Voor welke stalling zouden jullie kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:14

Zeker te weten stalling 2! zie jij jezelf elke dag 2x15 km op en neer rijden om je paard binnen en buiten te halen? Minder paarden vind ik persoonlijk ook beter (minder kippen in het kippenhok:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:48

Ik zou gaan voor optie 2 :)

mang

Re: Voor welke stalling zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:54

een paard van 1.65 mag toch wettelijk gezien niet eens in een stal van 2.5 x 3? (absurd klein ook trouwens..) is dat niet iets van schofthoogte x nogwat ²?

Verder klinkt stal 2 inderdaad beter, maar een stal van 2.5 x 3 is wel echt heel erg klein voor een groot paard..

Jolinem

Re: Voor welke stalling zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:46

Optie 2 lijkt mij ook beter, maar die heeft inderdaad wel een kleine stal... :\

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:07

Dit is geen makkelijke keuze dat begrijp ik stal 1 is een grote stal met binnen bak waar het van de winter lastig word om binnen te rijden veel mensen en op grote afstand bak vaak bezet enz.
de stal is groter en absoluut een pre.
Je kunt aangeven dat je paard meer hooi moet hebben maar of dat dan ook gaat gebeuren is lastig te controleren.
Stal twee lijkt beter maar de box is veel te klein voor je paard het is echt een pony maat
Voordeel is dat het dichter bij is en beter te controleren.
het buiten en binnen zet beleid klinkt goed maar wat komt er van de winter van terecht komen ze wel zoveel buiten als belooft.
Ik zou een gesprekje aangaan met stalgenoten hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat.
En of ze doen wat ze beloven op stal.
Hoe zien de paarden die er staan eruit zijn ze rustig niet te mager enz.
Maak daarna pas een keuze?