Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:28

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 19:46

Damon12

Re: Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:57

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:04

Guhl crèmespoeling wordt door een kennis als fijn ervaren bij haar paard.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:08

magda_90 schreef:
Guhl crèmespoeling wordt door een kennis als fijn ervaren bij haar paard.

ik heb nu ook een crèmespoeling zonder siliconen, die zijn er meer dan genoeg, gelukkig. Maar nu nog een spray ofzo die je kan gebruiken zonder dat je water nodig hebt ....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:27

Kun je dan niet de cremespoeling in een plantenspuit doen bijvoorbeeld? Verdunnen met water? Of zeg ik dan iets verkeerds?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:34

Ik gebruik de anti-bacterial healing spray van Espree, is super goed voor de vacht , wordt gebruikt voor paarden met eczeem en legt meteen een laagje over de vacht en manen, bij mijn weten is dit spul vrij van allerlei toevoegingen, kost wel ongeveer 50 euro per fles maar ik doe er een heel jaar mee. Dit zijn de ingrediënten:
ndicatie(s):
Bij huidirritatie van het paard, bijvoorbeeld door schimmel, mok, staart- en maneneczeem of insectenbeten.
Deze spray werkt verzachtend voor de huid en gaat bacteriegroei tegen. Stimuleert het herstel van de huid.

Samenstelling: Mineralenoliën, Aloë-olie, druivenpitolie, Copaiba-olie, Hennepzaad-olie, Andiroba olie, Vitamine E.

Eigenschappen per ingrediënt:
Aloë-olie biedt o.a. weerstand tegen parasieten, virussen en bacteriologische infecties. Het werkt ontstekingremmend, dringt diep in de huid en het onderliggende weefsel en bevordert de conditie daarvan door haar natuurlijke vitamines, waaronder B12, mineralen, enzymen en aminozuren.

Druivenpitolie is een verzorgende en beschermende olie. Trekt snel in de huid. Wordt gebruikt bij eczeem, allergische huidreacties en geïrriteerde huid

Copaiba-olie werkt kalmerend op de huid.

Hennepzaad-olie werkt vochtregulerend, zorgt door de essentiële vetzuren voor het soepel en zacht houden van de huid.

Andiroba-olie verdrijft insecten, bevordert de doorbloeding en heeft anti-septische en pijnstillende eigenschappen.

Vitamine E is een zeer goede vocht inbrenger, conditioner en antioxidant.

Dosering en toepassing:
Bij huidproblemen: de aangedane plekken tweemaal daags insprayen en rustig inmasseren.
Manenkam en staart: spray op de manen en de staart om deze makkelijker doorkambaar te maken, klitten te verwijderen en haargroei te stimuleren.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:03

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 12:00

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:12

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 12:18

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:23

Maris schreef:

Ja wat moet ik verstaan onder "etc", dat kan alles zijn, rustig maar hoor, :roll:

Mochten er siliconen in zitten, maak ik mij er echt niet druk om. Het heeft een verzorgende werking, en als ik het een keer niet gebruik is mijn haar evengoed verzorgd, en niet dof,pluis ofzo, dus het droogt niet uit. Ik haalde het altijd bij mijn kapper (nu via internet), dus het lijkt mij niet dat het slecht is voor je haar :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 12:25

Het zit , volgens de link die ik hierboven gaf, bomvol siliconen. Dan kan je misschien net zo goed het hegron haarserum gebruiken ??
Het is in ieder geval door de siliconen dus niet wat ik zoek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:34

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:40

Maris schreef:
Het zit , volgens de link die ik hierboven gaf, bomvol siliconen. Dan kan je misschien net zo goed het hegron haarserum gebruiken ??
Het is in ieder geval door de siliconen dus niet wat ik zoek.

Ja iedereen kan een site aanmaken en daar van alles op zetten. Wat ik vaak lees op forums en andere blogs zijn negatieve opvattingen over siliconen. ‘Siliconen verstoppen de huid, zijn ‘chemisch’ en slecht voor het milieu en verzwaren je haren (zorgen voor build-up).’ Natuurlijk verschilt dit per persoon, maar als je er wetenschappelijke artikelen op naslaat claimt men juist dat siliconen juist goed zijn voor mensen met een onzuivere huid, aangezien dit ingredient de poriën juist niet schijnt te verstoppen.
En wat haarproducten betreft, ook hier doen siliconen de meeste haarsoorten niets anders dan goeds. Het voorkomt wrijving (en dus voorkomt het ook gespleten en beschadigde haarpunten) en maakt het haar beter doorkambaar. Je kunt er zelfs, in combinatie met hitte van een krul- of stijltang, tijdelijk gespleten haarpunten mee repareren.
In de cosmetica worden siliconen gebruikt in de vorm van een olie, een vloeibare substantie. De meest voorkomende soorten zijn cyclomethicone en dimethicone.( zit niet in de Mythic Oil) Siliconen zijn ingrediënten die, afhankelijk van de soort en de toepasbaarheid, zorgen voor een soepele aanbreng en een silkysmooth gevoel. Je vindt het in producten zoals gezichtsprimers en haarserums, maar ook zit het in bijna alle foundations, BB creams en lipproducten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:45

Nee gespleten haarpunten kun je niet repareren, kapot is kapot :') Wat siliconen doen, is een laagje leggen over je haar maar de binnenkant uitdrogen.

Ik was al jaren SLS en SLES vrij en mijn kapster sinds kort ook omdat ze verbaasd was over de kwaliteit van mijn haar na 4 uur ontkleuren :') En dat terwijl ik krullen heb := Nog een linkje:

http://www.misslipgloss.nl/siliconen-wa ... et-slecht/

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:07

_xDyan schreef:
max66 schreef:
ik gebruik altijd Hegron haarserum bij mijn paard en ze heeft mooie, glanzende manen en staart. Nooit gemerkt dat het haar af zou breken.
Bij het uitborstelen heb ik hooguit 1 of 2 haartjes in de borstel zitten..

Pluis jij het altijd eerst uit? Of doe je dat spul erin en dan gelijk met de borstel erdoor?

ik doe het spul erin en dan borstel ik het gelijk door. Zowel bij de manen (die niet zo dik zijn) als bij haar volle staart. Ik gebruik het al jaren!

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:12

Idd werkt onderaan beginnen het best! En als je paard lange manen heeft zou ik die vlechten als ik jou was :P het is misschien niet altijd even mooi, maar het scheelt een hoop tijd en kamwerk :) Zeker nu met al die modder buiten (als je paard op het land staat) is het erg aaan te raden! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:18

Azijn is denk ik ook absoluut niet goed hoor. Bijt uit en breekt dus af!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:15

VivaLaVida schreef:

klopt, dat is troep. :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:13

Tessa_93 schreef:
VivaLaVida schreef:

klopt, dat is troep. :)

En dat baseren jullie op...?
Google even op 'haar' en 'azijn' ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:18

Tessa_93 schreef:
Maris schreef:
Alles wat eindigt op cone, con etc

Dat staat nergens.. :')

Is het tweede ingrediënt in de lijst. Dimethiconol. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:21

Ik moet zeggen dat ik er zelf niet zoveel van merkte dat mijn haar beter was toen ik shampoo en conditioner zonder silicone, SLS en SLES gebruikte. Ik heb 2 verschillende geprobeerd en ook langere tijd bij de een merkte ik geen verschil de ander werkte aanzienlijk slechter voor mijn haar dan "normale" shampoo. Ik gebruik nu shampoo en conditioner van Aussie, zit volgens mij tokvol silicone maar mijn haar vaart er gewoon wel bij. Het ligt misschien ook aan je huid en haar type of je daadwerkelijk last krijgt van die silicone?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:05

ik denk dat alcohol schadelijker voor het haar is dat silicone....

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 01:06