vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:47

JenW schreef:
Een bordje neerhangen met "je word gezien door een camara, en dit word rechtstreeks naar de politie gezonden" misschien worden ze hier al bang van?

Als ik iemand was die in iemands anders haar stal was zou ik hier niet intrappen eerlijk gezegd, vind het nogal onprofessioneel klinken en voorheen hing het er niet. :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:50

Ik zou gewoon een buitencamera aanschaffen, ophangen en zo'n bordje neerhangen. Schrikt dat ze af ben je meteen van het probleem af, schrikt het bordje ze niet af staan ze waarschijnlijk (goed) in beeld en kun je met de beelden naar de politie. Hoe makkelijk wil je het hebben. :Y)

Als je er geen geld aan uit wilt geven zou ik gaan posten met vrienden/stalgenoten en dit een aantal dagen lang zodat het geen toeval is als ze een dagje niet komen. ;)

Bordjes gaan de daders niet afschrikken, ze zijn zo brutaal een stal binnen te gaan, waarom zouden ze zich dan iets aantrekken van een bordje: "Verboden toegang".

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:51

Naja er is geen enkelbedrijf waar dat gebeurd laat staan prive, dus met logisch nadenken weet je dat het niet niet mogelijk is.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:54

Als de deur 'op slot' is, kan die toch niet zomaar open EN dicht gemaakt worden zonder dat er iets kapot is?? Waarschijnlijk zit de deur gewoon dicht dus en kan je paard (maar ook iemand die dit met verkeerde bedoelingen doet) deze open doen en kan de deur weer dicht waaien. Een hangslot (met sleutel of cijfercode) erop kan dan ook al veel voorkomen denk ik.....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:55

Mioux schreef:
Je hebt camera's die ook minder duur zijn,speciaal voor buiten. Die slaan de beelden op in je computer geloof ik...

Ik zou zeker kijken of je diegene op beeld kan krijgen, zo kan je ook meer bij de politie als je aangifte gaat doen.

Die zijn er inderdaad! Ideaal, goed dag en nachtzicht in elk geval en slaat de beelden op op de computer.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:59

Maar ze zegt ook dat er mensen op de wei gezien zijn.
Dus over de deur heen springen zou ik niet gelijk aan denken.

Angela

Re: vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:03

Is het alleen maar stal, of ook opslap van zadel, dekjes, dekens enz? In dat geval zou ik dat in ieder geval voor de zekerheid tijdelijk ergens anders opslaan.

Verder inderdaad camera ophangen.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:36

Zou het miss iets anders zijn?
Vind het een beetje een raar verhaal.. dan zou het paard door de deur heen gaan als een spook?
Mijn paarden staan ook op een weiland. En mijn deur van een van mijn paarden die als enigste een deur gelijk naar buiten heeft stond ook op een ochtend open, maar dit kwam omdat het hard gewaaid had ( dit al meerdere keren gehad met harde wind dat die open staat).

Maar gelukkig staat er een speciekuip voor dus kan hij er niet uit

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:39

Op slot is dat ook echt met een slot of is de deur gewoon dicht zonder slot?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:49

Je kunt niemand bedenken die dit bij wijze van 'grap' of pesterij bij jouw paard zou uithalen? Er moet toch een reden zijn dat het kennelijk stelselmatig alleen bij jouw paard gebeurt. Dat zegt mij dat jouw paard handig is met deuren, of erover springt (al geef je aan dat dit onwaarschijnlijk is), of dat iemand dus specifiek jouw paard er steeds uithaalt.

Als je eens de staldeur nog eens extra dichtmaakt? I.v.m. brandveiligheid geen hangslot, maar bijv. een constructie met een bezem ofzo, om te testen of je paard misschien gewoon handig is met het openmaken van de deur. Als hij er dan nog steeds uitkomt tijd om toch eens een nachtje te waken vrees ik.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:08

Raar verhaal vind ik dit maar. Nu ben ik toch wel benieuwd wat de TS nu gedaan heeft gisteravond.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:13

O bah dit zou ik toch wel eng vinden hoor. Ik hoop voor TS dat haar paard gewoon zelf de deur open maakt dat ik makkelijker op te lossen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:36

hallo,

sorry dit wijst dus helemaal op een misverstand, mijn moeder heeft het helemaal verkeerd begrepen, de staldeur was nooit op slot, wel gewoon los (mijn paard krijgt zijn staldeur open)

maarja dan zitten we nog met het feit dat 1 van onze buren vreemden hebben gezien op de wei, maar de buurt is verwittigd dus als ze iets vreemd zien mijn weilandgenoot haar grootmoeder woont over de wei en zij is daar vaak

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:31

Mysterie één opgelost. Nu de andere nog.
Je hebt blijkbaar een handige paard.

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:18

misschien een nachtje blijven? gewoon met andere stalgenoten matrasje meenemen en wachten? of de buren vragen of zij willen bellen als ze er zijn en jij als een gek ernaartoe fietst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:35

ik ga morgen hopelijk even met mijn buurmeisje praten, want misschien zit hier ook een misverstand, aangezien ik net 2 nieuwe verzorgsters heb en die er al 1x zijn geweest zonder dat wij er waren (ik was wat later)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:44

Owh 1 mystrie opgelostt.. nu het andere spannendd haha lijkt wel een boek :P
Ben benieuwd misschien zijn het wel de verzorgster die laat komen ...

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:03

In iedergeval fijn dat een misterie is opgelost :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:31

Fijn dat één mysterie is opgelost :)
Misschien gewoon de simpele weg nemen, een nachtje de wacht houden. Misschien leuker als je het samen doet met iemand die camera beelden opneemt ondertussen? Kun je meteen ermee naar de politie :)

Voordat je dat allemaal gaat doen zou ik eerst informatie halen bij je verzorgsters, en misschien even bij je buren.

Vind ik wel leuk, dat sneaky de wacht houden en ze betrappen hehe..

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 05:38

gewoon bij de gamma hebben ze al goede camera's voor 40eur die 24 uur opnemen en je vanaf je pc thuis kan mee kijken!
en ook al mag je om wat voor een reden dan ook niet de beelden naar de politie doen als bewijs misschien dat jij diegene wel herkent en zo het misschien kan stoppen

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:02

Is de rest van het mysterie al op gelost? Weet je al welke vreemden er op de wei geweest zijn?