Waarop baseer jij je stallingskeuze?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:54

- Ik wil een vertrouwd gevoel hebben bij de staleigenaar/eigenaresse (staat bij mij op nummer 1)
- Dat mijn paard zo veel mogelijk buiten komt/in ieder geval de hele zomer buiten en in de winter zo veel mogelijk
- Ruime verzorgde stallen
- Leuke gezellige sfeer
- Schappelijke openingstijden
- Kleinschalig
- Ik wil een overdekte rijbaan met een goede bodem
- Keuze voor eigen dierenarts/hoefsmid/instructrice
- Veiligheid op en om het terrein
- Voldoende ruwvoer met minstens 3 porties per dag
- Als ik les heb wil ik de bak kunnen reserveren, zodat er niemand bij in komt
- Een box die elke dag netjes wordt bijgehouden

Qua afstand rij ik liever iets verder voor een goede stal, dan dat ik dichtbij sta op een stal waar mijn paard het minder heeft.

Sharonaa_

Re: Waarop baseer jij je stallingskeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:04

- Dagelijkse weidegang en zomer 24-7 buiten.
- Goede ruime stallen voor wanneer ze op stal staan.
- Genoeg ruwvoer per dag.
- Regelmatige voerbeurten.
- Paard in groepsverband naar buiten.
- Goede buitenbak met verlichting.
- Voldoende toezicht.
- Uitrijmogelijkheden.
- Vertrouwd gevoel en je paard gerust achter kunt laten ivm vakanties e.d.

Dit zijn voor mij de belangrijkste punten en dit zijn ook gelijk de punten waar mijn stal aan voldoet. Ik sta niet op een pensionstal.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:37

nou ik kreeg mijn paard ongveer iets meer dan jaar geleden. En toen was hier in buurt weinig stalling die vrij waren. Toen kwamen we bij boer testaan die overig wel een rijbak heeft. Alleen die staat vol plassen als heel erg geregend heeft dus zo veel dat niet eens kan rijden. Ik was toen laten ook lid van de club maar toen moest eindje onder de man naar de club. Maar dan moest je helen engen en gevaarlijk oversteek over. Toen vond dat echt niet fijn zo wel voor mijn en me paard niet. En ze mochten in rijbak ook los van die boer dus en ging ze de paarden op jagen totaal niet goed voor die bak. En zelfs met slepen werken niet. En mijn paard werd daar door mee stal genoten slagen. Tewel mijn paard totaal niets deed toen kreeg op eens door ze vaak geslagen werd geen hoofstel of halster meer om. En wij hadden het totaal niet naar ons zin. En toen waren wij daar zo klaar mee. Toen op iets minder dan jaar daar gestaan te hebben besloten we dat. We daar weg wouden en toen ging bij 1 stal kijken. Die een stukje veder is maar die tegen over de club zit. Dus hoef ik die gevaarlijk oversteek niet meer te maken als ik dat niet wil. En toen ging bij die stal kijken. Totaal geen na delen het was voor ons belanrijk dat ze eigelijk niet los mogen in rijbak. Wat op deze stal waar nu sta wel is. Ze heeft groten stal en ons voorkeur ging ook uit naar een buiten luik. En als je wilt kunnen ze 24/ uur per dag buiten met zomer. En in winter is ok genoeg mogelijk heden. En de bak was voor ons erg belarijk. Dat niet altijd naar club hoeven als we dat niet willen en als we daar geen zin in hebben. Nu hebben we super goede bak waar geen plassen in staan naar erg regen bui. En ze hebben een apart longeer bakje die ook goed zonder plassen naar erg regen. En het cantacte op stal is stuk beter geen gezeik meer geen scheeuwende kinderen meer. En ze hebben der ook tussen deur die gaat altijd dicht zo draai der maar ook maar 1 paard op stal staat. Dus totaal geen tocht op stal. Wij zijn niet veel ijzend of zo. Maar der zijn totaal geen nadelen op me nieuwe stal. En ik hoef nu alleen maar de laan af en voor buiten bak een stukje weg en ben bij de buiten bak van de club. En dan als je de ander kant op gaat als je van laan bent. Moet stukje veder over de weg. Maar eigelijk zit de club nu recht tegen over mijn stal.

vuurneon

Re: Waarop baseer jij je stallingskeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:38

- kosten op plek 1
- hoeveel het paard buiten komt in groepsverband (liefst 24/7)
- afstand tot mijn huis
- uitrijmogelijkheden