ik kan geen rust meer vinden op stal , wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:54

2 dingen :)

Afbeelding

+

Afbeelding

iemand moet al een knappe bord voor zijn knar hebben wil dát niet duidelijk zijn :D
En ondertussen rondkijken voor een kleinere pensionstal met mogelijkheden die je ook wat lijken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:57

Je helmaal afsluiten van de omgeving werkt vaak averechts!
Ze beginnen alleen maar over je te praten, en iedereen komt bij je kijken om te zien of je je koptelefoon en je zonnebril weer op hebt...
Gewoon even duidelijk aangeven dat je met rust gelaten wil worden omdat je een ontzettend druk leven hebt, werkt 100x beter.

DubbelFun

Re: ik kan geen rust meer vinden op stal , wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:05

Als je duidelijk aan geeft dat je met rust gelaten wil worden gaan ze ook over je praten (willen weten waarom) en degenen die het nieuwsgierigst zijn komen vragen wat er is en of ze kunnen helpen... 8-)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:54

Toch is dat echt niet mijn ervaring. Veel mensen begrijpen echt wel dat je op bepaalde momenten in je hobby rust nodig hebt. Verbaas me er echt over. Maar mensen vinden het helemaal niet zo raar.

Natuurlijk wil er altijd wel iemand over je banketstaaf. Maar waar willen ze over ouwehoeren als je normaal je paard verzorgt. Ik kan tegenwoordig gewoon rustig 20 minuten naast iemand me paard poetsen en die persoon laat me dan ook gewoon met rust.

De rust is veel beter. En natuurlijk is er af en toe tijd om te kletsen en te doen. Maar dan terwijl ik me tuig zit te poetsen in het zonnetje of uit zit te blazen in de kantine. De sfeer is er veel beter op geworden juist, spijt dat ik het niet maanden eerder heb gezegd.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:12

Lekker verder gaan kijken.. Er is zoveel moois om je heen! En zonder al die luxe kun je nog steeds super mooi staan... (zonder dat ze in de winter tot in de knieen in de drek staan) als je nog een leuke paarden plek zoekt moet je eens in de omgeving van wenum wiesel kijken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:12

WilmaBoy schreef:
oortjes instoppen, ff leuke muziek erbij en opgelost :)

Onzin. Ik wil juist even helemaal geen muziek (heb ik op mijn werk al genoeg) en genieten van mijn paard en de natuur om ons heen. Zeker toen ik op een stalling stond, waar ik met de meeste mensen niet zoveel had. Ik heb in mijn dagelijks leven al genoeg mensen en muziek e.d. om me heen. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:23

Waarom zeg je niet gewoon: Sorry, ik wil mijn paard gaan doen. als je het niet erg vind....

Gewoon alleen hoi en of doei zeggen en heerlijk je eigen gang gaan met je paard.

Hebben ze snel genoeg door hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:26

Ik snap je heel goed. Heb ook een 2x op een stal gestaan die erg druk was. Ik wil soms gewoon even lekker alleen zijn met pony, lekker knuffelen en van haar genieten! Heb er dan geen zin in dat anderen tegen mij staan te praten of voor mijn staldeur staan te loeren.
Ik ben opzoek gegaan naar een rustigere plek. Pony staat nu bij een boer en die laat me lekker mijn gang gaan :)

Tip; gewoon kortaf doen en verder gaan waar je mee bezig bent. Gewoon negeren, met de rug naar ze toe gaan staan etc. Als ze iets zeggen/vragen, enkel o, ja of nee zeggen. Werkte bij mij meestal wel :)

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 21:48

Ik heb alle berichtjes gelezen , wat een verhalen zitten er tussen ! Mijn paard is al een keer verhuisd naar een paar stallen verderop , barkrukken stonden daarvoor voor mijn stal , nu staan ze er weer ... Ik vind oortjes in doen ook weer iets te ver gaan , ik wil gewoon echt lekker met mijn paard bezig zijn , en ook lekker met hem kletsen , haha . Ik kan het niet overleggen met de staleigenaar , dat heeft zijn redenen ( ze is overigens super aardig hoor, dat is het niet) . Kortaf doe ik al , maar het lastige is , een van de personen gaat voor mijn staldeur staan , trekt mijn deur een beetje dicht , zodat ik er niet langs kan , ik heb hier al een aantal keer iets over gezegd , en andere mensen merken het ook al dat ze ontzettend plakkerig bij me is , maak het haar al duidelijk , maar het helpt niet .

Ontzettend bedankt voor de reactie's , meer zijn er altijd welkom :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:53

Dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere stal. Jij moet je ook prettig voelen en gewoon lekker je ding kunnen doen zonder dat er meteen de halve stal op duikt. Zoek een plekje waarvan je denkt dat je paard er goed zou kunnen staan en die aan je eisen voldoen wbt je paard en uiteraard jezelf. Dit klinkt gewoon niet als de juiste match.

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:01

Ga eens naar de eigenaar van de stal die weet wat je moet doen.
En ik heb ook last van die kinderen ( ook van mijn leeftijd)
Maar ik zeg gewoon sorry je kan me nergens mee helpen ik kan alles zelf en dat elke dag zo anders dan kom ik naar je toe.
Hopelijk heb je wat aan deze tips
Gr kerewin

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:04

Je wil toch niet voor je stallingsgeld met een lang gezicht met de leukste hobby bezig zijn? Da's duur betaalt hoor :-)

En ja, ik spreek uit ervaring ;-)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:10

Op iedere stal is wel wat en het maakt niet uit of het een grote of kleine stal is.
Ik loop al wat jaartjes mee in de paardenwereld en waar ruiters zijn wordt er helaas geluld.
Dat is wel iets wat me matelijk irriteerd aan dat hele paardenwereldje.
Maakt niet uit welke tak je van de hippische sport beoefend. Veel mensen denken het echt veel beter te weten en hebben al een oordeel over iemand voordat ze iemand gesproken hebben.

Het beste is toch iemand aanspreken op gedrag. Niets meer en niets minder. Maar vaak dat kan best nog wel eens lastig zijn.

TS ik hoop dat je je niet laat wegpesten. Klinkt als een erg goed plekje.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:48

Vandaag besloten te verhuizen , naar een super stal ! Ben zeker van mijn beslissing :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:50

ook een beetje bij je in de buurt? fijn dat je achter je beslissing staat...hoop dat het je rust gaat geven!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:52

Ja , dichterbij zelfs ! :)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:57

Succes met verhuizen! Hopelijk is die stal wel wat je zoekt :)

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:08

Ik laat jullie allemaal weten hoe het verloopt :) , alsnog iedereen bedankt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:13

Ben benieuwd hoe het er je gaat bevallen.

Belangrijkste is: je moet kunnen genieten van je paard en hobby.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:15

Wanneer ga je verhuizen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:16

eerlijk? Ik denk dat je eest wat moet doen aan de reactie richting anderen.
Jij bent misschien h et type wat veel reactie oplevert. Terwijl jij misschien heel rustig bent.
Leg het op een andere manier uit dat je meer op jezelf wilt zijn. En anders gewoon andere stal zoeken. Bij een kleine pensionstal.

Probeer het eens uit te leggen. Zoek uit op welke momenten het rustiger is.

edit; zie dat je gaat verhuizen. Dan zou ik toch in het achterhoofd houden dat anderen weten dat je meer op jezelf bent.
maar aan de andere kant. Het is ook samen sterk als er wat is. kan ook heel handig zijn. Dus gooi het niet meteen overboord.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 22:27

Lui_ , ik hoop eind deze maand!
Knert , ik ben al eerder weg geweest bij de stal , maar ben terug gegaan omdat het niet werkte met het paard waarbij Toran stond . Ben nu echt zeker van mijn keuze!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:34

Neon schreef:
Gewoon eerlijk zijn... je bent er voor je paardje en wilt hierbij met rust gelaten worden daarbij geef je aan dat het niet banketstaaf bedoeld is en dat ze het zich niet persoonlijk moeten aantrekken.

Precies....duidelijk maar aardig aangeven wat jij wilt !
En eerlijk duurt het langst.....en wie daar niet tegen kan heeft gewoon pech :D
Gewoon je paard lekker laten staan en genieten van de voordelen die het voor jou en je paard geeft.
Succes !

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:34

Waar ga je nu heen?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:32

Oooooh ik kan zó begrijpen wat je bedoeld.
Helaas kunnen we niet zelf kiezen met wie we op een stal gaan staan..
Ik heb ook mensen bij mij die ontzettend veel praten en meer te zeggen hebben over een ander (paard) dan over hunzelf ( en hun paard).
Wat ik altijd doe is ergens gaan staan waar niemand komt en zo lang mogelijk op buitenrit. En wanneer iemand vraagt of ie mee mag, dan zeg je gewoon keihard ; nee. :)