Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperZodiaX schreef:Wij voeren brok en kuil om 8.00 uur, brok om 11.45, brok om 15.00 en brok en kuil om 19.00 uur. Kuil is genoeg om de volgende kuilbeurt te halen en voor de snelle eters hebben ze nog stro waar ze wat op kunnen knabbelen.
VeraPopeye schreef:Hier altijd hooi. We hebben wel muesli, ik vraag me af hoe zeer dat extra energie geeft? Ik geef het altijd na het rijden een kopje, maar aangezien haflinger nogal sloom is vraag ik me af of het niet helpt haar van te voren te geven. Maar ik vrees dat muesli daar niet genoeg voor is
VeraPopeye schreef:Hier altijd hooi. We hebben wel muesli, ik vraag me af hoe zeer dat extra energie geeft? Ik geef het altijd na het rijden een kopje, maar aangezien haflinger nogal sloom is vraag ik me af of het niet helpt haar van te voren te geven. Maar ik vrees dat muesli daar niet genoeg voor is
simongek schreef:ik ben wel van het regelmatig voeren en niet opeens 2 voerbeurten ipv van 4 maar in het weekend krijgen ze dus niet om 7.30 uur hun eten
maar als mijn ouders hun bed uit komen. En ze zijn wel zo opgevoed dat ze niet staan te rammen en te doen.
ook krijgen ze s avonds wel eens later want als mijn ouders een verjaardag hebben dan moeten de paarden gewoon even wachten. krijgen ze
niets van.
wel is het zo dat als het extreem later wordt of als we de hele dag weggaan de buren vragen om een keer te voeren. Dat vinden zij
ook geen probleem.
tine10 schreef:VeraPopeye schreef:Hier altijd hooi. We hebben wel muesli, ik vraag me af hoe zeer dat extra energie geeft? Ik geef het altijd na het rijden een kopje, maar aangezien haflinger nogal sloom is vraag ik me af of het niet helpt haar van te voren te geven. Maar ik vrees dat muesli daar niet genoeg voor is
Kijk inderdaad eens op de zak hoeveel je paard/pony zou moeten hebben, wat past bij het werk. Daar staan wel grafieken met hoeveelheden bij licht en/of zwaar werk. Neem weegschaal mee naar stal en weeg eens hoeveel je nu geeft. Muesli is veel lichter dan brok, dus een kopje zal heel weinig zijn.
Viktor238 schreef:Bedankt allemaal! Waarom zou regelmaat wél belangrijk zijn? En waarom juist níét?
tine10 schreef:Viktor238 schreef:Bedankt allemaal! Waarom zou regelmaat wél belangrijk zijn? En waarom juist níét?
Ik vind regelmaat van voeren (krachtvoer) niet nodig, omdat ze onbeperkt ruwvoer hebben. Bovendien is er altijd wel eens een keer dat je vaste voertijden niet kunt halen (wedstrijd of andere dingen waardoor je eens eerder of later bent), als je dan voor 1 keer afwijkt, krijg je veel onrust. Als ze niet vastgepind zijn op vaste tijden, blijven ze veel rustiger.
Wel heel belangrijk is dat ze altijd beschikking hebben over ruwvoer.