welke moet ik kiezen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:06

dblijham schreef:
@lianneputhzy, is dat bij Jan Calis?

ja

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:25

stal 2 met het geld wat je bespaard kun je toch ook goede lesgevers laten komen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:50

LiannePuthzy schreef:
kom gwn op de stal staan waar ik sta
+zomers van 6 uur totenmet 10 uur in de wei en snachts in de binnenbak/loopstallen
+wasplaats met warm en koud water
+ je hoeft niet zelf te voeren en te mesten
+buitenbak (word ook als paddock egbruikt)
+binnenbak
+binnen en buitenzetten word voor je gedaan
+ s'winters los in binnen of buitenbak een uur lang als de boxen worden gemest
+ weinig pension paarden het meeste zijn fokmerries/opfok/dekhengsten)
+mensen die er staan zijn geen kakkers
+/- 70 paarden
- weing kinderen (ben de enige)
-geen les (kan tegenover de stal)
- is geen kantine (maak niet heel veel uit, ik mis het niet)
in de zomer betaal je 100 euro of 150 euro
s'winters 200 euro
je hebt een zadelkast
mogelijkheid tot stalling in de loopstallen het hele jaar
s'winters in boxen als je dat wil (zomers kunnnen de merrie's en ruinen niet s'avonds in de boxen vanwege de veulens)

In de winter een uur per dag los vind ik ook niet al te veel, of lees ik dat verkeerd?
Weet niet hoe lang je zomerseizoen duurt, maar een winter is toch meestal ergens tussen de 4 en 7 maanden van het jaar.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:13

Nikass schreef:
LiannePuthzy schreef:
kom gwn op de stal staan waar ik sta
+zomers van 6 uur totenmet 10 uur in de wei en snachts in de binnenbak/loopstallen
+wasplaats met warm en koud water
+ je hoeft niet zelf te voeren en te mesten
+buitenbak (word ook als paddock egbruikt)
+binnenbak
+binnen en buitenzetten word voor je gedaan
+ s'winters los in binnen of buitenbak een uur lang als de boxen worden gemest
+ weinig pension paarden het meeste zijn fokmerries/opfok/dekhengsten)
+mensen die er staan zijn geen kakkers
+/- 70 paarden
- weing kinderen (ben de enige)
-geen les (kan tegenover de stal)
- is geen kantine (maak niet heel veel uit, ik mis het niet)
in de zomer betaal je 100 euro of 150 euro
s'winters 200 euro
je hebt een zadelkast
mogelijkheid tot stalling in de loopstallen het hele jaar
s'winters in boxen als je dat wil (zomers kunnnen de merrie's en ruinen niet s'avonds in de boxen vanwege de veulens)

In de winter een uur per dag los vind ik ook niet al te veel, of lees ik dat verkeerd?
Weet niet hoe lang je zomerseizoen duurt, maar een winter is toch meestal ergens tussen de 4 en 7 maanden van het jaar.

vanaf ongeveer mij tottenmet october ofzo

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:15

Stal 2
Je kan altijd nog kiezen om 1x pw naar een hele goede instructeur te gaan en een bak waar veel crossmateriaal/springmateriaal is evt. met trailer

Stal 2 bied het paard meer weidegang ed, weet niet of je dat heel belangrijk vind maar paarden worden daar een stuk gelukkiger van dan dat ze de hele winter staan te etteren in de stal en dan eindelijk 1 a 2 uur naar buiten mogen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:05

Citaat:
[/quote]

Citaat:
[/quote]

Dan komt hij dus gedurende zeven maanden een uurtje buiten per dag.
Leuk aanbod, maar ik zou het afslaan!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:15

bij stal 2 staat op de site dat er maar 2x per dag ruwvoer gevoerd zal worden. dat is in mijn ogen ook wel erg weinig.
al zie ik dit bij de andere stal die vol staat ook genoemd. De drie merrien.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:57

Nikass schreef:
Citaat:

Citaat:
[/quote]

Leuk aanbod, maar ik zou het afslaan![/quote]

soms ook toenmet november, zolang het weer het toestaat.
dit jaar stonden ze half april al buiten
en toen gingen ze begin november op stal

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:09

Citaat:

Leuk aanbod, maar ik zou het afslaan![/quote]

en toen gingen ze begin november op stal[/quote]

Ja al staan ze het hele jaar.... een uurtje per dag, wat is dat nou, dat is toch belachelijk weinig?? In de zomer al helemaal met de warmte...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:35

Brendaaaa schreef:
Citaat:

Leuk aanbod, maar ik zou het afslaan!

en toen gingen ze begin november op stal[/quote]

Ja al staan ze het hele jaar.... een uurtje per dag, wat is dat nou, dat is toch belachelijk weinig?? In de zomer al helemaal met de warmte...[/quote]

euhmm. in de zomer staan ze vanaf 6 uur s'morgens totenmet half elf buiten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:16

ja dus het gaat om de wintermaanden. In het gunstigste geval staan ze dus gedurende vier wintermaanden één uurtje per dag buiten.
Dat zou mij te weinig zijn.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:45

Hier iemand die op baco staat :D en dus zowieso zegt kom gezellig naar baco toe :D Zowel voor de gezelligheid, als welzijn van t paard, heb al heel wat zielepootjes zien binnenkomen en zien opknappen, zijn niet voor niets al verschillende paarden geweest die de 35 en zelfs de 40 hebben gehaald.. oa. pony van mijzelf.

Staan nu denk ik rond de 60 paarden, misschien nog niet eens. Noemt hier iemand 120 paarden drie jaar geleden, de top was 80 en dat dan incl. zomerklanten zomers, 120 is echt absoluut geen plek voor :P wordt idd voor je buitengezet tegen betaling.
Idd 2x ruwvoer per dag, maar wel in zo'n hoeveelheid dat ze er zowat de hele dag van kunnen eten, plus zeer goede kwaliteit van eigen land!

En wat instructie betreft, lopen er genoeg rond, ook instructeurs van grandprix niveau, daarnaast mag je altijd eigen instructie laten komen, dus wat dat betreft zou ik me daar niet zo druk om maken.

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 16:08

immii_clarr schreef:
Hier iemand die op baco staat :D en dus zowieso zegt kom gezellig naar baco toe :D Zowel voor de gezelligheid, als welzijn van t paard, heb al heel wat zielepootjes zien binnenkomen en zien opknappen, zijn niet voor niets al verschillende paarden geweest die de 35 en zelfs de 40 hebben gehaald.. oa. pony van mijzelf.

Staan nu denk ik rond de 60 paarden, misschien nog niet eens. Noemt hier iemand 120 paarden drie jaar geleden, de top was 80 en dat dan incl. zomerklanten zomers, 120 is echt absoluut geen plek voor :P wordt idd voor je buitengezet tegen betaling.
Idd 2x ruwvoer per dag, maar wel in zo'n hoeveelheid dat ze er zowat de hele dag van kunnen eten, plus zeer goede kwaliteit van eigen land!

En wat instructie betreft, lopen er genoeg rond, ook instructeurs van grandprix niveau, daarnaast mag je altijd eigen instructie laten komen, dus wat dat betreft zou ik me daar niet zo druk om maken.

nou dat word gezellig als ik daar kom staan :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:10

Clarissa: ik wist niet dat er ook tegen betaling buiten gezet werd. Hoeveel kost dat per maand en hoelang komen ze dan buiten?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:29

immii_clarr schreef:

dat van 120 paarden zij mijn buurjongen die is bevriend met damyon (hoe ej het ook schrijft).
maby wouden we Puthzy daar stallen maar omdat eht toen bijna vol stond hadden we dat niet egdaan omdatz e niet tegen te veel mensen kan.
en omdat me tante zij dat er ook vand at soort mensen rondliepen die over je gaan roddelen, waar ik nu sta verveel ik me (0 van mijn leeftijd) enz enz enz

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:04

Ja hoor zeker gezellig als je komt!

Zijn op het moment aardig wat jonge meiden op stal. En ja roddelen heb je denk ik op elke stal maar heb eigenlijk nog nooit echt rare dingen meegemaakt. Iedereen gaat altijd leuk en gezellig met elkaar om. We doen ook regelmatig leuke dingen met elkaar. Bbq avond borrelen uit eten met wie maar mee wil en binnen kort een onderlinge wedstrijd.

En ondanks dat er zo'n 60 paarden staan heb je daar kwa drukte eigenlijk bijna geen last van. Ik heb ook heel vaak de bak voor me alleen. Dat is iets waar veel mensen zich over verbazen die verwachten veel drukte maar dat is dus eigenlijk bijna niet zo.

Buiten zetten is 1.50 per keer. Is dan een uur. Vervolgens mag jr wel zelf ook nog een keer buiten zetten als de ruimte er voor is.