anneliesdj schreef:Leuk Marlinde, ik zou het zeker gaan proberen, als je het niet doet heb je er ws altijd spijt van.
Ik denk alleen dat de stalling het grootste struikelblok is. Je zegt dat de weide van de eigenaar is en de shetten daar nu lopen en je hem daar ook wilt laten staan. Waarom wil de eigenaar ze weg doen? Niet omdat hij iets anders met het land wil doen? Verkopen of andere dieren op houden? Hij heeft nu toch ook geen werk met de pony's, waarom zou hij ze anders weg willen doen?
Daar moet je wel even goed over nadenken, want stel dat ze daar niet kunnen blijven staan, dan moet je straks ineens je volledige maandinkomsten uitgeven aan stalling en moet je hoefsmid, tandarts ed uit je spaarpot gaan betalen.
En mogen ze daar wel blijven staan, denk dan ook even na over het weideonderhoud, wie doet dat? Af en toe maaien, slepen, afrastering, kunstmest strooien. Dat zijn behoorlijke uitgaven.
Overigens is elke 8 weken bekappen vrij veel voor een shet en mijn paardentandarts kost me 50 euro all in
De weide is niet van de eigenaar. Hij heeft ook absoluut geen plannen om ze weg te doen.
De hobby van de eigenaar en vooral van zijn zonen (zijn 14/16 jaar) is bezig zijn op het land, hooien, mest slepen etc. En hij heeft zelf een trekker en mijn vader kan dat ook allemaal (boerenzoon) dus dat is het probleem niet.
Cindeeh schreef:Leuk Marlinde! Als het al gezegd is sorry.
Maar denk eraan, als je 18 wordt, moet je je verzekering zelf gaan betalen, en dan is vaak minimaal 100 euro p.m.
Verder zoals het nu gaat, is het realistisch te halen. Maar maak is een lijstje van al je in en uitgaven en alle dingen die er bij zouden kunnen komen, en weeg deze af tegen de rest. Ik weet dat Xander je lief is, maar maak alsjeblieft geen impsulsieve aankoop zodat hij over een tijd weer terug moet of doorverkocht omdat jij onverhoopt niet meer voor hem kan zorgen.
Ik duim voor je mee =)
Zorgverzekering gaat via mijn vader, hij krijgt via zijn werk korting.