Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:Onze ruin is ook zo'n smeerpoets. Zijn drolletjes liggen altijd door de hele stal heen. En hij sopt zijn kuil in de drinkbak, en hij drinkt veel ... Dus dan heb je een idee.
Hier op stal wordt nat zaagsel er regelmatig uitgehaald en hij krijgt sowieso 2x, maar meestal 3x per week nieuw zaagsel erbij. Zelf schep ik elke dag alle losse drolletjes op een hoop in een hoek van de stal (dat scheelt hopelijk werk voor degene die de stallen doet). Al met al heeft hij daardoor toch eigenlijk altijd een nette en schone stal.
Dit bevalt in elk geval ook beter dan toen hij nog op stro stond (op een andere stal), toen bleef zijn stal veel natter en viezer. Ik ben wat dat betreft erg tevreden over een zaagselstal.
Dus zelfs met een grote viespeuk kun je wel een nette stal hebben als je het op de goede manier bijhoudt.
russel schreef:Wordt wel beter naarmate je paard is gewend. Hij zal veel lopen in zijn stal door onwennigheid.
Ik ben overgegaan op houtkorrels en dat blijft droger en schoner dan vlas.
Na uitmesten steevast de verste mesthoop op een plek achterin de stal leggen, na een tijdje gaan ze dasr mesten.