Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
W0PPY schreef:Lessen en een x bedrag per maand voor een potje zou ik nog even bij de terugkerende kosten voegen.
Ook vind ik je budget voor hoefsmid erg laag. Een paard wat al op ijzers staat kan vaak niet zomaar ineens van de ijzers af, je zou dan specifiek moeten zoeken op een paard wat al zonder ijzers staat.
Cerera schreef:Die van het voer is wel een goede
Hoeveel een Fries/Tinker gemiddeld krijgt/nodig heeft aan krachtvoer weet ik niet, maar een haf of fjord kan in ieder geval zelfs zonder. (Is niet mijn keus, die van mij kreeg een schep hippostar polo per dag) In ieder geval hoeven die geen 2 kilo, als ze intensief getrained worden al niet, laat staan als recreatiepaardje.
ralphtdw schreef:Ik vind 2 kilo wel redelijk veel voor haflinger of fjord maar ja moet je kijken wat hij natuurlijk nodig heeft wij hebben ze wel gehad die een handje kregen en het al genoeg was
Yvank_ schreef:Hoefsmid eens in de 3 maanden is weinig. En wat als je paard een probleem aan de hoeven krijgt? Dan kan het zo maar ineens zijn dat je 100 per 7/8 weken kwijt bent aan ijzers.
En een goed zadel voor 300 zal je wel niet vinden.