Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Getup schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar t is zeker niet mogelijk, om het alleen voor de winter te verplaatsen,en als t bevalt, op je stage adres te laten staan? T punt is alleen, dat je dan alsnog op een box moet wachten als je terug naar je huidige stal wilt?
En op je stage adres is er altijd plek voor hem? Dan zou ik idd lekker afwachten. T is natuurlijk wel makkelijk, hem op dezelfde plek als je stage te hebben staan, maar: je loopt 4 dgn pw stage en dat betekent dat jee op de andere dagen ook naar je stage/werk moet voor je pony. Nu staat ie toch buiten, dus als je n dagje niet kunt rijden, heeft hij zn beweging toch wel. Als je m 2 dagen vrij geeft op de dagen dat je stage loopt, "hoef" je er dus maar 2 keer na je stage heen
Citaat:Als ik hem nu nog zou verplaatsen, wil ik een blijvende plek voor hem. We zijn in 6 maanden an 3x verhuist (bij interesse kan je gerust pb'en waarom) en als ik dan telkens verhuis is dat ook geen blijvende plek...
ElineBungle schreef:Als ik moest kiezen zou ik blijven staan waar je nu staat.
Zoals jij het beschrijft is het voor je pony gewoon een fijne plek, 24/7 buiten in een kudde. Maar ook omdat de sfeer op grote maneges gewoon anders is. Ik heb op maneges gestaan me mijn paard maar daar werd gewoon veel meer achter je rug om gepraat. Zeker als dat de reden is dat je op je vorige stal bent weggegaan zou ik even afwachten. Je kan nog altijd verhuizen als je merkt dat de sfeer er wel heel fijn is.
Je sprak zelf al over 2 dagen niet rijden als je niet moest werken. Dus je kan ook gewoon 2 dagen niet gaan als je wel moet werken? Dan blijven er nog 2 dagen over dat je het wat druk gaat hebben, valt toch goed mee?
Gewoon even afwachten en zien hoe je stage daar loopt.
kashmira schreef:Ik heb het niet goed gelezen wat de rest schreef.. Maar heb het zelf ook gehad op 1 bedrijf. Paard kwam elke dag thuis buiten. En daar amper een paar uur.. Paard niet naar der zin en ik baalde dat t een stuk verder was... Ik zou t niet doen.. Krijg je zeker spijt van. Waarom iets weg doen waar je het goed bij hebt? . Ondanks een binnenbak die ze hebben op die manege.. Je kan buiten ook rijden toch? Als de bak altijd goed is
Ninx schreef:Je dier heeft nu een beter leven dan 9 uit 10 paarden op Bokt die hun leven slijten achter tralies.
Het lijkt mij vervelender om met een schuldgevoel naar je paard te moeten leven, dan het kleine beetje extra moeite dat je moet doen om na je werk naar hem toe te gaan.
Wat zijn al die faciliteiten waard als je dier zo weinig vrijheid krijgt?
Als je weet dat je paard gezond en gelukkig is, geeft je dat veel meer rust tussen je oren dan het kleine beetje tijd dat je bespaart door hem te verhuizen...
Het zou voor mij niet eens iets zijn waar ik een moment over zou twijfelen...