Paard blijft ontsnappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: Paard blijft ontsnappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:16

Kan de stroomklok alle meters draad wel aan? Hoeveel ijzerdraad zit er in het lint? wij hebben nu koort en hij heeft een dikke schok gehad. heeft hij zij een dikke wiintervachtt of dikke manen. en hoe krijgt een paard een balk los? wij hebben achterin ook balken gemaakt zodat de paarden zeker nie in het verhuurde land kan komen. de balken krijgen zeker niet los. anders hheeft het oook geen zin.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:37

Evelien__ schreef:
NiFallor schreef:
@TS: je reageert wel redelijk selectief op de vragen. Dat is een beetje irritant voor de mensen die met je mee proberen te denken, vind je ook niet?

Dus nogmaals: heb je de spanning op de draden gemeten met een digitale voltmeter? Op meerdere plekken? Hoeveel volt gaf de meter aan?

Met de digitale meter komen we op verschillende plekken tot 10 000 volt aan. Mijn vader is electricien, en hij zei dat dat wel moest volstaan. Helaas voor mevrouw de Appaloosa niet. We denken verder. Koperdraadje heeft haar wel al eens serieus doen schrikken. En nu blijft ze er voorlopig weg van

Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwschierig naar foto's van het 4 benig 'monster' en de vesting die hij/zij weet te slopen.
Een draad met daarop 10 000 volt negeren terwijl je een drie balkse houten afrastering die daar achter staat sloopt danwel vakkundig demonteert.
Full speed onder een draad doorknallen kan ik me iets bij voorstellen, maar als daarachter nog een houten afrastering van 1.20 mtr staat ???????
Mss een optie om hem/haar aan het circus te verkopen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:54

Evelien__ schreef:
NiFallor schreef:
@TS: je reageert wel redelijk selectief op de vragen. Dat is een beetje irritant voor de mensen die met je mee proberen te denken, vind je ook niet?

Dus nogmaals: heb je de spanning op de draden gemeten met een digitale voltmeter? Op meerdere plekken? Hoeveel volt gaf de meter aan?

Met de digitale meter komen we op verschillende plekken tot 10 000 volt aan. Mijn vader is electricien, en hij zei dat dat wel moest volstaan. Helaas voor mevrouw de Appaloosa niet. We denken verder. Koperdraadje heeft haar wel al eens serieus doen schrikken. En nu blijft ze er voorlopig weg van

Jeetje, meen je dat serieus?! Dat zou toch een flinke klap moeten geven zou je denken... Nog zwakke plekken gevonden?

Misschien moeten jullie de draden strakker opspannen zodat ze er niet heel snel onderdoor kan piepen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:57

Ik wil eerst een foto van de omheining zien voordat ik een goed antwoord durf te geven.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:58

Afbeelding

hier blijven ze over het algemeen wel achter.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 17:44

Ik zal zo snel mogelijk een foto maken van de omheining waar ze door ging/gaat.

Thuis gaat ze door/over een Bekaert-draad van 1.20. Hier bij ons dus door die houten omheining. Het gat is intussen al gerepareerd. En inderdaad. Het verbaast me enorm dat ze door een draad van 10 000 volt knalt. Ze laat ook telkens een ijzer achter als ze is uitgebroken. Dus op den duur is het een kostenplaatje van jewelste. Mijn vader is er niet zo gelukkig mee, maar ik neem dus zsm een foto, zodat jullie het kunnen zien. We hebben vrij veel geld betaald voor een afrastering die "speciaal voor paarden" is, dus hou er aub rekening mee dat het niet door ons komt.
Ze heeft onze eikenhouten poort ook doormidden gesprongen (stond ook een draad van 10 000 volt voor) schijnt het beest helemaal niet te deren. Nu zijn ze van de wei af omdat ze die anders met hun 5 kapot lopen. (moet opnieuw aangroeien). Dus voorlopig geen problemen meer. Ik hoop dat we het zo kunnen houden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:45

Mijn paard heeft langere tijd met een flink stuk stroomdraad aan zijn halster gestaan. Daardoor maakte hij, ook als hij er onderdoor (er doorheen of er overheen) was, toch nog een tijdje contact. Ook heeft de stalling hem een keertje aan het stroomdraad gehangen, toen kreeg hij er ook respect voor. Dat was nadat hij dwars door de houten en stromen omheining was gelopen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:10

En als je op een meter voor je omheining ook al een stroomdraad zet? Zodat ze door 2 moet?

Of drukte ze met de borst door met een deken op?
Ik heb eens de tip gelezen om een schrikdraadje aan de gespen van je deken te doen.
Verticaal van de onderste naar de bovenste, en dan een stukje te lang laten wat je dan aan de binnenkant van de de deken naar onder laat zakken.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:44

little_king schreef:
En als je op een meter voor je omheining ook al een stroomdraad zet? Zodat ze door 2 moet?

Of drukte ze met de borst door met een deken op?
Ik heb eens de tip gelezen om een schrikdraadje aan de gespen van je deken te doen.
Verticaal van de onderste naar de bovenste, en dan een stukje te lang laten wat je dan aan de binnenkant van de de deken naar onder laat zakken.

Ze heeft geen dekens op. Eigenaar is ertegen. Dus het is niet dat ze door een deken geen stroom meer voelt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:05

Evelien__ schreef:
Nu zijn ze van de wei af omdat ze die anders met hun 5 kapot lopen. (moet opnieuw aangroeien). Dus voorlopig geen problemen meer. Ik hoop dat we het zo kunnen houden

Dus waar ze nu staan breekt ze niet uit als ik het goed begrijp? Dat is een paddock dan denk ik? Hoe is die omheining opgebouwd?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:04

Hoe gaat ze eruit dan? Je hebt het toch vast weleens gezien? En waar gaat ze heen als ze eruit is?
Heb je breed lint als geleider of zo'n dun koordje?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:03

Ik had er ook eentje die overal doorheen knalde, ik heb ijzerdraad door zijn halster (met antenne) en door zijn manen gevlochten.
Het is misschien even zielig ja, (je zet immers je pony onder stroom :+ ) maar hij had daarna wel respect voor het hek!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:10

NiFallor schreef:
Evelien__ schreef:
Nu zijn ze van de wei af omdat ze die anders met hun 5 kapot lopen. (moet opnieuw aangroeien). Dus voorlopig geen problemen meer. Ik hoop dat we het zo kunnen houden

Dus waar ze nu staan breekt ze niet uit als ik het goed begrijp? Dat is een paddock dan denk ik? Hoe is die omheining opgebouwd?

ja, nu lopen ze op de paddock. En ook hetzelfde als op de wei. Dus ik snap het niet. Daarachter staan wel bomen, dus mss wil ze daar dan niet doorheen gaan.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:10

anneliesdj schreef:
Hoe gaat ze eruit dan? Je hebt het toch vast weleens gezien? En waar gaat ze heen als ze eruit is?
Heb je breed lint als geleider of zo'n dun koordje?

Ze kruipt eronder. En neen, nooit zelf gezien. En als ze eruit is zet ze het op een lopen. Naar godweetwaar..

NardoLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:13

mijn paard deed dat als hij niet optijd eten kreeg je mocht maar 5 min te laat zijn anders kon je hem aan de overkant gaan halen maar hij was toen ook onhandelbaar en heel moeilijk (eigenlijk gewoon niet) te pakken