Van stal verhuizen, hoe vond je paard het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Van stal verhuizen, hoe vond je paard het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:36

Mijn paarden zijn heel makkelijk met verhuizen, denk dat dit ook komt omdat ze mee gaan op vakantie en op wedstrijd.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:16

Een spannende ervaring... hij heeft van begins af aan bij mij op dezelfde stal gestaan, en al was de nieuwe stal een minuutje verderop moest hij erg wennen, vooral het 'de andere kant op gaan' is dan confronterend. Maar ook de stal zelf, hij at slecht en had best een beetje heimwee, we gingen dan ook van sportstal naar klein boeren 24/7 landschap stalletje. Uiteindelijk is dit de beste keuze geweest en is dit beter voor hem, hij vermaakt zijn eigen bovendien prima!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:09

1e verhuizing van volpension stal/veel op stal naar dhz stal/veel buiten was mijn paard snel gewend. Scheelde dat een paard waarmee ze op de volpension had gestaan een jaar eerder naar de dhz was verhuisd. Ze mocht naast dat paard op stal staan en in de paddock. De eerste 2 dagen volgde ze dat paard nauwgezet en ging hinniken als die uit zicht was. Daarrna was het prima.
Van de dhz stal naar semi dhz stal was een drama. Stal viel heel erg tegen (bijna niet naar buiten kunnen ) en paard trok het slecht (en ik ook niet). Ben er binnen een maand gillend gek vertrokken naar mijn huidige stal: dhz, veel buiten en veel rust en ruimte. Paard was meteen happy. Op deze stal had ze eerder twee maanden voor vakantie gestaan, dus helemaal nieuw was het niet. Maar ik denk als het paard het goed heeft op een stal (zeker als het beter is dan de vorige) dat ze dan snel wennen.