Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bianca41 schreef:TS zal zelf wel weten dat paarden geen licht nodig hebben en ook zal ze niet bang zijn in het donker.En dat ze in de dag kan gaan zal ze ook wel snappen.
Ze vraagt naar licht zonder stroom en verder niks, en dan nog specifiek naar solar verlichting.
ikke schreef:kevje06 schreef:Hoe bouw je een lamp op een accu, klinkt ideaal nl maar heb nu nog alleen twee oplaad lampen en een aggregaat voor nood maar ding stinkt en maakt mega herrie.
Hoeveel geld heb je ervoor over?
Ik kan je volledige systemen leveren, desnoods met zonnepanelen, maar dan doen we onder de 1000 euro geen zaken meer.........
Maartje1990 schreef:Nou, dan vind ik dat wel érg overdreven wellicht. Nogmaals, iedereen heeft ergens in de week wel eens tijd om dat soort dingen te doen.
Koper schreef:Lynn_Nikita schreef:En hoe laad je die dan op?
Ik kan die losmaken en laad hem in de avond thuis op en neem smorgens weer mee en hang terug op
Nu hangt die nog aan een haakje maar man gaat er nog een kabel aanmaken zodat ik die aan het plafond kan hangen en dmv een schakelaar bij de ingang al aan kan zetten. Ik heb dan alleen een stoel nodig bij het losmaken om te laden, maar laad hem 3 x per jaar ongeveer, zo lang gaat die mee. Staat alleen aan tijdens het voeren zodat ik voldoende licht heb
Licht is echt wel handig, paard had vorig jaar een hoofdwond en dan is licht toch wel erg prettig. De hoofdlamp iv de witte lamp van gammaa aangezien die ook een standaard heeft en zo rechtop kan staan
CrazyCat schreef:Ik vind de led looplampjes die je kunt opladen ideaal.
Deze dus:
[ Afbeelding ]
Ik had er 2 op stal hangen en nog eentje reserve zodat als een accu leeg is je een volle op kunt hangen.
Ik heb ze destijds bij de action gekocht voor iets van 7 euro per stuk dacht ik.
kevje06 schreef:ikke schreef:Hoeveel geld heb je ervoor over?
Ik kan je volledige systemen leveren, desnoods met zonnepanelen, maar dan doen we onder de 1000 euro geen zaken meer.........
Dat vind ik te duur, zoek gewoon iets simpels om op mijn bestaande accu's te plaatsen,maar hoe doe je dat,wat heb je daar voor nodig.
ikke schreef:kevje06 schreef:
Dat vind ik te duur, zoek gewoon iets simpels om op mijn bestaande accu's te plaatsen,maar hoe doe je dat,wat heb je daar voor nodig.
Als je iets simpels wil, neem dan 12V LED-lampen of TL-lampen die je rechtstreeks op je accu aansluit (via een schakelaar). Er zijn speciale stekers te koop om je accu simpel aan te sluiten en af te koppelen.
Snelkoppeling voor accu: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8441 ... 27-x-63-mm
of deze: http://www.meiland.nl/product/power-connector/
Mist schreef:pillow schreef:Ik begrijp dat er verderop een stopcontact is, dus er is wel elektriciteit. Kun je dan niet gewoon stroom doortrekken en lampen op hangen.
Dit is de beste tip; gewoon met ymvk kabel aftappen van het stopcontact en onder de grond of tegels naar de stallen leggen
Mist schreef:@ikke; aftappen voor (rechtstreeks) verlichting mag niet volgens mij, maar aftappen om een buitenstopcontact te plaatsten zoals bv die je voor een vijver gebruikt mag toch ?