken maar het krijgt goed stroom en goeie sloten.....
Hopelijk gebeurt er helemaal niets en voel je je snel weer veilig...al zul je altijd waarzaam blijven nu hoor....

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:43

Echt erg voor jullie.
Ik hoop echt van harte hier binnenkort een filmpje te zien van een 'blooper' van een aantal gastjes die een flinke stroomstoot krijgen.
Stelletje vuile hufters.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:45

Jee puttertje, hoe verzinnen ze het :n

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:45

Mocht er iemand op je/jullie terrein zijn dan mag je DIRECT 112 bellen. Het is namelijk WEL spoed en op heterdaad!

Helaas bellen mensen veel te laat of helemaal niet uit angst dat ze niet mogen bellen. Als je iemand ziet, GELIJK bellen en aangeven dat dit vaker is gebeurd. Met een beetje geluk zit er net een wagen in de buurt :j Zelf al meedere malen van agenten gehoord: liever te vaak gebeld dat 1x te weinig.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:46

Yasmijntje schreef:
Echt erg voor jullie.
Ik hoop echt van harte hier binnenkort een filmpje te zien van een 'blooper' van een aantal gastjes die een flinke stroomstoot krijgen.
Stelletje vuile hufters.

'GastJES' hebben doorgaans geen maat 45/46 :+ Denk dat we hier gerust over kerels/mannen kunnen praten.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:47

Waarom kunnen ze niet gewoon met hun poten ervanafblijven?
Ik ga me meteen zorgen maken over mijn verzorgpony's. Goddank staan ze nu 's nachts binnen (mijn favorietjes, waar ik de meeste band mee heb..) maar wat als ze in de zomer weer naar buiten gaan..?

@JessAndHope:
Okè, correctie: Die vuile kerels! _-:(

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:49

Jeetje Puttertje, dat is wel heel erg sneu.. Jullie hebben wel snel en goed gehandeld zeg!
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 15-03-14 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt