hindernis Ideeën gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:35

lege tonnen van Zibro (zijn oranje), deze vullen met water of zand, zodat ze niet wegwaaien.
Of tonnen van vloeibaar afwasmiddel (ik heb een slager als buurman, die er heeft) Die gebruik ik ook om in de winter water te transporteren naar stal als het vriest

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:05

Interessant forum, benieuwd naar alle ideeën. Heb zelf geen flauw idee :=

Supervixen

Re: hindernis Ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:45

Kun je geen strobaaltjes in plastic verpakken van verschillende kleuren? Of van dat landbouwzeil? Dan kun je ze vast langer gebruiken.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 17:45

ja tonnen had ik al eens bedacht. maar dan zou ik die moeten kopen. ik kan een keer kijken op mp ofzo.
dat is ook een goed idee. maar dan moeten ze goed ingepakt zijn willen ze niet wegwaaien of erg gaan wapperen anders kunnen we de paarden gaan zoeken.

voor de gene die ook ideeën zoeken: ( ik wil evt fotos maken van de dingen die ik al gemaakt heb)
- staanders (van oude pallets of balken)
- rekje om onder de hindernis te zetten.
- een lange pallet uitzagen en steunplanken eronder maken. zo heb je gelijk een soort muurtje
- een lat(je) waar je allemaal oude doeken aan vast maakt. deze hangen dan onder de hindernis
- een driehoekige vorm hindernis (zijaanzicht) van evt pallets of gewoon planken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:46

Coniferen zijn wel giftig voor paarden hè, da's niet echt een goed materiaal

nikicasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:54

je kan ook een houten bak vullen met primulas of sleutel bloemen zijn niet heel duur en zijn heel kleurrijk zag laatst nog een advertentie bij de boerenbond

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 21:23

Fennadev schreef:
Coniferen zijn wel giftig voor paarden hè, da's niet echt een goed materiaal

nee die gebruik ik ook niet. ik spring in de wei. heb al een paar keer gezegd dat ik dat niet doe maar toch bleef dat idee komen :P

nikicasper schreef:
je kan ook een houten bak vullen met primulas of sleutel bloemen zijn niet heel duur en zijn heel kleurrijk zag laatst nog een advertentie bij de boerenbond

het lijkt me niet goed om die in de wei te zetten... ik denk dat ze giftig zijn. en dat idee ga ik uitwerken met riet. aan bloemen heb ik niet zo veel.

maar ik ben opzoek naar aparte hindernissen! dit is zoiets typisch wat je onder een gewone hindernis kunt zetten.

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:55

misschien wat boompjes kappen? ik zag ook ergens een hindernis en daar stonden echte shets onder :j de paarden sprongen dus over andere paarden /3

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 22:00

ik heb al een dooie boom omgegooid haha. maarja. die is hooguit 20-30 cm dik. ik was nog wel van plak om twee van deze vormen van hout te maken: |_| (zijaanzicht) en daar dan een hoop lange dikke takken in de doen. maar dan moet ik even een bos beroven.
hahaha wat grappig! helaas heb ik geen shet. en volgensmij is mijn paard bang van kleine ponys. :roll:

Nino_2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:36

Wij hebben op stal ook bezembakken van die ouderwetse heksenbezems... Sommige gemeentes vegen hier ook de straten mee, misschien een idee om daar eens te vragen of je de oude "afgesleten" mag hebben??
Wij hebben ook een rood zonnescherm (zo een die aan de buitengevel van een huis zit boven de ramen, uitschuifbaar), deze hangen we dan of over de hindernis, of leggen hem op de grond met aan beide kanten een grondbalk... Zo krijg je een soort breedte sprongetje.
Moet je alleen geen paard hebben die er gewoon op gaat staan, omdat dat toch niet eng is :+ Had ik namelijk... :+

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 17:00

Nino_2013 schreef:
Wij hebben op stal ook bezembakken van die ouderwetse heksenbezems... Sommige gemeentes vegen hier ook de straten mee, misschien een idee om daar eens te vragen of je de oude "afgesleten" mag hebben??
Wij hebben ook een rood zonnescherm (zo een die aan de buitengevel van een huis zit boven de ramen, uitschuifbaar), deze hangen we dan of over de hindernis, of leggen hem op de grond met aan beide kanten een grondbalk... Zo krijg je een soort breedte sprongetje.
Moet je alleen geen paard hebben die er gewoon op gaat staan, omdat dat toch niet eng is :+ Had ik namelijk... :+

ik heb al rondgekeken voor bezems. maar ik ga dat met riet doen. als ik nog bezems tegenkom ofzo laat ik het natuurlijk niet liggen.
ja we hebben thuis nog zwarte rubberen matten en zeilen. maar die laat ik niet in de wei liggen. die pak ik ooit als ik zin heb haha. maar goed dat je het zegt. binnenkort maar weer eens doen.

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:32

hoi
ik zag dat je al wat dingen had gemaakt
zou je hier foto's van willen maken ik kan me er niet echt wat bij voorstellen :o

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:57

Lovehorses55 schreef:
hoi
zou je hier foto's van willen maken ik kan me er niet echt wat bij voorstellen :o

ja zal ik binnenkort doen ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 18:40

Lovehorses55 schreef:
hoi

ik heb wat foto's gemaakt:

gewoon iets wat we nog hadden liggen
http://i59.tinypic.com/2u8yssi.jpg

dit had ik van een lange pallet gemaakt. er hoor alleen nog een balk boven.
http://i58.tinypic.com/10wn1c8.jpg

"staander" van een deel van een pallet
http://i62.tinypic.com/3343dzk.jpg

soort van zelfgemaakte cavaletti
http://i57.tinypic.com/21mth76.jpg

wit hekje (voor bijv onder de hindernis)
http://i62.tinypic.com/2vmc4rt.jpg

staanders die ik ooit gemaakt had, 2 hekjes voor onder de hindernis (van een deel van een pallet), en een rekje die ik al heel lang gebruik
http://i58.tinypic.com/xpa52u.jpg

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:03

mooi

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 16:29

geen creatievelingen hier?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:36

Afbeelding

Mijn zelf geknutselde bezembak!