"Doet" jouw paard wat op de paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:53

Hier staan ze ook 24/7 in een kleine paddock-Paradise en ze slenteren ook de hele dag.Momenteel ook veel op stal om aan een netje te plukje,vooral met slecht weer krijgen ze wat meer te knabbelen.

Afgelopen maandag heb ik ze in de voorpaddock (12 x 18) ingesloten die vastzit aan de inloopstal vanwege de storm.Ze stonden voornamelijk in de stal en anders in de luwte bij elkaar.

Normaal gesproken hangt het van het seizoen af...voorjaar en zomer gaan ze na het eten met zijn allen een tukje doen,languit bij elkaar.Verder beetje soeselen,met elkaar spelen of slenteren.Gras hypnotiseren is ook een favoriete bezigheid :Y)
Meestal rond een uur af 5 's morgens gaat de renbaan open en scheuren ze met z'n 3en zo hard mogelijk over de baan heen :P Is fijn omdat de slaapkamer daaraan grenst :=

In deze tijd van het jaar zijn ze wat rustiger maar zodra er sneeuw ligt en de bodem is goed dan willen ze wel weer lekker uit hun plaat gaan.

Beetje de omgeving bekijken is ook prima,beetje naar de buren kijken of de schaapjes.

Druk programma dus...momenteel staan ze even op het gras.Dat is natuurlijk hun ultieme bezigheid :9

Olikea

Re: "Doet" jouw paard wat op de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:02

Mijn paardje gaat eerst eten, als hij daar genoeg van heeft gaat hij zijn maten pesten.. hij zorgt er in ieder geval voor dat de rest zich niet hoeft te vervelen #clown :D :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:05

Mijn paard kijkt bijna altijd als ik naar hem kijk (staat achter mijn huis) de verte in. Hij staat in de bak en daaromheen liggen weilanden en hij kijkt altijd aan de overkant van die weilanden naar alles wat daar langs komt. Uren vermaakt hij zich daarmee per dag. :=

Veder slendert hij een beetje, speelt soms met de shet en eet.

PH_JumpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:14

Sommige paarden bij mij bokken en steigeren als ze in de paddock komen.....
maar de meeste zijn heel rustig..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:24

Ze waren hier net volgens mij erg blij om na binnen te mogen. Stonden met zijn alle voor het hek te drammen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:26

ik denk dat al die paarden zo rustig zijn omdat ze elke dag in de paddock komen.
Als ze altijd op stal zouden staan en dan de paddock in gaan zouden ze allemaal lekker gestoord doen *\o/*
Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik denk dat het een goed teken is als de paarden zo lekker rustig aan het nixen zijn :)
(tenzij er helemaal geen ruimte en mogelijkheden zijn natuurlijk)

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:06

Hier staan ze met z'n vieren in een paddock waar ze eerst eten en vervolgens ruzie maken
wie er bij de poort mag staan,21 jarige wint nog altijd,de andere drie staan achter hem te
dringen om zo snel mogelijk binnen te kunnen als de draad weg is.
Soms duurt het wachten te lang,dan rent de ouwe door de draad en gaat in zijn box staan
de rest volgt meestal ook.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:07

Nikass schreef:
ik denk dat al die paarden zo rustig zijn omdat ze elke dag in de paddock komen.
Als ze altijd op stal zouden staan en dan de paddock in gaan zouden ze allemaal lekker gestoord doen *\o/*
Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik denk dat het een goed teken is als de paarden zo lekker rustig aan het nixen zijn :)
(tenzij er helemaal geen ruimte en mogelijkheden zijn natuurlijk)

Inderdaad. Toen de mijne nog op een stal stond waar hij een uur per dag de paddock in ging, was het rollen en meteen gaan rennen. En nu is hij dus erg rustig. Al heeft hij nu ook wel eens in de paar dagen ineens dat hij gaat rennen :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:56

Precies, dat zei ikeerder ook, echt een wereld van verschil! :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:01

Ik heb een paddock van 70 x 40 meter, dus dat is sowieso al geen klein vierkant stukje. Daarbij staan mijn hengsten met elkaar op de wei en paddock dus er wordt genoeg gespeeld als ze niet eten of een slaapje doen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:08

Mijn 20-jarige haf ruintje gaat in de paddock altijd eerst alle randen afzoeken op zoek naar gras, daarna gaat hij gewoon 5 minuutjes rondstappen, en dan opzoek naar een plekje om te rollen. Als hij lang in de paddock staat dan neemt hij ook wel eens zelf het initiatief om wat rond te crossen. Zodra het de shet erbij komt wordt er vooral gekrauwd en willen ze nog wel eens lekker gek doen :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:09

Mijn paard veranderd van 24-7 stalpaard (toen ik haar vier jaar geleden kocht) naar richting 24/7 buiten paard. In het begin wilde ze nooit lang buiten staan, zeker niet met slecht weer.
Nu moet ik in de stromende regen drie hectare land over om madam en haar maatje van het land te plukken. Regen? Ach ja, baasje heeft tenslotte een superfijne warme waterdichte deken gekocht. Ik vind die ontwikkeling wel erg leuk om te zien. Daarbij dus wel de kanttekening dat ze nog steeds op het land staat. Op de paddock is ze wel wat sneller uitgekeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:10

Jessix, wat relaxed, zo'n grote paddock!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:14

Onze pony´s zijn in het land wel actiever dan op de paddock. Op het land gingen met de schemering echt even rennen op de paddock lopen ze wel heen en weer van de ene slowfeeder naar de andere (6 slowfeeders voor 4 pony´s) en lopen ze soms wel even te ouwehoeren maar heel actief zijn ze dan niet. Ze rollen we elke dag, liggen of staan te slapen, zijn met elkaar aan het kroelen en de rest van de tijd staan ze te eten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:14

Nee, ze rennen alleen als ze echt weken niet los zijn geweest (bij vrieskou ofzo).
De merrie is wel de hele dag bezig met de rest rondterroriseren, maar alleen staat zij ook stil.
Eigenlijk is alleen de hengst wel speels, de rest is maar een stel saaie pieten.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:17

Die van mij komt bijna elke dag in de paddock. Ze gaat eerst rollen en opzoek naar gras en vervolgens kan ze dan echt een kwartier helemaal uit d'r dak gaan.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:17

Mijne blijft wandelen, constant.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:18

Toevallig wat tekenende foto's van vandaag en laatst. Als mijn paard voldoende buiten komt zie je de hele dag dit:
Afbeelding

Of dit :')
Afbeelding
(haar maatje stond mij te pesten achter de camera :+ )

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:12

Ik zie liever dat, dan een paard die helemaal gek doet omdat hij eindelijk naar buiten mag. :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:25

Dat sowieso, dat debiele gestuiter geeft alleen maar ongelukken. Doet ze ook niet wanneer ze naar haar mening elke dag genoeg buiten komt, dan scharrelt ze alleen maar wat rond :) Ik vind het heerlijk om te zien zo.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:56

En dan zijn er genoeg die zeggen; mijn paard mag niet in de paddock in de winter, want dan odet hij achterlijk en komen er brokken :P Niet heel raar als het de enige kans is voor een paard om even de benen te strekken als ze de rest op stal staan :) Ik heb een idioot van een merrie, iig kan ze echt als een achterlijke wilde mustang te keer gaan. Of nou ja; "Kon" ze als een idioot te keer gaan. Want dat doet ze nu niet meer. Ze heeft nog maar zelden een losgooi beurt nodig. Juist omdat ze gewoon hele dagen lekker buiten loopt. Ook ondanks dat de paddock niet groot genoeg is om flink een sprint erin te trekken, helpt het wel de stalmoed weg te houden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:07

Mijnen doen genoeg!
Ze staan aan huis en 24/7 vrij, dus ik zie ook veel, ze staan ook te suffen maar lopen ook heel veel! En doen ook nog dit:

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 08:40

Hahaha nou die van jou zijn idd lekker bezig in de paddock!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:24

Tancreda4 schreef:
En dan zijn er genoeg die zeggen; mijn paard mag niet in de paddock in de winter, want dan odet hij achterlijk en komen er brokken :P Niet heel raar als het de enige kans is voor een paard om even de benen te strekken als ze de rest op stal staan :)

Kun je toch niks van zeggen hoor, ik heb alle soorten paarden ondertussen wel gezien denk ik, van elke dag opnieuw de hele paddock (en zichzelf) afbreken en boven de omheining uitstuiteren, tot paarden die alle energie vasthouden tot je erop zit (dan denk je echt, ga nou verdikkeme eens flink bokken als je buiten staat, maar nee hoor!) en alles er tussenin. Paarden zijn daar zo verschillend in!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:25

De mijne staat de hele dag te vreten :P