Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De shet hield z'n halstertje om tot een week terug omdat ie ons nog niet kende. Tot drie keer heb ik hem gevonden in de stal dat ie zichzelf had vastgezet. De haak die voor het grote paard voorzien was staat voor hem precies op de hoogte van dat ijzeren ding aan de zijkant van z'n halster, en hij krabde zich dus daaraan. Zette zo zichzelf vast
Gelukkig is ie erg goed opgevoed en bleef ie roerloos staan! Ook dankzij dit gedrag had ik meteen door dat er iets niet juist was
. Ik heb de derde keer de haak met plakband dichtgekleefd en aan de slag gegaan met de binding in het vertrouwen tussen ons. Nu kan ie prima zonder, volgt zonder halster even goed dan met 
Morgen gaat het dan maar uit 

Botervlieg schreef:Van paarden is bekend dat ze - in paniek - zo een brandende stal weer in
lopen als ze eruit gejaagd zijn (is immers hun veilige plek?).
Daarom vind ik dat wel een punt van overweging.
Maar er zijn ook zo veel (reeds genoemde) goede argumenten tegen,
dat ik niet gestemd heb (want de keuze 'anders, want' staat er niet bij).
Weet het, is een kwestie van opvoeding maar 't is echt een verwend beest.
Even een vraag over dat elastische halster..Is dat niet gevaarlijk als jij bijvoorbeeld aan het stappen ben buiten,je paard gaat in verzet en jij staat alleen nog maar met n halster en touwtje in je handen?Of werkt t zo niet?