Voor 2 pony's en 1 paard kwam ik hier op uit:
Ik heb rekening gehouden met: ruwvoer (hooi, daar gaan ook de meeste kosten aan op) €150 ong, €65 voor krachtvoer, €40 voor ontwormen & hoefsmid, misschien €25 ong aan water?
Dan kom ik al gauw op €300, maar ik was bodembedekking al helemaal vergeten, dat zal ook wel €100 zijn.
We hebben het paard sinds maart, dus die heeft toen maar net een paar dagen op stal gestaan, daarna dag & nacht buiten. Even afwachten dus hoeveel vlas of stro we straks moeten gebruiken.
Ik zit er over na te denken om er nog een d-pony bij te kopen, maar het is wel duur. En de weide is 60 x 30 meter en nog een klein stukje, dat is 's zomer ook zomaar op en moet er weer hooi bijgevoerd worden...
Als je een paard aan huis wilt, dan ben je al gauw €100 tot €150 per maand kwijt per paard. Gelukkig altijd goedkoper dan pensionstalling. Ben daarom ook blij dat ze aan huis staan, na een jaar pensionstalling kan je een paard erbij kopen, zonde van het geld.
Oja, mest haal ik wekelijks uit de wei, omdat ik vind dat ze een schone toilet moeten hebben

Ik gooi alles in een hoek van het weiland, volgend jaar in maart gaat alles over de weide, kost alleen veel kracht en tijd

Zelfde geldt voor de rijbak, moest een maand geleden alle onkruid eruit halen, uren mee bezig geweest.
Kosten reserveren voor onderhoud of dierenarts doen we niet aan, laatst nog moest er een nieuwe brug komen, omdat mijn paard erdoor heen was gezakt. Als er dingen kapot gaan of pony moet naar de dierenarts, dan betalen we dat gewoon. Zal wel moeten.