drinkbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:25

irene schreef:
Citaat:
Shetje breekt uit s'nachts, en komt s'morgens erg plichtsbewust en bewust van z'n fout zich aanmelden om terug op stal te gaan terwijl hij alles buiten heeft wat ie nodig heeft ...

Deze heb ik er even uitgepikt omdat deze wel heel duidelijk aangeeft dat een paard een gewoontedier is. Die shet is zich echt niet bewust van een fout, maar weet gewoon dat hij in die stal zijn (vr)eten krijgt Haha!

En zo zijn de meeste voorbeelden die je aanhaalt voorbeelden van het gewoontegedrag van paarden. Dat heeft verder niets met intelligentie te maken.

Shet krijgt juist niet te eten dan en hij weet het, kan ie best hebben trouwens voor er ook hier weer roddels over ontstaan, hij wacht dan tot ik halfweg de middag de bieten ga uitdelen terwijl de andere wel al hun hooi wegkauwen en hun graan hebben gekregen! Zoveel "weten" en niet op de hoogte zijn van wat er gaande is ...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:33

Huertecilla"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Jullie met het beroemde kuddegevoel menen allen gelijk te hebben, maar wie heeft ooit wetenschappelijk bewezen dat het zo is?!

Kijk dat jíj duidelijk een ongeletterde cultuurbarbaar bent die niets gelezen heeft wil niet zeggen dat deze literatuur er niet is. Ja, 'dat' is ruimschoots wetenschappelijk onderzocht, beschreven en voldoende bewezen. Als ik er ook maar een glimp van een vermoeden zou hebben dat je het zou gaan lezen, zou ik een literatuurlijst opgeven, maarreh... zoek jij maar fijn op het web. Zo moeilijk is dat niet.
[/quote]

De spaanse zon heeft je hersens aangetast denk ik ... Ik zou wel 's willen weten wat het hele zaakje met cultuur te maken heeft!

Er is bewezen dat paarden hun basisbehoefte drinken is, er is ook bewezen dat paarden vele malen sterker zijn wat er gedacht is, en dat onze manier van omgaan ze eerder zwak dan sterker maakt. Maar wie ooit de wetenschap heeft ingeschakeld om de test te doen of je een paard kan leren niet te mesten in drink- en voerbak ... *LOL* Ik ben geen wetenschapper en een ander staat er blijkbaar niet voor open, bang op uit te vinden dat het wel degelijk kan zeker?!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:41

Sjuimpje schreef:
Stelletje schoften....
Dat is het eerste wat me te binnen schiet.

Dan staan die paarden al in een hok en moeten ze ook nog een dag zonder water blijven staan, jullie zouden je kapot moeten schamen! En dan zelfs nog zo'n domme en kortzichtige tip doorgeven aan anderen...

Felicity, als de bak in de hoek hangt kan je er een stang voor plaatsen zodat jouw paard niet meer met zijn kont boven de bak kan komen.
Ja zou de bak ook iets hoger kunnen hangen.

bij ons staan de paarden overdag in de we en hebben dus gewoon te drinken. En hier ging het niet om een keer, maar elke keer als ze meste, recht boven de drinkbak. We laten ze echt niet dagen zonder drinken staan hoor. Gewoon even een uurtje als ze net binnen staan. misschien had je dat dan ook beter moeten lezen!!!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:42

in dat uur zijn we trouwens ook meetstal nog met voeren of mesten bezig en hebben daar ook nietr echt tijd zoor, Daarna gaan we gewoon weer met een spons aan de slag om de bak schoon te maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:00

Misschien heb je ook nog wat aan dit topic.

[VMR] Poepen in de voerbak

Hier kwam iemand met de oplossing om stenen onder de voerbak te leggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:33

sonjabelgium"]
[quote="Huertecilla"][quote="sonjabelgium schreef:
Jullie met het beroemde kuddegevoel menen allen gelijk te hebben, maar wie heeft ooit wetenschappelijk bewezen dat het zo is?!

Kijk dat jíj duidelijk een ongeletterde cultuurbarbaar bent die niets gelezen heeft wil niet zeggen dat deze literatuur er niet is. Ja, 'dat' is ruimschoots wetenschappelijk onderzocht, beschreven en voldoende bewezen. Als ik er ook maar een glimp van een vermoeden zou hebben dat je het zou gaan lezen, zou ik een literatuurlijst opgeven, maarreh... zoek jij maar fijn op het web. Zo moeilijk is dat niet.
[/quote]

De spaanse zon heeft je hersens aangetast denk ik ... Ik zou wel 's willen weten wat het hele zaakje met cultuur te maken heeft!

Er is bewezen dat paarden hun basisbehoefte drinken is, er is ook bewezen dat paarden vele malen sterker zijn wat er gedacht is, en dat onze manier van omgaan ze eerder zwak dan sterker maakt. Maar wie ooit de wetenschap heeft ingeschakeld om de test te doen of je een paard kan leren niet te mesten in drink- en voerbak ... *LOL* Ik ben geen wetenschapper en een ander staat er blijkbaar niet voor open, bang op uit te vinden dat het wel degelijk kan zeker?!
[/quote]

het gaat hier over het wel of niet niet wetenschappelijk bewezen zijnde kuddegevoel en niet over de drinkbakken

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:44

Dan is dit off toppic en bij bokt-wet verboden.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:10

sonjabelgium schreef:

Shet krijgt juist niet te eten dan en hij weet het, kan ie best hebben

Het (stal)paard heeft een kleine maag en hoort het voer dan ook in veel
kleine porties over de dag verdeeld te krijgen.

Van 's morgens vroeg tot halverwege de middag (= 7-8 uur? ) niets
krijgen, dat kan een pony dus echt niet 'hebben', nooit, welke
draai je er ook aan geeft.

Citaat:
trouwens voor er ook hier weer roddels over ontstaan, hij wacht
dan tot ik halfweg de middag de bieten ga uitdelen terwijl de andere wel
al hun hooi wegkauwen en hun graan hebben gekregen! Zoveel "weten"
en niet op de hoogte zijn van wat er gaande is ...

Geen water èn geen voer geven 'voor straf'; het is nog erger dan ik dacht/wist. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:18

Misschien dan dat mijn paarden op en top verwend zijn, want ik haal altijd de mest uit de drinkbakken en voerbakken. Al moet het iedere dag...............

Eigenlijk gun ik ze dat wel, dan maar lekker verwend Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:35

Scheve mond Dit gaat weer nergens over. Vinden we het leuk om en masse 1 user maar helemaal af te zeiken om 1 opmerking?

Als Sonja het idee heeft dat haar actie het probleem opgelost is dan is het niet meer dan logisch dat ze dat als tip geeft bij iemand met een soortgelijk probleem. Als je het niet met haar oplossing eens bent kan je of daar vol tegenin gaan en haar uitmaken voor deurenbeul of je kan je ff in haar verplaatsen Scheve mond

Sonja heeft iets geprobeert dat het probleem (iig in potentie) voor eens en voor altijd op zou kunnen lossen, het is niet zo dat ze het paard de stal 8x doorgeslagen heeft of dat het paard de rest van z'n leven een enorm trauma heeft ofzo. Als ze dat niet geprobeerd had dan waren er nu allemaal vage constructies in de stal gebouwd die de stal alleen maar kleiner maakten. IMO gewoon een vrij logisch 'experiment', zal vast een of ander iets zijn waardoor het niet slim is maar volgens de common sense klinkt het iig niet gek Verward Als ze nou dingen met prikkeldraad had gedaan dan zou ik er niet echt raar van hebben opgekeken als je hier flink tegenin ging, maar in dit geval? Als het zo fout is wat ze doet leg dat dan gewoon uit, vertel waarom het fout is en roep niet alleen 'sjiez, dierenbeul!' Scheve mond

Als je het niet met iemand eens bent kan je dat toch ook op een normale/contructieve manier melden Verward Op die manier loop je zelfs de kans dat de ander naar je gaat luisteren Haha!