Welke stalling zou jij kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:29

Ik sta op een soortgelijke stal als stal 1, ook zeer druk, maar er zijn 2 binnenpistes (45/80 en 45/65), 1 buitenpiste (55/105), dressuurring, longeercirkel, springweide, ... we rijden soms in het totaal met meer als 25 en je merkt het niet eens :')

LaCiega

Re: Welke stalling zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:31

Inderdaad zoals anderen al zeggen zou ik toch voor stal 1 gaan. Mits je paard vaak op de wei kan. Voor mij zou daar ech het nadeel de drukte zijn, maar misschien dat zal vast wel te onwijken zijn? Als je een keer geen behoefte hebt aan mensen om je heen gewoon het bos in!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:35

Ik zou voor stal 2 gaan. Voor die paar extra kilometers... Geen binnenbak overleef je wel. Hoe bedoel je dat je er in de winter niks kan? Misschien is er evt. in de buurt wel een andere bak die je kan gebruiken. Dat er niet gevoerd wordt valt ook wel op te lossen, er staan meer mensen dus met een voerschema o.i.d. kom je al een heel eind. Vind stal 1 véél te groot en te druk, en hou er ook rekening mee dat niet alle paarden daartegen kunnen. Stal 3 valt sowieso al af, en aan je manier van schrijven merk ik wel een beetje dat je die zelf ook niet zo geslaagd vindt... Stal 2 is perfect wat betreft buiten komen en onbeperkt kuil. Maar goed, ik ben sowieso wel fanatiek als het aankomt op buiten komen :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 22:45

Mickyl schreef:
Ik heb zelf op stal 2 gestaan en ze hebben daar gewoon een hele mooie 20x60 buitenbak en een longeerbak. Dus snap niet waarom je daar niks zou kunnen doen in de winter? De meeste ruiters hebben niet de beschikking over een binnenbak. Er staan daar trouwens geen 30 maar 20 paarden..
Dus ik zou zeker voor stal 2 gaan, als je paard er tegen kan om 'swinters dag en nacht buiten in een kudde te staan. Die van mij kon dat niet en stond 'snachts binnen, maar als de stallen vol zitten wordt dat lastig.

Wennekers vind ik persoonlijk echt veel te grootschalig en het binnen-en buitenzetten is ook niet heel handig geregeld. Die weitjes worden in de winter een modderpoel. Als je met iemand samen 2 weitjes naast elkaar kan regelen en samen het buitenzetten regelt, is het misschien nog te doen.
Stal 3 zou ik sowieso niet doen.

Dus ik zou stal 2 kiezen als je paard 24/7 buiten kan staan, of vragen of je op de wachtlijst kan komen voor een stal...

Oh toen ik op stal 2 was werd gezegd dat deze winter niet gereden kon worden.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 22:49

Stal 1 gaat het niet worden heb ik vandaag besloten.
Reed lekker binnen zijn er 2 gekken die even hun paard leuk gaan slaan en opjagen (paard gaat in rengalop.. wat raar?! := ). Nou ik naar de buitenbak. Was daar en nog 1 bezig. De weg naar de bak was al eem hel. Langs het cafe waar alle dronken mensen aan het lalllen waren. Paard vond dat al niet leuk, loopt er zomaar iemand tegen mn paard! En geen sorry! Kon wel afstappen en haar even een tik verkomen. Ga lekker naar een bar in de stad om dronken te worden.
Nou daar voorbij komt dr een met een loslopende hond. Paard wil dr dus niet langs en gaat iemand anders met een schimmel de vrije weg blokkeren.
Ben er helemaal klaar mee...

Voor de gene dis het vroegen:
Zoek stalling in Uithoorn/Amstelveen/Aalsmeer

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:01

Wat zijn je eisen? Ik sta in dezelfde omgeving namelijk... :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 23:04

Focussed schreef:
Wat zijn je eisen? Ik sta in dezelfde omgeving namelijk... :)

Veel weidegang, rijbak, winter ook buiten.
Meer niet
Max: 300

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:14

Ik sta in de Kwakel (net buiten Uithoorn)

Winter van 9 tot 5 op paddock (allemaal eigen paddock, kan ook samen met een ander paard), worden erin gezet m.u.v. zaterdag en zondag dan wordt het onderling geregeld
3 keer per dag gevoerd ook op de paddock hooi
Ruime stallen (vanaf 3x3 tot aan 5x5m)
Zomer dag en nacht op het land, alleen, met een ander of in de groep
Mooie automatische eb en vloed rijbak, vrijwel altijd te rijden behalve als het onwijs heeft gevroren of gesneeuwd
Stuk of 20 paarden, dus redelijk kleinschalig

Winter 190 euro per maand, zomer 115... Weet alleen niet of er plek is.

Zit even te denken of er nog wat meer zit in de buurt met 's winters buiten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:18

Ik zou zelf ook niet op wennekers gaan staan. Het is gewoon te groot om goed toezicht te hebben op alle paarden (als werknemer/baas). controlerondjes zijn niet zo vanzelfsprekend.

Er zijn daar in tegenstelling tot andere pensionstallen (in mijn ervaring) ook vaak ziektes.

En veel klanten.. Dat mijn vrienden met haar telgangende draver plus hanetred is weggepest zegt genoeg. Zijn ook genoeg leuke mensen daar hoor. Maar toch.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:35

Fry schreef:
Stal 1 gaat het niet worden heb ik vandaag besloten.
Reed lekker binnen zijn er 2 gekken die even hun paard leuk gaan slaan en opjagen (paard gaat in rengalop.. wat raar?! := ). Nou ik naar de buitenbak. Was daar en nog 1 bezig. De weg naar de bak was al eem hel. Langs het cafe waar alle dronken mensen aan het lalllen waren. Paard vond dat al niet leuk, loopt er zomaar iemand tegen mn paard! En geen sorry! Kon wel afstappen en haar even een tik verkomen. Ga lekker naar een bar in de stad om dronken te worden.
Nou daar voorbij komt dr een met een loslopende hond. Paard wil dr dus niet langs en gaat iemand anders met een schimmel de vrije weg blokkeren.
Ben er helemaal klaar mee...

Voor de gene dis het vroegen:
Zoek stalling in Uithoorn/Amstelveen/Aalsmeer

Oh dat is ook niet echt leuk nee -O- Dan klinkt stal 2 toch beter

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 23:52

Focussed schreef:
Ik sta in de Kwakel (net buiten Uithoorn)

Winter van 9 tot 5 op paddock (allemaal eigen paddock, kan ook samen met een ander paard), worden erin gezet m.u.v. zaterdag en zondag dan wordt het onderling geregeld
3 keer per dag gevoerd ook op de paddock hooi
Ruime stallen (vanaf 3x3 tot aan 5x5m)
Zomer dag en nacht op het land, alleen, met een ander of in de groep
Mooie automatische eb en vloed rijbak, vrijwel altijd te rijden behalve als het onwijs heeft gevroren of gesneeuwd
Stuk of 20 paarden, dus redelijk kleinschalig

Winter 190 euro per maand, zomer 115... Weet alleen niet of er plek is.

Zit even te denken of er nog wat meer zit in de buurt met 's winters buiten.

Heeft die stal een website?
Ben wel benieuwd klinkt allemaal veel belovend..

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:43

Sterkte met je zoektocht!, goed dat je nog even bent gaan kijken bij stal 1 , klinkt niet prettig .

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:59

Heb ik het hele topic door en ik dacht gelijk al stal 2.
Lees ik net dat stal 1 al af valt (zou zo niets voor mij en mijn paard zijn, geloof me niet alleen ik maar ook mijn paard zou daar overspannen raken).
Maar die andere klinkt ook leuk van Focussed :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:48

Die E300 was bij Wennekers wel krap geworden als je eigen landje wilde en binnen-buiten laten zetten dus dat is dan een geluk bij een ongeluk. Er is echt meer te vinden, je moet alleen goed zoeken. Hoe ver zit je van Oostzaan/Den ilp af? ben een paar weken geleden gewoon op de fiets gestapt en gaan kijken waar alle stallen zitten. WIlde eigenlijk graag een binnenbak maar moest dan eigenlijk in alle gevallen teveel concessies doen wat betreft weidegang dus het wordt toch weer een buitenbak :)
Laatst bijgewerkt door danoesje op 24-08-13 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:54

stalling een.
Bij de derde houd de eigenaar zich niet aan zijn woord en heeft je paard dadelijk een keer geen voer gehad, bij de tweede kan je in de winter niks. Wel vind ik een minpunt van stalling een dat het zo ontiegelijk druk is met 250 paarden, is er dan uberhaupt ooit wel plek in een van de bakken?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:06

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:02

Mickyl schreef:
Ik heb zelf op stal 2 gestaan en ze hebben daar gewoon een hele mooie 20x60 buitenbak en een longeerbak. Dus snap niet waarom je daar niks zou kunnen doen in de winter? De meeste ruiters hebben niet de beschikking over een binnenbak. Er staan daar trouwens geen 30 maar 20 paarden..
Dus ik zou zeker voor stal 2 gaan, als je paard er tegen kan om 'swinters dag en nacht buiten in een kudde te staan. Die van mij kon dat niet en stond 'snachts binnen, maar als de stallen vol zitten wordt dat lastig.

Wennekers vind ik persoonlijk echt veel te grootschalig en het binnen-en buitenzetten is ook niet heel handig geregeld. Die weitjes worden in de winter een modderpoel. Als je met iemand samen 2 weitjes naast elkaar kan regelen en samen het buitenzetten regelt, is het misschien nog te doen.
Stal 3 zou ik sowieso niet doen.

Dus ik zou stal 2 kiezen als je paard 24/7 buiten kan staan, of vragen of je op de wachtlijst kan komen voor een stal...

En volgens mij heeft Wennekers geen 250 paarden, maar 400... !!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:12

Mickyl schreef:
In Amstelveen heb je ook nog:
Stal Braam heeft uitloopstallen, paddocks, veel weidegang en ligt niet zo ver van het A'damse bos. Heeft wel alleen een buitenbak. http://www.stalhouderijbraam.nl/info.html

Stal Kelyna heeft uitloopstallen en een binnenbak.

En verder heb je nog Amstel Horse Hotel. http://www.amstelhorsehotel.nl/html/ams ... table.html

Ik kwam deze ook nog tegen op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Gefeliciteerd trouwens! :)

Braam heeft een buitenbak met hele zware bodem. Volgens de advertentie is de afstand naar het bos 20 minuten maar dit is toch echt drie kwartier stappen in de praktijk. De duostallen zijn prachtig, de buitenstallen 3x3m met uitloop van nog geen 3x3 m van beton zijn klein en donker. In de winter gaan de stallen snachts dicht. dwz dat je paard niet in de uitloop kan en ook geen buitenluik meer heeft. De boer voert kuil van eigen land waar hij heel trots op is, maar wat mijn paard niet verdraagt. Er is geen discussie mogelijk over voeren van hooi.

Stal Kelyna heeft in het weideseizoen en "als het weer het toelaat" twee uur weidegang per dag... en zit zeker boven de 300 euro. (of wou je zelf buiten zetten en twee uur later weer binnen zetten? Dit is niet haalbaar dus je zal voor die service extra moeten betalen.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:15

In Mijdrecht heb je mooie stallen. Is dat nog binnen jouw regio? Goedkopere stallen met wel de voorzieningen als een binnenbak ed. Ook voldoende weidegang. Bijvoorbeeld stal bos en de Kievitshoeve.
Alleen kun je er niet buitenrijden. Het stond niet op je wensenlijstje dus ik weet niet of je er behoefte aan hebt?

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:31

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:26

ik vind stalling 1 echt goed ,staling 1 : je hebt rust en je allemaal mogelijkheden dat is wel fijn om te afwisselen .
ik zo niet voor staling 3 kiezen ik hou er niet van als andere mensen aan je paard zitten zeker niet rennen en galopperen.
Straks gebeurd er iets en is die kreupel

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:40

Stal 2, er is een bak. Paard kan paard zijn de andere 23u per dag. En voeren doe ik het liefst zelf zodat ik weet wat ze krijgt. Klinkt voor mij als een perfecte stal!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:45

Dat weet je zelf toch ook wel, toch?

Ikzelf zou geen van deze 3 opties kiezen.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:46

Nikass schreef:
Mickyl schreef:
In Amstelveen heb je ook nog:
Stal Braam heeft uitloopstallen, paddocks, veel weidegang en ligt niet zo ver van het A'damse bos. Heeft wel alleen een buitenbak. http://www.stalhouderijbraam.nl/info.html

Stal Kelyna heeft uitloopstallen en een binnenbak.

En verder heb je nog Amstel Horse Hotel. http://www.amstelhorsehotel.nl/html/ams ... table.html

Ik kwam deze ook nog tegen op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Gefeliciteerd trouwens! :)

Braam heeft een buitenbak met hele zware bodem. Volgens de advertentie is de afstand naar het bos 20 minuten maar dit is toch echt drie kwartier stappen in de praktijk. De duostallen zijn prachtig, de buitenstallen 3x3m met uitloop van nog geen 3x3 m van beton zijn klein en donker. In de winter gaan de stallen snachts dicht. dwz dat je paard niet in de uitloop kan en ook geen buitenluik meer heeft. De boer voert kuil van eigen land waar hij heel trots op is, maar wat mijn paard niet verdraagt. Er is geen discussie mogelijk over voeren van hooi.

Stal Kelyna heeft in het weideseizoen en "als het weer het toelaat" twee uur weidegang per dag... en zit zeker boven de 300 euro. (of wou je zelf buiten zetten en twee uur later weer binnen zetten? Dit is niet haalbaar dus je zal voor die service extra moeten betalen.)

Ik heb zelf bij stal Braam gestaan voordat de uitloopstallen er waren en ik vond de afstand naar het bos erg meevallen. Alleen maar de Kalfjeslaan afrijden.
Ik stond toen in een buitenstal (die toen dus nog geen uitloop hadden) en het luik bleef altijd gewoon open staan. Waarom zou hij nu de luiken dichtdoen? Het kuil en de bak had ik ook niet echt moeite mee, maar het hangt er maar net vanaf wat je eisen zijn...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:52

Van de optie 1 (ik ken deze stallen wel van af en toe zien en van horen zeggen) zou ik in overweging nemen als spoedgeval maar dan voor tijdelijk tot er iets anders is, maar zeer zeker niet voor vast.