moeilijk om geschikte stalling te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

Re: moeilijk om geschikte stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:27

vind je eisen helemaal niet te hoog gegrepen!
jammer dat er weinig stallen bij je in de buurt zijn, misschien idee om.als je ergens langsrijd waar meerdere.paarden staan aan te bellen en te vragen of ze ruimte hebben? niet iedereen loopt er mee te koop.
mijn huidige stalling kon ik eigenlijk wel maar toch eerst voor een andere stal gekozen die totaal niet was wat ik ervan verwachte. vanaf dag 1 al geklaag gehad met de eigenaren (mesten moest je zelf doen, en volgens hen stooide ik mijn stal teveel op, bemoeide zich met mijn pony en hij stond als het land te slecht was op een betonnen stuk van 3bij3 buiten..) voelde me ook elke keer schuldig als ik daar weg ging.
bij 3 andere stallen gekeken maar vond het allemaal toch te ver weg.
mijn huidige stal heeft alles wat ik nodig heb, een bak, groot stuk land waar ze zodra het voorjaar begint opgaan en meestal pas vanaf november/december afgaan. in de natte wintermaanden staan ze de hele ochtend en middag in de bak.
voor mij ideaal!
soms is je stalling dichterbij dan je denkt!
wat is de rede dat je weg wilt van je huidige stalling?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:27

Misschien een stal zoeken met pony boxen?
Hier betalen paarden 245 en pony's 195 pony's tel ik tot 130
hebben ook een iets wat kleinere boks weet niet of ze dat in jou regio ook hebben?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 08:47

Ja pony boxen vind je hier ook wel hoor maar op sommige stallen betaal je daar ook 285 euro voor.

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:56

misschien is het goed om prijs kwaliteit te vergelijken?
ligt er natuurlijk ook aan wat je kan missen in de maand!
En langs gaan bij alles wat je ziet want als er al een rare vage eigenaar is zou ik passen maar als er een klik is tussen jullie dan is dat zeker een goede basis

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:08

Mijn max is 400 euro per maand. hoef geen luxe behalve voeren en een goed rijbak (geen binnenbak)
Toch vind ik het voor de shet vaak echt te duur. rij er niet mee en hij eet niet zo veel
dus daarom vind ik 285 echt te veel

40plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:11

Ik ben gewoon in de omgeving rond gaan rijden en als ik ergens een nette weide met (buiten) bak zag belde ik gewoon aan. Zo ben ik aan mijn huidige stalling gekomen.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:12

40plus schreef:
Ik ben gewoon in de omgeving rond gaan rijden en als ik ergens een nette weide met (buiten) bak zag belde ik gewoon aan. Zo ben ik aan mijn huidige stalling gekomen.

oei dat moet je durven. haha

40plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:17

Als je beleefd zegt dat je het daar zo netjes uit vind zien en dat je op zoek bent naar een plekje voor je pony's dan zijn mensen eigenlijk altijd wel bereid om mee te denken.
De mensen waar ik in eerste instantie stopte om voor stalling te vragen hadden zelf geen plaats maar ze wisten iemand die wel een plekje had. Dus nu staat mijn paard al bijna 3 jaar op een heel luxe plekje.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:27

Even een vraagje : waarom moeten je pony's gevoerd worden?
Heb zelf nog nooit op een manege of wat dan ook gestaan met mijn eigen paardje.
Zei heeft altijd op onze eigen weide gestaan en moest dan ook zelf 3 keer per dag heen.
Ik had tevens wel het geluk dat de weide gedeeld word met mijn oom die er zelf ook elke dag kwam dus hoefde ik zelf nog maar 2 keer per dag heen.
Het lijkt mij namelijk vrij logisch dat je zelf vast wel voor en na je school of werk naar je pony's kan gaan toch?
Misschien maakt dat het dan ook gelijk makkelijker om een stalling te zoeken zonder die eis!
Hier is dat trouwens gewoon een regel bij de meeste weides/stallen waar mensen staan, misschien een goede tip of overweging die je kan meenemen?

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:28

Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat je hier ongeveer 100 euro per maand per paard betaald!
Weet niet hoe dat bij jou in de buurt zit maar misschien scheelt dat wel net zo veel! :j

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:33

ja zit met hetzelfde probleem. Maar wij vinden telkens wat, maar elke keer gebeurd er iets waardoor we toch weer moeten verhuizen. Na een tijdje zijn alle mogelijkheden zo wat uitgeput.
Vooral dat ze veel te weinig buiten komen is mijn grootste struikelblok. Of de prijs, heb een stal gevonden waar ze wel veel buiten mogen, maar dan moet ik zoveel betalen wat de stal eigenlijk niet waard is (kunt bijna niet wandelen, geen goede buitenpiste enz)

word moe van het zoeken. Maarja, paarden hebben is niet altijd gemakkelijk

veel succes Ts!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:51

Als ik dat hier ook zo lees dan is het inderdaad niet makkelijk om paarden te houden als je geen eigen stalling tot beschikking hebt.
Ik besef echt wel hierdoor dat ik geluk heb gehad dat mijn opa bij staatsbosbeheer heeft gewerkt en zo aan een mooi weiland met een mooie grote inloopstal heeft geregeld!
Daar hebben wij nu nog profijt van!
Het is zo te lezen super duur om je paard op een mooi goed plekje te stallen.
Erg jammer dat het zo duur is allemaal!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:52

ArinaDiaat schreef:
Even een vraagje : waarom moeten je pony's gevoerd worden?
?

Ik werk en heb een huishouden te runnen werk van 8-17 uur maar zit al om half 7 in de auto en ben kwart over zes pas weer thuis.
wil ze drie keer voeren en dat red je dus niet

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:18

Ah nee, dan is dat al geen optie meer!
Ik heb daar gewoon erg veel geluk mee gehad ;)
Hoop dat je snel iets vind voor je 2 pony's! :j

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:46

Ik ben benieuwd hoe de ts van de stalling vond die ik haar gepbt heb. Zou leuk zijn als we een nieuwe stalgenoot krijgen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:50

voor mij vallen heel veel stallen af als mijn ponies buiten weideseizoen niet een paar uur buiten komen.
ik heb op allerlei stallen gestaan en het is nooit ergens perfect hoor!ik heb altijd ingeleverd op de rijbak, maar ponies houden is duur en dan wil ik toch kunnen trainen wanneer het mij uitkomt en niet aan het weer!

maar ga nu 1 april verhuizen naar een kleine pensionstal met voeren,met buiten staan, met weidegang en een goede rijbak..ik heb er zin in..

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 18:53

Lootje1991 schreef:
Ik ben benieuwd hoe de ts van de stalling vond die ik haar gepbt heb. Zou leuk zijn als we een nieuwe stalgenoot krijgen

Eh ik heb geen PB tje ontvangen. of misschien dan per ongeluk gewist :o

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 18:54

fijn casanova! is het nog in de buurt voor je?

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:57

Ja, ik snap je helemaal!
Ik ben al hele lange tijd op zoek naar een stal met ruime stallen, het liefst een binnenbak of een hele goede buitenbak en veel weidegang en niet al te ver weg. Mag altijd uitgebreider (Zoals binnenbak, solarium, meerdere bakken etc.) Maar nergens kan ik het vinden. Vindt zelf dat ik niet zulke hoge eisen heb.
Ruime stallen is nog niet eens zo bijzonder maar wel veel weidegang in de winter en een goed (binnen)bak.
Helaas hier nergens te vinden. :(
Misschien iemand die een goede stal heeft aan mij eisen in de buurt van Groningen-noord?

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:00

ik ben van zuid holland en het is gewoon een zoektocht :)
Ben begonnen op een prima stal, maar die ging sluiten. Daarna naar een ***stal gegaan, vier dagen gestaan en toen meteen weet ingeladen. Derde stal beloofde van alles maar deed niets. vierde stal was fantastisch voor paard en voor faciliteiten. Maar de eigenaar en wat stalgenootjes waren gewoon zo belachelijk bezig dat ik daar ook ben weggegaan

Nu sta ik op een fantastisch eigen plekje met een vast groepje. Geen pensionstalling, alleen wij. Paarden altijd buiten, goede bak..perfect :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:56

nutts schreef:
Lootje1991 schreef:

Eh ik heb geen PB tje ontvangen. of misschien dan per ongeluk gewist :o

Je hebt er wel op gereageerd. Maar ik heb begrepen dat je maandag was wezen kijken. Vond je het wat?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:58

nutts schreef:

Yep,2,5 kilometer van huis

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:40

Eh ik heb geen PB tje ontvangen. of misschien dan per ongeluk gewist :o[/quote]

Je hebt er wel op gereageerd. Maar ik heb begrepen dat je maandag was wezen kijken. Vond je het wat?[/quote]
oh die ja ben wezen kijken had dat pb alleen al weg gedaan wist niet meer dat het bij jou van daan kwam. Stal is er fijn ga er vrijdag nog een keer bij dag licht kijken.

Ben jij er ook wel eens in de avond? Hoe is dat daar dan?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:41

casanova schreef:
nutts schreef:

Yep,2,5 kilometer van huis

Lekker zeg! dat is echt super

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:49

oh die ja ben wezen kijken had dat pb alleen al weg gedaan wist niet meer dat het bij jou van daan kwam. Stal is er fijn ga er vrijdag nog een keer bij dag licht kijken.

Ben jij er ook wel eens in de avond? Hoe is dat daar dan?[/quote]

Ja savonds is er maar beperkt licht dus daar moet.je wel tegen kunnen maar ik vind wel dat er genoeg is om iets te.doen. Ik probeer er zelf altijd voor of meteen na mijn werk heen te gaan dus eigenlijk nooit na het avondeten

leuk dat het je wel aansprak