Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar stro, maar omdat je mesthoop er zo groot van wordt en je hebt vele malen meer opslagruimte nodig en je hele erg ligt er onder heb ik gekozen voor gehakseld koolzaadstro. Dit bevalt mij erg goed, de paarden kunnen hier van eten zonder dat het risico geeft op verstoppingen. Mest makkelijk uit en de mesthoop is ook goed te doen composteerd erg goed!
Urielle schreef:meggiemeg schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar stro, maar omdat je mesthoop er zo groot van wordt en je hebt vele malen meer opslagruimte nodig en je hele erg ligt er onder heb ik gekozen voor gehakseld koolzaadstro. Dit bevalt mij erg goed, de paarden kunnen hier van eten zonder dat het risico geeft op verstoppingen. Mest makkelijk uit en de mesthoop is ook goed te doen composteerd erg goed!
Dat schijnt idd fijn spul te zijn. Helaas kan ik het hier alleen kopen in formaat 'hamsterbak mee vullen' en dan wordt het een dure grap om uit te proberenJammer, want ik zou het wel eens willen proberen.
Vlas vind ik zo'n vreselijk spul, tijdje geleden weer eens geprobeerd maar het neemt niks op, de urine liep doodleuk langs de vlasvezels af, had ik daar urine liggen met een laag vlas erop! Ik kan me voorstellen dat het in een stal met een urinegoot best werkt maar ik moet het hebben van de opnamecapaciteit. Iemand van Bokt zei dat het pas werkt als het oud is (dus nat was geweest (van de urine dan dus) of koek is geworden) en toen ben ik gelijk gestopt met mijn vlaspogingen, WAT een smerige boel dan zeg!
gaucho schreef:Vlas was het voor mijn viezerik inderdaad ook niet. Toch zie ik andere op stal die er een prachtig droog stalletje met een dik bed mee krijgen.
Urielle schreef:Ik vind dat dus echt goor, een natte laag eronder houden. Doe mij maar lekker mijn houtkrullen, elke dag de mestballen en het nat eruit en de rest weer verspreiden, het beton is gewoon droog eronder!
Bedankt voor de tip van de leverancier, maar dan ben ik vermoedelijk aan kapitaal kwijt aan transportkosten en moet ik met pallets tegelijk bestellen, ik zou het graag gewoon eens uit de buurt halen om uit te proberen. Maar ze doen hier alsof ik gek ben als ik er om vraag
lizzy1 schreef:Vlas!![]()
Ik vind stro ontzettend stinken en stoffig. Doordat ze het eten zijn de stallen ook snel 'leeg'.