Mijn penny droom? Is dit realistisch...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:32

anneliesdj schreef:
Leuk Marlinde, ik zou het zeker gaan proberen, als je het niet doet heb je er ws altijd spijt van.

Ik denk alleen dat de stalling het grootste struikelblok is. Je zegt dat de weide van de eigenaar is en de shetten daar nu lopen en je hem daar ook wilt laten staan. Waarom wil de eigenaar ze weg doen? Niet omdat hij iets anders met het land wil doen? Verkopen of andere dieren op houden? Hij heeft nu toch ook geen werk met de pony's, waarom zou hij ze anders weg willen doen?
Daar moet je wel even goed over nadenken, want stel dat ze daar niet kunnen blijven staan, dan moet je straks ineens je volledige maandinkomsten uitgeven aan stalling en moet je hoefsmid, tandarts ed uit je spaarpot gaan betalen.
En mogen ze daar wel blijven staan, denk dan ook even na over het weideonderhoud, wie doet dat? Af en toe maaien, slepen, afrastering, kunstmest strooien. Dat zijn behoorlijke uitgaven.

Overigens is elke 8 weken bekappen vrij veel voor een shet en mijn paardentandarts kost me 50 euro all in ;)

De weide is niet van de eigenaar. Hij heeft ook absoluut geen plannen om ze weg te doen.

De hobby van de eigenaar en vooral van zijn zonen (zijn 14/16 jaar) is bezig zijn op het land, hooien, mest slepen etc. En hij heeft zelf een trekker en mijn vader kan dat ook allemaal (boerenzoon) dus dat is het probleem niet.

Cindeeh schreef:
Leuk Marlinde! Als het al gezegd is sorry.
Maar denk eraan, als je 18 wordt, moet je je verzekering zelf gaan betalen, en dan is vaak minimaal 100 euro p.m.

Verder zoals het nu gaat, is het realistisch te halen. Maar maak is een lijstje van al je in en uitgaven en alle dingen die er bij zouden kunnen komen, en weeg deze af tegen de rest. Ik weet dat Xander je lief is, maar maak alsjeblieft geen impsulsieve aankoop zodat hij over een tijd weer terug moet of doorverkocht omdat jij onverhoopt niet meer voor hem kan zorgen.

Ik duim voor je mee =)

Zorgverzekering gaat via mijn vader, hij krijgt via zijn werk korting. :)

anneliesdj

Re: Mijn penny droom? Is dit realistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:34

Nou gauw dan! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:37

Haha, ik moet even het juiste moment hebben om te vragen.
Wordt denk ik na mijn eerste toetsweek, en dan zorgen dat ik goede cijfers heb.

Dan is mijn vader erg royaal. _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:13

anneliesdj schreef:
En wat is volgens jou het verschil? Studeren in Amerika?
Als je het zo stelt, kun je ook zeggen dat er maar een handvol echte paardenartsen zijn in NL, toch gaat iedereen naar de dichtsbijzijnde dierenkliniek.
Als er echt iets moet gebeuren wat zij niet kunnen, kun je beter naar je dierenarts gaan.

Ja dat zouden er 8 moeten zijn in nl. Dat zijn mensen die er verstand van hebben.
Zoals de post onder deze is waarschijnlijk ook iemand die met de hand vijlt en zonder verdoving: die doen net niks dus is echt je geld wegpissen.
Beetje hetzelfde als de natuurlijk bekappers met hun dagcursusje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:45

Dames? Als het op die 30 euro extra tandarts kosten aan zou komen dan zou ik het niet eens overwegen.

*dit berichtje is verstuurd vanaf de sulky met betreffende pony er voor. :') *

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:52

Doendoendoen!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:54

Marlinde, ik hoop voor je dat het mag!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:57

Ik duim ook voor je, dus ga dit topic volgen.

carlopony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:26

ik hoop echt dat het mag ik duim voor je.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:43

Shetten zijn sobere pony's, het ligt er maar net aan hoe je ze wilt houden. Zet je ze 24/7 op wei dan zul je 1 x per dag moeten kijken of ze genoeg water hebben en genoeg te eten (vnl straks in de winter!) regelmatig even goed kijken naar hoeven is belangrijk maar zet je ze niet op ijzers dan ben je voor max. 35 euro's klaar in de maand. Inentingen en wormkuren dat zal al met al eens 75 - 100 euro zijn bij elkaar (ben ik er voor kwijt + voorrijkosten). Een sobere brok van pavo of havens is ook prima voor een shet en kost vaak nog geen 10 euro per zak, doe je rustig een maand mee voor een shetlander.

Uiteraard is en blijft het een paard wat verzorging met zich mee brengt en ook wel eens onvoorziene dingen.... Wij hebben een paardentandarts een of andere spencer Schumacher die doet het voor 40 euro en dan ook de hele rambam (omg. zwolle).

Ik dacht misschien heb je hier wat aan en hopelijk komt je pennnydroom uit!!

batfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 00:05

Leuk, zou het zeker doen ! :j
Maar je zegt dat de eigenaar de andere shetten wilt verkopen, zou hij dan alleen komen te staan ?
Kan goed dat ik het verkeerd begrepen heb hoor haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:24

Hij staat met een andere pony en daar blijft hij ook bij staan.