zéér viese stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandraax

Re: zéér viese stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:33

ik haal elke dag de drollen en rode plekken eruit, om de 2 dagen doe ik er een halve pak vlas bij

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:11

Onze ruin is ook zo'n smeerpoets. Zijn drolletjes liggen altijd door de hele stal heen. En hij sopt zijn kuil in de drinkbak, en hij drinkt veel ... Dus dan heb je een idee.

Hier op stal wordt nat zaagsel er regelmatig uitgehaald en hij krijgt sowieso 2x, maar meestal 3x per week nieuw zaagsel erbij. Zelf schep ik elke dag alle losse drolletjes op een hoop in een hoek van de stal (dat scheelt hopelijk werk voor degene die de stallen doet). Al met al heeft hij daardoor toch eigenlijk altijd een nette en schone stal.

Dit bevalt in elk geval ook beter dan toen hij nog op stro stond (op een andere stal), toen bleef zijn stal veel natter en viezer. Ik ben wat dat betreft erg tevreden over een zaagselstal.
Dus zelfs met een grote viespeuk kun je wel een nette stal hebben als je het op de goede manier bijhoudt. :j

Kleurplaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:38

Ik haal gewoonlijks ook dagelijks de drollen eruit, dan blijft het toch een stuk frisser. Nieuw vals doe ik meestal wanneer ik denk dat de tijd rijp is :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:53

simodi schreef:
Onze ruin is ook zo'n smeerpoets. Zijn drolletjes liggen altijd door de hele stal heen. En hij sopt zijn kuil in de drinkbak, en hij drinkt veel ... Dus dan heb je een idee.

Hier op stal wordt nat zaagsel er regelmatig uitgehaald en hij krijgt sowieso 2x, maar meestal 3x per week nieuw zaagsel erbij. Zelf schep ik elke dag alle losse drolletjes op een hoop in een hoek van de stal (dat scheelt hopelijk werk voor degene die de stallen doet). Al met al heeft hij daardoor toch eigenlijk altijd een nette en schone stal.

Dit bevalt in elk geval ook beter dan toen hij nog op stro stond (op een andere stal), toen bleef zijn stal veel natter en viezer. Ik ben wat dat betreft erg tevreden over een zaagselstal.
Dus zelfs met een grote viespeuk kun je wel een nette stal hebben als je het op de goede manier bijhoudt. :j

probeer eens een paar dagen de drollen in die hoel te laten liggen eventueel met een drol van buur paard er bij vaak schuiven ze dan meer na 1 hoek toe.. met al hun drollen (scheelt je zelf werk na week of 2)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:08

De stal wordt hier iedere dag netjes uitgemest, dus er blijft niks liggen! ;)

koetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:14

het vriendje van mijn verzorgpony is ook zo'n viespeuk, hij gaat gewoon in zijn verse drollen liggen! hij zit dan ook vaak helemaal onder de poepvlekken :+ de gouden tip heb ik helaas nog niet gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:26

Wordt wel beter naarmate je paard is gewend. Hij zal veel lopen in zijn stal door onwennigheid.

Ik ben overgegaan op houtkorrels en dat blijft droger en schoner dan vlas.
Na uitmesten steevast de verste mesthoop op een plek achterin de stal leggen, na een tijdje gaan ze dasr mesten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:44

russel schreef:
Wordt wel beter naarmate je paard is gewend. Hij zal veel lopen in zijn stal door onwennigheid.

Ik ben overgegaan op houtkorrels en dat blijft droger en schoner dan vlas.
Na uitmesten steevast de verste mesthoop op een plek achterin de stal leggen, na een tijdje gaan ze dasr mesten.

precies dat kan ook wij laten vaak paar dagen liggen in 1 hoek dus wel zijn stal doen maar alles verhuizen na 1 hoek

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:56

Mijn paardje gaat plassen als je het hooi bij vult. Heel apart.
Gelukkig mest ze wel aan 1 kant van de uitloop stal.

Helaas plast mijn shet altijd over het hooi heen:(

Heb helaas geen oplossing voor jou probleem