Asociale stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:06

Ik snap je reactie. Daar zouden ze mij ook niet meer terug zien.

Zeker naar het feit gekeken dat het een pensionstal is. Die stal heeft volk en paarden nodig om rond te komen.
En dat volk blijft niet staan als je nieuwe mensen direct afsnauwt.
Ookal is TS hier zo vriendelijk naar die stalbaas, om de naam en zo niet op bokt te zetten, maar gegarandeerd dit zal besproken worden daar in de regio en daar komen op de een of andere manier gevolgen aan.

persoonlijk vind ik sluiten om 18u in het weekend heel vroeg.
Niet iedereen is vrij in het weekend. Dus die wilt mss wel in de avond bij zijn paard.
Dat de bar toegaat en er geen continu toezicht meer is, OK.
Maar vind dat je als eigenaar van een paard (dat je daar ter goeder trouw wel achterlaat) wel op elk moment van de dag bij je paard moet kunnen. Toch tijdens uren waarop er nog gereden kan worden, dus in de zomer mogelijks tot 22u.
(Wie is er nog nooit iets vergeten, staartbandage of gewone bandages. Wij staan nu gewoon bij een boer op het land, maar daar komen we geregeld nog toe rond 22u want we denken dat we iets vergeten zijn.)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:51

Sjolvir schreef:
Echter sluitingstijden in het weekeind zijn niet vreemd voor sommige stallen.

Ik werk fulltime en in het weekend neem ik dus altijd even goed de tijd voor paardlief.
Ik zou dan echt niet akkoord gaan met een 'sluitingstijd'.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:18

MightyMike schreef:
Een band met je paard opbouwen is mooi, maar dat zie ik niet zo in op en af het land zetten. Voeren en nog veel meer bouwt ook aan je band, maar dat lukt op een pensionstal gewoon niet om dat allemaal zelf te doen. Nu wij de paarden aan huis hebben, heb je er gewoon een heel andere band mee dan op pensionstal.

In jouw geval is de stalbaas dan wellicht niet handig, lijkt me niet fijn om dan daar op pension te staan, verwacht toch zeker dat die met je paard om kan gaan. Maar juist bij jouw verhaal denk ik dan, fijn wanneer zo'n regel zou bestaan, om geknoei van anderen tegen te gaan en evt bemoeienis met jouw paard die er dus niet als laatste uit wil. Begrijp ik uit jouw verhaal dat de stalbaas niet meer met jouw paard mag lopen?

Ik sta daar niet meer. Was een manege met ongeveer 75 paarden. In principe ga ik er van uit dat een stal eigenaar met paarden om kan gaan, maar helaas is er niet altijd sprake van vriendelijkheid en geduld. Natuurlijk ben je er niet altijd zelf om je paard binnen of buiten te zetten, maar wanneer ik er wel ben doe ik het zelf. Zal wat worden als ik gewoon aanwezig ben en zie een ander met mijn paard lopen. Dat zou me echt storen ja.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:20

kohtje schreef:
asociale stalling? Nee vind ik niet. Je staat onder hun regels. Ik neem aan dat je bent gaan kennis maken toen je bijrijder werd ?

Kan wel zijn, maar je kunt iemand dan toch op een normale manier aanspreken?

aerdenhout1

Re: Asociale stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:30

Heeft de eigenares van het paard jou wel voorgesteld aan de eigenaren van de pensionstal?
Hier ken ik mijn pensionklanten en hun bij rijders, maar als er zo maar een vreemd iemand komt en een paard van stal of uit de wei trekt dan word ik ook een beetje narrig! Zeker als dat in het weekend gebeurd aan gezien dat mijn... en ik denk ook in jou geval, de enige avonden zijn die voor mezelf zijn.
Komt er dan een "vreemd" persoon een paard rijden....tja.....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:12

waarschijnlijk heeft je kennis je de stalregels niet doorgegeven waardoor je hier nu tegenaan loopt. Wel overigens op een niet echt klantvriendelijke manier.
Jammer voor het paard want die kan er niets aan doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:21

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een hele kudde paarden mee naar de omheining komt wanneer je 1 paard eruit wilt halen. Hoogstens dat er twee of drie vriendjes mee gesjokt komen. Het waren wel grote weilanden met voldoende gras. Ik kan me voorstellen dat een klein, grasloos weilandje dat effect wel creëert, maar de vraag is of je op zo een stuk grond een kudde paarden wil houden.
Persoonlijk vind ik dat op dat vlak de pensioneigenaar een betere veiligheid kan garanderen. Een sluis ofzo. Maar het is toch van den zotte, dat je de pensioneigenaar aan de mouw moet trekken om jouw paard uit de wei te halen. Doet me spontaan terugdenken aan mijn manegetijd wanneer ik de lespony uit de kudde moest trekken.
En waarom zijn uitbrekende paarden altijd meteen zo een ramp? Hechten die pensionstallen dan geen waard aan veiligheid? Ik heb al op verschillenden pensionstallen gestaan en als daar toch eens een paard uitbrak, dan had die alleen het erf of de stallen om binnen te gaan. De weg op, piste in of elders waar het gevaarlijk kan zijn, was onmogelijk. Zeker de weg was fatsoenlijk afgesloten met minstens een degelijk hek. Ik zou niet op een stal willen staan waar een paard zomaar de weg op kan lopen. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, zeker op en rond paarden. En niet alles kan je altijd vermijden, maar er zijn zeker kleine ingrepen die net iets meer veiligheid garanderen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:44

ik wil dit erg associaal.. En geef je groot gelijk dat je er klaar mee bent. Ik had het 1 a 2 keer gepikt als ze zo deden en zou ik ook weg zijn geweest...

Klinkt een beetje alsof ze liever geen bijrijders willen hebben daar :Y)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:46

Nou die mensen zijn ook niet echt bepaald aardig te noemen.
Snap jou punt wel, dat had ik ook niet leuk gevonden. Gelukkig kan ik zowat 24 uur per dag naar mijn paardje :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:07

Heb ooit 6 jaar op een stalling gestaan (weliswaar in de wei daar :D ), waar de laatste periode dat ik er stond ook heel veel geschreeuwd werd. Dat was een van de grootste redenen dat ik ben vertrokken. Ik vond het niet normaal dat iemand zijn frustraties op zijn klanten afreageerde. Heb nog gepoogd erover te praten, maar ik kreeg de dooddoener 'hij is nou eenmaal zo'. Daar kon ik niets mee, vond het 'slappe hap' en ben vertrokken met mijn paard (er waren nog meer dingen waar ik niet blij mee was). Maar een stalling waar ik niet naar mijn paard kan wanneer ik wil, vind ik ook niets. 18.00 uur in het weekend, hou toch op. Daar wil ik niet staan, hoor. Maar communicatie op een normale manier onderling vind ik wel een vereiste. Anders ben ik vertrokken, want voor die bullshit ga ik niet betalen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:26

Toch te gek voor woorden dat je je paard niet van de wei kan plukken als hij erop staat op het tijdstip dat het jou uitkomt. En om 6 uur in het weekend een pensionstalling gesloten. Daar betaal je toch geen grof geld voor

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:17

Dit is echt heel raar en inderdaad asociaal..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:28

Blabla1980 schreef:
Toch te gek voor woorden dat je je paard niet van de wei kan plukken als hij erop staat op het tijdstip dat het jou uitkomt. En om 6 uur in het weekend een pensionstalling gesloten. Daar betaal je toch geen grof geld voor

zij betaalt niets, zij rijdt enkel bij, de eigenaresse had er schijnbaar geen moeite mee.

toch grappig dat het merendeel niet erkent dat je je op prive terrein begeeft. Ik wil nieuwe bijrijders ook eerst zien en kennis mee maken voordat ik ze in mijn achtertuin wil zien.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:39

Caira schreef:
zij betaalt niets, zij rijdt enkel bij, de eigenaresse had er schijnbaar geen moeite mee.

toch grappig dat het merendeel niet erkent dat je je op prive terrein begeeft. Ik wil nieuwe bijrijders ook eerst zien en kennis mee maken voordat ik ze in mijn achtertuin wil zien.

Valt me ook wel op zeker als bijrijder heb je je gewoon aan te passen of je het er nu mee eens bent of niet. Vind de stalling op zich niet asociaal. Je had zelf immers ook kunnen vragen of er bepaalde stalregels zijn.
En lijkt mij ook dat je eerst graag wil weten wie er allemaal komt voordat er een vreemde op het erf komt en gewoon een paard uit de wei plukt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:03

Er zit een stal hier in de buurt en die vraagt 65 euro per bijrijder :) .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:36

ruitje schreef:
Er zit een stal hier in de buurt en die vraagt 65 euro per bijrijder :) .

Dat is handig zakken vullen, als iemand daar überhaupt in trapt. :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:45

Is een grote stal, dus blijkbaar wel ;) .

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:59

Caira schreef:
Blabla1980 schreef:

nee zij niet nee..maar de eigenaresse wel. Die heeft er inderdaad schijnbaar geen problemen mee..maar voor mij zou het niets zijn.

De stal waar ik rij mogen eigenaren komen waneer ze willen en de paarde kunnen echt wel per stuk van de wei gehaald worden. En als je het niet aandurft om welke reden dan ook, dan doet de staleigenaar het

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:03

Sjolvir schreef:
Tja, denk dat het handig was geweest als diegene voor wie je het paard bij rijdt je op de hoogte had gesteld van de stalregels....
Had hoop ergernis van beide kanten gescheeld.

Dat dacht ik dus ook.. je kennis had je even wat beter moeten voorbereiden lijkt mij.

En dat kind van 12.. Come on, daar trek je je dus hoop ik niks van aan. En wat Sjolvir en ik dus denken.. die ergernis had je bespaard kunnen blijven als ze je beter op de hoogte had gebracht. Kennelijk is zij het er mee eens en wist ze dit ook.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:08

Ookal is het prive-terrein waar je je als bijrijder bevindt dan kunnen ze je eerst netjes komen waarschuwen voordat ze je van het terrein afschreeuwen. Dat de eigenaar van het paard haar niet heeft voorgesteld is geen reden om zo tegen iemand te praten.

Confiance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:46

Als bijrijder vind ik wel dat je je aan hun stalregels moet houden.
Maar om nou meteen zo te reageren zonder dat jij de regels wist vind ik echt niet aardig. :(:)