Een paard op stal houden is geen natuurlijke situatie voor een paard. Een paddock misschien ook niet - maar die benaderd deze wel beter.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TurdusMerula schreef:Een paard staat te niksen in de paddock? Wat had ie dan moeten doen, een boekje lezen?
Een paard op stal houden is geen natuurlijke situatie voor een paard. Een paddock misschien ook niet - maar die benaderd deze wel beter.
TurdusMerula schreef:Ik ben het niet met je eens, natuurlijk doen paarden van alles wat. Ze lopen wat heen en weer om te eten, te drinken, te groomen, te spelen, ze trekken eens een sprintje als er iets te schrikken valt, enz.
Dat kan allemaal niet als ze op stal staan. Nee, ze gaan niet dood als ze een nacht op stal staan.
Uiteraard kun je blij zijn dat ie 'tenminste wel buiten staat'. Is een verschil inzicht.
betadine schreef:Volgens mij klopt hij niet pressé om buiten te mogen, maar om brok te krijgen.
Je zou kunnen proberen van hem 's morgens niet bij te voeren om te voorkomen dat zijn biologische klok dan aanslaat. Als ik het zo lees komt je paard genoeg buiten en heeft hij genoeg hooi ter beschikking. Dan zou het in principe geen probleem moeten zijn om het ochtend ontbijt weg te laten en het pas 's avonds te geven of net voor je vertrekt maar dan op de weide/paddock en niet meteen na het buitenzetten. Paarden zijn gewoonte-dieren en als ze dagelijks om 8u eten krijgen dan staan ze om 7h30 al te wachten omdat ze mysterieus genoeg wel kunnen uitmaken wanneer het etenstijd is of in jouw geval bijna etenstijd.
TurdusMerula schreef:Ik ben het niet met je eens, natuurlijk doen paarden van alles wat. Ze lopen wat heen en weer om te eten, te drinken, te groomen, te spelen, ze trekken eens een sprintje als er iets te schrikken valt, enz.
Dat kan allemaal niet als ze op stal staan. Nee, ze gaan niet dood als ze een nacht op stal staan.
Uiteraard kun je blij zijn dat ie 'tenminste wel buiten staat'. Is een verschil inzicht.