woning met paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: woning met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:39

Ik denk niet dat je dat gaat vinden.
Ons huis in Belgie, 2 onder 1 kap met 3 slaapkamers, oud en vervallen dus enorm veel opknapwerk, met rond de 3000 m2 grond erbij en een bestaande loods waarin we stallen hebben gebouwd heeft ook nagenoeg dat bedrag gekost. En dan moet je nog extra verbouwingsbudget bij gaan rekenen (plus de ellende van het klussen).
Ik kan me dus niet voorstellen dat je in de Randstad een huis met grond voor paarden gaat vinden, lijkt me heel stug. In de Ardennen zul je dat nog wel vinden, maar werk he :+

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 01:30

Mij lijkt het zeker niet ideaal, maar er zijn heel veel paarden die het slechter hebben (23 uur per dag op stal, uurtje rijden in de bak). Ik zou dit ook niet goedkeuren, die 10.000 m2, bedoelde alleen de poster voor mij erop te wijzen dat de gemaakte rekensom niet kloppend was.
Gelukkig staan de mijne lekker dag en nacht op een lekker lang weiland, waar ze kunnen grazen, spelen, rennen, schuilen en als ze willen kunnen ze de loopstal in. De enige juiste manier van paarden houden, maar dat is mijn mening en een totaal andere discussie! :-)

Edit; reactie op of het reëel is te denken dat je op weinig grond paarden kunt houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:31

Je moet wel zorgen dat je vrijstaand koopt, twee onder 1kap of rijtjes huis kan je veel last met de buren krijgen, of je moet een recht lang stuk hebben zodat je de mesthoop en de stallen ver van het huis hebt...

In het buitengebied van de Randstad is best veel ruimte, dorpjes zat, een klein huisje met bv en perceel er tegenover of vlak naast als weide huren zou nog kunnen, maar dan moet je heel goed zoeken en hele goede afspraken maken...of bv tov een manege wonen en dar betalen voor dagelijkse weidegang en een redelijk erf waar je de stallen kunt bouwen.

Een kennis van mij heeft zijn achtertuin tot stal en heel slim gedaan met overkapping voor ruimte stallen en opslag, klein reepje langszij huis is gras, maar tov hem lopen zijn paarden op manegewei, een eigen stukje, wel is het huis alleenstaand. De buren doen het ook zo....
Plaatselijk bekend zijn, goed zoeken, mogelijkheden bespreken als er ergens een klein goedkoop huisje vrij komt..

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:50

Wauw wat veel.antwoorden. Tja ik weet dat het een moeilijke opgaven is... Daarom vraag ik om tips van mensen die het is gelukt. Maar blijkbaar zijn die er niet. Ja 1000m2 is niet te groot maar doenbaar. Vaak kun je ook in de buurt weiland bij huren enz. Kijk de bij komende kosten als drainage enz is geen probleem daar moet je gewoon zelf voor gespaard hebben. Is er iemand die zich verdiept heeft in nobelhorst in almere. De plannen veranderen iedere keer en vraag me af of ze echt het plan van wonen met je paard door zetten.

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:53

russel schreef:
Je moet wel zorgen dat je vrijstaand koopt, twee onder 1kap of rijtjes huis kan je veel last met de buren krijgen, of je moet een recht lang stuk hebben zodat je de mesthoop en de stallen ver van het huis hebt...

In het buitengebied van de Randstad is best veel ruimte, dorpjes zat, een klein huisje met bv en perceel er tegenover of vlak naast als weide huren zou nog kunnen, maar dan moet je heel goed zoeken en hele goede afspraken maken...of bv tov een manege wonen en dar betalen voor dagelijkse weidegang en een redelijk erf waar je de stallen kunt bouwen.

Een kennis van mij heeft zijn achtertuin tot stal en heel slim gedaan met overkapping voor ruimte stallen en opslag, klein reepje langszij huis is gras, maar tov hem lopen zijn paarden op manegewei, een eigen stukje, wel is het huis alleenstaand. De buren doen het ook zo....
Plaatselijk bekend zijn, goed zoeken, mogelijkheden bespreken als er ergens een klein goedkoop huisje vrij komt..

Tja dat is wel.een slimme oplossing maar dan moet de.manege.wel echt dichtbij zijn anders is het een echte opgaven. Bedankt

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:02

Selka schreef:
Misschien een rare opmerking/vraag.

Maar wil je serieus paarden houden op 1000m2? Dat is toch veel te weinig? Is niet eens een rijbak.

Ik ben ook op zoek en kom genoeg huizen tegen met 1000m2 (niet in jouw prijsklasse overigens) maar daar zet ik geen paarden op. Toch minstens 1ha en toen ik daar op stond vond ik het al vrij krap worden als je ook een bak / longeercirkel en paddock wilt.

Helaas kom ik vrij veel huizen tegen met 6 stallen en paddock om 1000m2, dat moet je toch niet willen?

Dat is bedoeld als alleen weiland, geen bak of andere dingen tenzij er naast een weiland te huur is. Ik rij alleen maar recreatief op mijn paardje ( vooral buitenritten). Ja 1000m2 is niet veel maar stadweides zijn ook niet veel en dat is ook prima te doen. er zijn paarden die op manege's altijd op stal staan en nooit het weiland zien. Dat is zielig

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:04

Dus omdat kindjes in Afrika geen eten hebben, zijn arme kindjes in Nederland niet zielig?
Zo voelt jouw vergelijking een beetje. Dus omdat er paarden zijn die het slechter hebben, is zoiets minder erg?

Nee denk ik niet :) Maar "gelukkig" is het jouw paard en jouw keus.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:04

Maar op zulk klein stukje is het erg moeilijk om gras te houden.
In die zin kun je er toch beter een paddock van maken.
Persoonlijk zou ik er ook niet voor gaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:07

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:08

Een huis wat te koop staat met een perceeloppervlakte van 1000 m2, heeft geen stuk grond of gras erbij van 1000 m2, maar dat is alles bij elkaar, dus daar staat dus ook het huis op en eventuele schuurtjes, stukje voortuin waar je qua paarden niks mee kunt en andere verloren hoekjes.
In het meest gunstige geval zul je dus niet meer overhouden dan 800 m2, waarbij je dan zelf ook geen tuin of terras meer hebt om te zitten.
Of het te vinden is in die omgeving weet ik niet, ik woon zelf in groningen, daar is het wel te krijgen, ook met veel meer grond, maar ook vaak veel achterstallig onderhoud.
Wij hebben zelf een huis met 2,3 hectare land erbij, maar ook voor de komende 10, 20 jaar nog genoeg te klussen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:09

Dat wordt idd een paddock dan. Bij mij maakt gras ook echt geen enkele kans als de paarden erop gaan. Ze gaan er nu spaarzaam op, meestal in de bak met hooi erbij, af en toe een middagje bij mij op het gras en ze kunnen bij mijn buren op de wei gaan grazen, maar bij permanent buitenstaan op het stuk wordt het gewoon een zandvlakte (en het grootste deel van het jaar een modderboel). Dan kun je beter vooraf al draineren, zand erop, stukje betegelen, dat het voor elkaar is voor de paarden erop gaan.

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:12

Selka schreef:
Dus omdat kindjes in Afrika geen eten hebben, zijn arme kindjes in Nederland niet zielig?
Zo voelt jouw vergelijking een beetje. Dus omdat er paarden zijn die het slechter hebben, is zoiets minder erg?

Nee denk ik niet :) Maar "gelukkig" is het jouw paard en jouw keus.

Nee ik snap je reactie(, ik zou het ook liever anders willen. Maar het is echt niet te weinig voor een paard. Want als je het zo gaat bekijken kun je zeggen dat bijna alle paarden in nederland te weinig weiland hebben. Je kunt hier wel over in discussie gaan en mensen hier op aanspreken , maar iedereen denkt er anders over maar uiteindelijk denk ik dat iedereen het beste voor heeft en het liefste meer dan paar hectare voor hun paarden heeft, maar ja je kunt niet alles krijgen wat je wilt.....

Maar goed, dit was niet mijn vraag.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:14

Dus koop een mooi huis en gooi je paard in pension :D

(en nu houd ik erover op)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:15

Maar hoe groot denk je dan dat de paddock wordt op die 1000 m2? Je weet wel dat je hiervoor een vergunning moet hebben en als je heel dicht bij je buren staat dit een probleem kan opleveren?

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:16

Selka schreef:
Dus koop een mooi huis en gooi je paard in pension :D

(en nu houd ik erover op)

Ik begrijp je echt waar selka, maar de meeste pensions rond om Almere ben ik zeer on te vreden over. Daarom wil ik hem graag aan huis. bedankt voor je bijdrage.

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:18

Ik denk dat hier een slotje op mag, want er wordt van het onderwerp afgeweken. ( weet niet hoe slotje werkt )
Bedankt mensen voor jullie antwoorden. Ik heb zeker wat ideeën op gedaan.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:19

Ik denk dat je in tuindersdorpen zoals Benningbroek, Sijbekarspel, Opperdoes, Oostwoud nog wel een kans kan krijgen. Wij hebben zelf ooit een tuinderswoning gekocht met een flinke lap grond. De huizen zijn niet groot, maar er zijn wel vaak schuren en land bij. Vaak zijn het ouderen die er uit gaan, kinderen hebben er geen zin meer in om in een dorp te wonen. De huizen hebben dus wel vaak een flinke opknapbeurt nodig :j

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:23

mirim schreef:
Ik denk dat je in tuindersdorpen zoals Benningbroek, Sijbekarspel, Opperdoes, Oostwoud nog wel een kans kan krijgen. Wij hebben zelf ooit een tuinderswoning gekocht met een flinke lap grond. De huizen zijn niet groot, maar er zijn wel vaak schuren en land bij. Vaak zijn het ouderen die er uit gaan, kinderen hebben er geen zin meer in om in een dorp te wonen. De huizen hebben dus wel vaak een flinke opknapbeurt nodig :j

Bedankt! zal ik zeker naar kijken !

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:27

zoek eens op funda met de kaartfunctie en dan max bedrag en min perceelgrootte ik kon niks vinden in de buurt waar jij zou willen wonen. (op wat recreatiewoningen na) Wij wonen in de achterhoek en hebben voor minder dan jou budget een mooie woning met voldoende grond om een stal met paddock te maken, weiland huur ik verder op in het dorp.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:57

pavarottiB schreef:
mirim schreef:

Bedankt! zal ik zeker naar kijken !

Ook daar geef ik je weinig kans..in ieder geval voor dat bedrag.
het lijkt wel of het niet uitmaakt hoe oud of vervallen of klein een huis is, zodra er wat grond bij zit gaat de prijs SKY-HIGH hier.
Ik houd me ook nog steeds aanbevolen hoor voor iets in deze streek; ook wij zijn gebonden aan werk en je kunt wel dolgraag land met huis willen hebben en in Groningen gaan wonen maarja, daar rookt mijn schoorsteen dan niet..dus dan is mijn happiness daar ook van korte duur :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:07

Ik zou in Almere eerst maar eens goed informeren bij de gemeente. Almere doet echt vreselijk moeilijk, dus daar mag je niet zomaar een paard aan huis zetten, daar krijg je veel gezeur mee als je dat ''zomaar'' gaat doen.
Je hebt in Almere qua pension nog steeds weinig keus. Er mag per x aantal inwoners een manege gebouwd worden. Dan heb je de stadsweides, waarvan er door de jaren heen ook al weer enkele opgedoekt zijn.
In het buitengebied zijn wat huizen waar paarden aan huis staan, maar ruim boven je budget.

Wij hebben zelf geprobeert een pensionstal op te zetten en zijn met degelijke plannen naar de gemeente en bank geweest. Maar Almer werkt totaal niet mee. Waar ze dus niet willen begrijpen dat mensen oook de keus willen voor pension zonder manege.
Heel jammer, want er zijn zat mogelijkheden en over de jaren heen dat wij er hebben gewoond, stonden wi altijd buiten Almere en vele met ons. Almere denkt nog steeds dat paarden mensen op de maneges kunnen staan of op de wachtlijst voor een stadsweide. Het is ook vrij moeilijk om met aantallen te komen, hoeveel er tot ver buiten Almere staan, maar loopt wel hoog op wat ik weet.......

1000m2 is echt veel te weinig. Die 1000m2kun je gewoon niks mee. Buiten te weinig ruimte voor je paard, staat hij ook alleen dan? Voor 2 paarden is het helemaal te weinig. En alleen staan kan echt niet. Je hebt mest en urine wat enorm gaat stinken, dus overlast voor buren. Komen ook bijv vliegen op af.

Veel mensen willen het liefst paard aan huis. Wil ik ook nog steeds, maar je moet wel realistisch blijven. Je paard staat nog steeds voorop en hij is beter af met meer ruimte en maatjes, dan maar verder weg. Sraks koop je iets met 1000m2 en krijg je een hoop gezeur en moet je alsnog je paard in pension gaan zetten. Als je aan je max hypotheek zit wordt dat misschien een t hoge extra last.