irene schreef:Citaat:Shetje breekt uit s'nachts, en komt s'morgens erg plichtsbewust en bewust van z'n fout zich aanmelden om terug op stal te gaan terwijl hij alles buiten heeft wat ie nodig heeft ...
Deze heb ik er even uitgepikt omdat deze wel heel duidelijk aangeeft dat een paard een gewoontedier is. Die shet is zich echt niet bewust van een fout, maar weet gewoon dat hij in die stal zijn (vr)eten krijgt![]()
En zo zijn de meeste voorbeelden die je aanhaalt voorbeelden van het gewoontegedrag van paarden. Dat heeft verder niets met intelligentie te maken.
Shet krijgt juist niet te eten dan en hij weet het, kan ie best hebben trouwens voor er ook hier weer roddels over ontstaan, hij wacht dan tot ik halfweg de middag de bieten ga uitdelen terwijl de andere wel al hun hooi wegkauwen en hun graan hebben gekregen! Zoveel "weten" en niet op de hoogte zijn van wat er gaande is
...
Ik ben geen wetenschapper en een ander staat er blijkbaar niet voor open, bang op uit te vinden dat het wel degelijk kan zeker?!
Dit gaat weer nergens over. Vinden we het leuk om en masse 1 user maar helemaal af te zeiken om 1 opmerking?
Als ze nou dingen met prikkeldraad had gedaan dan zou ik er niet echt raar van hebben opgekeken als je hier flink tegenin ging, maar in dit geval? Als het zo fout is wat ze doet leg dat dan gewoon uit, vertel waarom het fout is en roep niet alleen 'sjiez, dierenbeul!'