GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:21

Ts vraagje,

Heb het nergens gelezen maar ben je 100% zeker dat van de bak komt? Bedoel heb je haar/vel aan de rand gevonden? ondanks dat de stal rondingen.

CarlitaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:27

Hopen dat je paard snel geneest.
Goed van je dat je andere waarschuwt, zodat zij het in de gaten kunnen houden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:28

Zo wat een lelijke wond! Hopelijk geneest het snel!

Goed dat je dit topic opent! :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:32

Diaz schreef:
Ik ben het niet eens met de mensen die hier zeggen dat TS overdrijft.. dat dit soort dingen kunnen gebeuren e.d.

Een baby kan van een commode vallen, dat is een ongeluk (paard in staltralie). Maar een speen die losschiet van een fles de keel in is een fout!

In dit geval hoort zo'n product getest te zijn op dit soort problemen! Er zit eten in, een paard wil dat eruit halen.
Dit hoort niet te kunnen gebeuren.
Een paard die struikeld over de feeder o.i.d. is een ongeluk, dit is gewoon een fout van het product!!

Zeker mee eens. Hopelijk kom je er met Hartog aan uit. Betrschap voor je paardje.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:41

Firstofjuly schreef:
Citaat:
Zo, dat is niet niks. Is de bak niet te groot dan? Volgensmij horen ze er niet tot zover met hun hoofd in de kunnen? Misschien heb ik het mis hoor.. maar die paarden die ik ken kunnen tot halverwege hun hoofd in die bak dus kunnen ze niet vast komen te zitten..

Die bak is zo groot dat er een heel baaltje compact gras in kan, het is het 'nieuwe' model volgens mij was oude model iets kleiner. Ze heeft een vrij klein koppie (Arabier) en zat er dus scheef in :-(

Dan was die bak veel te groot voor je paard en dat is inderdaad gevaarlijk.

Want de mogelijkheid bestaat dat het vast komt te zitten op de een of andere manier, om zo bij de laatste laagje te kunnen komen in de voerbak of om bij de hoeken te kunnen komen en zo het hoofd kantelt.

Ik heb de kleinere en de grotere bak van Hartog gezien bij de paardenvoerderszaak, ik kan het me dus wel voorstellen dat ermee ongelukken kunnen gebeuren.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:47

Jeetje wat een wond.. dit moet gewoon echt niet kunnen.
Heel veel sterkte en hoop dat het paard zn wond snel en mooi heelt

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 17:25

haffylover schreef:
Ts vraagje,

Heb het nergens gelezen maar ben je 100% zeker dat van de bak komt? Bedoel heb je haar/vel aan de rand gevonden? ondanks dat de stal rondingen.

Uiteraard! Er zat haar, huid en veel bloed en we hoorden een hoop herrie... maar toen was het al te laat |(

Trouwens Hartog heeft nog steeds niet gereageerd..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:59

Dan was die bak veel te groot voor je paard en dat is inderdaad gevaarlijk.

Want de mogelijkheid bestaat dat het vast komt te zitten op de een of andere manier, om zo bij de laatste laagje te kunnen komen in de voerbak of om bij de hoeken te kunnen komen en zo het hoofd kantelt.
Ik heb de kleinere en de grotere bak van Hartog gezien bij de paardenvoerderszaak, ik kan het me dus wel voorstellen dat ermee ongelukken kunnen gebeuren.

Geeft Hartog dan duidelijk aan dat de grootte van de bak gerelateerd is aan de grootte van het paard en niet aan de hoeveelheid voer die je er in wilt kwijt kunnen? Dat laatste zou zonder verder nadenken als eerste mijn keus bepalen voor een grote/kleine bak namelijk..... Daarbij zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om die bakken af te werken met afgeronde randen i.p.v de gevaarlijke randen die er nu schijnbaar aanzitten? Moet er toch niet aan denken dat je daar zelf je pols ofzo aan open haalt of dat er een niets vermoedend shetje even een beentje in parkeert......

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:10

Sorry, maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet hóe dat vast zitten heeft kunnen gebeuren. Want weliswaar zakken die tralies niet al te best mee en is het randje scherp, maar TS, zou je nogmaals kunnen uitleggen hoe aan de onderkant dan die neus vast is komen te zitten?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:12

Snap ook niet zo goed wat de grootte van de bak er mee te maken heeft... Misschien kun je dat wat verder uitleggen Oreo? Is het hoofd van mijn bejaarde haflinger dan zo veel groter dan die van de gemiddelde Arabier..?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:36

Sientje schreef:
Snap ook niet zo goed wat de grootte van de bak er mee te maken heeft... Misschien kun je dat wat verder uitleggen Oreo? Is het hoofd van mijn bejaarde haflinger dan zo veel groter dan die van de gemiddelde Arabier..?

Ik heb werkelijk geen idee Sientje, ken ze alleen van een plaatje, maar ik dacht dat de grote boxen dan misschien bedoeld zijn voor grote paarden en de kleine voor kleinere paarden? Ik snapte zelf die opmerking ook niet, van "dan heb je de verkeerde maat voerbox en ja dan krijg je ongelukken"

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:41

jeetje wat een nare wond,
misschien hartog opbellen? of er een mail achteraan sturen? zou het hier niet bij laten zitten misschien vergoeden ze nog wel iets van de dierenarts kosten?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:40

Oreo schreef:
Sientje schreef:

Ik heb werkelijk geen idee Sientje, ken ze alleen van een plaatje, maar ik dacht dat de grote boxen dan misschien bedoeld zijn voor grote paarden en de kleine voor kleinere paarden? Ik snapte zelf die opmerking ook niet, van "dan heb je de verkeerde maat voerbox en ja dan krijg je ongelukken"

Wat ik ervan weet: is dat ik ben het gaan voeren aan een hoogbejaarde haf die uit een in beslagname kwam en nog maar 1 kauwvlak over had. Begon met kleine bak en te grote baaltjes, gaf boel gedoe. Dus bleek dat ik de grotere bak moest hebben, omdat onderweg de baaltjes groter waren geworden, maar mijn voerleverancier me een kleine bak had meegegeven. Niks meer, niks minder.
In de grote bak passen de baaltjes idd. beter. Omdat mijn pony 's nachts dit alleen maar heeft om op te knabbelen (is vooral voor de vorm, ze krijgt hiernaast Seniores Priores en dagelijks vers gras), zie ik ook het gebruik. Zodra ze het midden op heeft, blijft het rooster hangen op de zijkanten waar ze niet bij kan... Maar kan dit nog steeds niet met het vastzitten van het paard van TS rijmen. Hoop wel dat de verwondingen heel gauw genezen.

Edit: zie nu pas dat je vette post als quote was bedoeld..?

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 01:03

Sientje schreef:

Ze zat dus vast met haar neus rechtsonder/ voorin, hoofd gekanteld waarbij haar voorhoofd dus langs de boven/ achterrand is geschaafd. Denk dat het niet zozeer met de grootte van haar hoofd te maken heeft (hoewel ze een vrij klein koppie heeft) maar wel met haar enorm tere dunne huidje en benige koppie, misschien kan je het zien op deze foto...
Afbeelding

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:06

Zoals jij het beschrijft hangt die bak dan niet gewoon veel te laag????als hij hoog genoeg hangt kunnen ze dit niet voor elkaar krijgen!!

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 12:42

bliver schreef:
Zoals jij het beschrijft hangt die bak dan niet gewoon veel te laag????als hij hoog genoeg hangt kunnen ze dit niet voor elkaar krijgen!!

Tja als je m lekker hoog hangt kan het niet gebeuren idd, maar dat ding is er voor gemaakt om uit te 'grazen' en paarden zijn ervoor gemaakt om te grazen, laag bij de grond dus....

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:45

bliver schreef:

Wat je wel voor elkaar krijgt met hem hoog hangen is een slokdarmverstopping. Zou ik persoonlijk nooit doen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:52

Hier (niet persoonlijk maar wel in mijn directe omgeving) ook geen goede ervaring met de Hartog voerbox :n Dit paard is vast komen te zitten met zijn bovenkaak tussen het rek en de voerbak doordat het rek iets gekanteld was met eten. Paar heeft zich in paniek (waarschijnlijk) losgetrokken en heeft daarbij zijn bovenkaak gebroken.

@TS; wat vervelend zeg :(:)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:17

_Kiki_ schreef:
Hier (niet persoonlijk maar wel in mijn directe omgeving) ook geen goede ervaring met de Hartog voerbox :n Dit paard is vast komen te zitten met zijn bovenkaak tussen het rek en de voerbak doordat het rek iets gekanteld was met eten. Paar heeft zich in paniek (waarschijnlijk) losgetrokken en heeft daarbij zijn bovenkaak gebroken.

@TS; wat vervelend zeg :(:)

He bah! Wat naar voor dat paard zeg!

@TS: heb je al iets van Hartog gehoord?

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 13:37

xAnthea schreef:
_Kiki_ schreef:

@TS: heb je al iets van Hartog gehoord?

Nog steeds niks van Hartog gehoord. En wat een naar verhaal zeg, kaak gebroken! Nog erger dan bij ons dus. Hoe is het nu met dat paard?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:39

misschien ene idee om hartog te bellen? ze zullen genoeg mails krijgen elke dag

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:51

Firstofjuly schreef:
Nou heb een vraagje, die van m'n moeder gooit het rek eruit dus die hebben we nu met kettingen aan de voerbox vast gezet. Moet er niet aan denken dat die om z'n been komt te zitten, hebben jullie paarden dat ook??

Dat is ook waar ik aan dacht, ze kunnen bij deze bak ook met hun benen erin komen.
Ik vind het dus absoluut geen veilig product. :n
Je kan zo'n ding toch nooit zo hoog hangen dat niet met hun benen erin kunnen komen maar wel nog eten, paarden kunnen hele rare dingen uithalen.
Van mij mogen ze het van de markt halen, scheelt een hoop ellende.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:55

Firstofjuly schreef:
Nog steeds niks van Hartog gehoord. En wat een naar verhaal zeg, kaak gebroken! Nog erger dan bij ons dus. Hoe is het nu met dat paard?

Dat gaat gelukkig weer goed. Hij is geopereerd en heeft toen een aantal weken een 'beugel' :') gehad en kon dus niet normaal eten. Maar uiteindelijk is alls goed gekomen :j

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:02

Ik heb ook zo'n Hartog box besteld, wilde die in de paddock gebruiken maar durfde dat niet aan vanwege de scherpe hoeken en kanten. Moet er niet aan denken dat een paard daar tegenaan vliegt of zich stoot. Heb hierover contact met Hartog gehad. Ik werd teruggebeld en ze gaven aan dat de mallen om de voerbox te fabriceren nu eenmaal dit model maken. M.i. is er niet héél goed over het design van de box nagedacht. Sterkte met de wond!

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:58

@_Kiki_ Gelukkig dat het goedgekomen is!
@MirandaFuego Van mij mag dat ding ook van de markt, ik hoor teveel ellende hier ermee, blijkbaar gebeuren er vaker ongelukken mee.
@ Cil_ dank je wel. Rare reactie kreeg jij van Hartog?
@ Woogy Net maar weer opnieuw mail gestuurd naar Hartog, bellen kost echt kapitalen vanaf hier (Bonaire).