Weide winterklaar maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Weide winterklaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:39

Volgens mij heeft ze de stallen stallen niet tot haar beschikking, tenminste dat meen ik te hebben gelezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:50

Dus deze TS wil er alles aan doen om haar paard NIET 24/7 op stal te houden in de winter en roeit met de riemen die ze heeft, betaald, in verhouding voor wat ze krijgt, daar best een boel geld voor, en krijgt dan nog een hoop kritiek ipv te helpen?!!

15 baaltjes ga je niet mee toe komen maar dat wist je al, per keer aankopen is goedkoper per keer maar vraag eens na als je in grotere hoeveelheden aan koopt (is er niemand in de buurt die ook wil aankopen dat je het kan splitsen?) kan de prijs per stuk wel omlaag gaan. :) Misschien interessant om dat eens te bekijken?

Regenwater is leuk maar zo snel het gaat vriezen kan je dat niet meer echt gebruiken. :)

Als ie droog kan staan, zijn natje en zijn droogje heeft, een beetje kan rondlopen, en wat kan snuffen met de buur-fries komt ie de winter wel door. Ideaal? Nee, maar hoeveel bokkers worden de hemel in geprezen wiens paard 24/7 op stal staat en niet eens kunnen snuffelen met hun gebuur?

Dat landje gaat ie wel compleet stuk lopen, zeker in de komende natte periodes. :)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:03

Samblabla schreef:
NaomiJouke schreef:
Ik vind het super van ts dat ze het beste probeert voor dr paardje zoals andere al zeggen het is misschien ook handig om alvast ruwvoer(biks) etc. te kopen en als je geld heb meerdere hooibalen. Zou het zowiezo wel betegelen wat je ook gaat doen en als je vader uit het ziekenhuis is daar natuurlijk een afdak bouwen en daar zou je het hooi kunnen voeren. Hou van de winter (zie vriezen,onder de nul graden) de waterbak goed in de gaten dat het niet bevriest. Als er geen andere paard bij kan staan heb je dan niet de mogenlijkheid om er kippen,geiten ofzo bij te zetten dat ze toch "iets"heeft?

Dankjewel. :) we hebben thuis kippen lopen haha, maar weet niet of ze daar iets aan heeft? En biks krijgt ze bijna niks want daar wordt ze te dik van. Ben bezig haar te laten afvallen.

En dankje mika. :) ze kan tenminste naar buiten en daar gaat het me om. Er zijn bamelijk zoveel pasrden die niet buiten komen.

Miss. is het wel wat jee zou het kunnen proberen maar let op dat ze geen kippenluis hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:07

Zorg wel dat de kippen veilig weg kunnen van het paard af, 1 van onze paarden is bv een notoire vogeljager := die jaagt op eenden, kippen en fazanten.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 15:18

De stallen staan op instorten dus dat risico ga ik niet lopen, ik vindt het alleen veilig genoeg om het hooi erin op te slaan. Ik heb nu 15 balen van tussen de 15-20kg in de schuur staan, zojuist aangekomen. Dat is natuurlijk niet 'veel' maar ik heb op stal ook nog 300kg hooi staan. Degene die me het hooi gebracht heeft vroeg 50 cent om het te brengen, is namelijk een boer uit het dorp. (Ik woon dus in een klein boerengat)
Het water is geen regenwater, ik ververs elke dag het water want de tuinslang is op 7 meter afstand dus makkelijk te doen. :)

Haha vuurneon, ik zie die slome van mij echt niet achter een kip gaan. Die geeft nog geen kik om een fel roze skibbybal die ik naar der gooi. :')

Ik zal eens kijken komende week of ik nog een deel bestraat krijg. Ze staat nu sowieso nog op de pensionstal weide maar haar grote vriend. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:31

Haha ja, dat paard is een schijters en liever lui dan moe, dus wij stonden ook heel raar te kijken toen zijn hoofd omlaag ging en in galop achter de eenden aan :')
Het is zijn favoriete hobby :=
Zolang de kippen onder het draad door kunnen en het paard niet, is het prima! :)

Tegels kun je vaak gratis wel ergens weghalen :) al onze tegels hebben ons niets gekost.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:55

En? Heb je nog dingen kunnen aanpassen in de wei? :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:04

Ik heb nog wat meer tegels kunnen plaatsen maar een zeis heb ik niet kunnen vinden helaas. Dus kijken hoe ik dat kan oplossen. Het gras in de hooinet is veranders naar goed kwalitatief hooi. Ik heb nu zo'n 350kg (plus minus) aan hooi liggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:06

Niemand in de buurt met een bosmaaier die je eventueel tegen een kleine vergoeding kan lenen?
Geen loonbedrijf, boerderij, manege, pensionstal of verhuurbedrijf in de buurt?
Bij Boels kun je voor 29 euro een dag zo'n maaier huren :) (zit oa in Heerlen, Geleen, Sittard)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:12

Bij ons op stal ook niet. Dus nee. Heb er geen kunnen vinden of ik moet 40 euro betalen en dat gaat me toch wat tever. Dus ik kijk wel.