Het valt me op dat mijn merrie erg veel (vers)zaagsel in haar voerbak heeft liggen. Dat doet ze op 1 of andere manier zelf.
Helaas letten ze er niet op en flikkeren de muesli er dus gewoon bij

Iemand ervaring met met zaagsel in de bak??
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dimple schreef:Wat kost de koolzaadstro en vreten ze dat niet op??
Het valt me op dat mijn merrie erg veel (vers)zaagsel in haar voerbak heeft liggen. Dat doet ze op 1 of andere manier zelf.
Helaas letten ze er niet op en flikkeren de muesli er dus gewoon bij![]()
Iemand ervaring met met zaagsel in de bak??
Dimple schreef:Maar als je zo'n tark als ik heb..........die mengt alles door elkaar. Mept haar mest achterin, laat niks op zijn plek liggen.
Bij wijze van spreken moet ik de schep onder de kont hangen als ze mest want dat is de enige manier waarop ik de mestballen heel houd,![]()
Blijft het dan nog steeds schoner met vlas?
gaucho schreef:Mijn paard kan niet op stro ivm stofallergie.
tessacheyenne schreef:Als je paard het stro op eet kun je het misschien minder smakelijk maken door er azijn over te sprayen? Kost weinig en je kunt het gewoon in een oude (hand)sprayfles doen. Evt. zou je indien dit makkelijker is een drukspuit van 5 liter kunnen kopen (ongeveer 25 euro oa bij gamma). Als ze uiteindelijk brgrijpt dat het stro niet lekker is zal ze het waarschijnlijk gewoon laten staan...
laziezo schreef:Mijn Paardje staat op zaagsel omdat hij TE veel stro eet en ruim 10x in een half jaar koliek heeft gehad, van stro, terweil ik genoeg hooi had liggen! Ook sprays hielpen niet Voor hem was vlas ook niet geschikt, door het eten van hooi op het vls kwam er ook vlas binnen, ik vind de harde stukjes eng, omdat ik ook verhalen heb gehoord dat het door de wand van de maag kan prikken.. Hij staat nu 2,5 jaar op zaagsel. Als je een dikke laag erin doet en elke dag de natte plek weghaald en de drollen dan is het qua onderhoud ook ideaal!
Ik ben helemaal fan van dat zaagsel want mijn mannetje heeft nu geen koliek meer:D