Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat is fijn, hoe minder ze in de stal staan, hoe minder vies 'ie wordt. Want het liefst zou ik elke dag zelf uitmesten.. Helaas is dat niet mogelijk en een duurdere stal kan ik (nog) niet betalen. Zowieso in de zomer heb ik absoluut niets te klagen, de weides op stal zijn geweldig! Woogy schreef:hier is toch helemaal niets mis mee? De laatste dag staan ze vuiler maar dat is maar voor een dagje
) die man dacht dat,als de achterste 1/3 lees wad, het paard daar de behoefte zou doen. Niet dus!
Geen idee hoe effectief dat is... want ze heeft nog niet in haar stal gestaan hihi. Komen we nog achter van de winter. Merk je dat echt goed? Urion schreef:Ik begrijp niet waarom ze vijf balen erin gooien terwijl je een stal veel schoner kan houden door de drollen eruit te scheppen (en dus ook alle! natte plekken van plas) om vervolgens elke dag een schoon baaltje stro erbij te kunnen gooien.
Koper schreef:Vlas (of zaagsel) + stro vind ik ook het fijnste werken. Vlas onderop, neemt veel vocht op. En dan een laagje stro zodat de nattigheid daar gauw doorheen gaat en de bovenlaag dus gewoon meteen droog is. En heeft 'ie meteen ook wat te knabbelen. Heb het op verschillende stallen zo gezien, zowel met zaagsel (geen krullen, echt dat houtmot) als met vlas. Je hebt dan inderdaad een onderlaag die lang meegaat en per dag ben je met gemiddeld 1 plakje stro klaar. Zelfs met die van mij, en die mest gewoon waar hij toevallig staat. Overal dus![]()
Maar weet niet of dat een optie is bij de stal waar TS staat?