Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sayenti schreef:Oooh jawel hier ook iemand! vind dit vreselijk de gedachten dat iemand mijn paarden over hun bolletje streelt het heeft ruim 6 maand geduurd eer dat mijn vriend mee in de weide mocht om te er heen te kijken.
Ze zijn mij zo dierbaar en rijden no way dat dat spelletje doorgaat.
Laatst ben ik opgenomen in het ziekenhuis waren de 4langste dagen van mijn leven mijn vader vriend en zus gingen ze wel op tijd eten geven, maar het liefst zelf hoor.
Nu moet ik janu. bevallen en dit is voor mij een moment om er niet aan te denken dat mijn vriend/vader/zus ze gaan eten geven deze gedachten maken me compleet gek.
Als ze nu vragen heb je paarden
-Ja
*mag ik eens een keer komen kijken?
-Nee![]()
volgens mij ben ik te jaloers op mijn paardjes
_San87_ schreef:sayenti schreef:Oooh jawel hier ook iemand! vind dit vreselijk de gedachten dat iemand mijn paarden over hun bolletje streelt het heeft ruim 6 maand geduurd eer dat mijn vriend mee in de weide mocht om te er heen te kijken.
Ze zijn mij zo dierbaar en rijden no way dat dat spelletje doorgaat.
Laatst ben ik opgenomen in het ziekenhuis waren de 4langste dagen van mijn leven mijn vader vriend en zus gingen ze wel op tijd eten geven, maar het liefst zelf hoor.
Nu moet ik janu. bevallen en dit is voor mij een moment om er niet aan te denken dat mijn vriend/vader/zus ze gaan eten geven deze gedachten maken me compleet gek.
Als ze nu vragen heb je paarden
-Ja
*mag ik eens een keer komen kijken?
-Nee![]()
volgens mij ben ik te jaloers op mijn paardjes
Wat ga jij het moeilijk krijgen wanneer jouw paard op de kliniek moet staan zeg... Deze mate van controle, of jaloezie zoals je het zelf noemt, lijkt me niet normaal en ook zeker niet gezond.
Laulitz schreef:Ik kijk er eigenlijk wel van op dat er zo weinig mensen dat nog doen? Ik heb er zelf geen problemen mee, als ik de persoon ken en ik weet dat die het doet zoals ik het doe, dan geen probleem hoor. Mijn paard is wel een makkelijke om mee te rijden, als je weet hoe en wat. Als je je daar niet aan houdt lig je er toch direct al naast dus ik kan er zeker van zijn dat er gewerkt wordt volgens mijn zin..
finnens schreef:Laulitz schreef:Ik kijk er eigenlijk wel van op dat er zo weinig mensen dat nog doen? Ik heb er zelf geen problemen mee, als ik de persoon ken en ik weet dat die het doet zoals ik het doe, dan geen probleem hoor. Mijn paard is wel een makkelijke om mee te rijden, als je weet hoe en wat. Als je je daar niet aan houdt lig je er toch direct al naast dus ik kan er zeker van zijn dat er gewerkt wordt volgens mijn zin..
Hier hetzelfde, mijn paard zorgt wel voor zichzelf. Als je niet omgaat met hem zoals hij gewend is is hij in eens niet zo braaf meer
Moonsun schreef:Ik heb er geen moeite mee mijn paarden uit handen te geven, zolang ze maar in deskundige handen terecht komen. Mensen met eigen paarden of mensen die al lang in de paardenwereld werken en die weten hoe ze de molen draaiende moeten te houden, vertrouw ik mijn paarden zonder enige moeite toe.
finnens schreef:Laulitz schreef:Ik kijk er eigenlijk wel van op dat er zo weinig mensen dat nog doen? Ik heb er zelf geen problemen mee, als ik de persoon ken en ik weet dat die het doet zoals ik het doe, dan geen probleem hoor. Mijn paard is wel een makkelijke om mee te rijden, als je weet hoe en wat. Als je je daar niet aan houdt lig je er toch direct al naast dus ik kan er zeker van zijn dat er gewerkt wordt volgens mijn zin..
Hier hetzelfde, mijn paard zorgt wel voor zichzelf. Als je niet omgaat met hem zoals hij gewend is is hij in eens niet zo braaf meer
D_Desteny schreef:Bij mij precies het zelfde verhaal maar ik heb geen zin in ongelukken zeker niet bij andere dus juist daarom zou het mijn keus niet zijn!
Je bent altijd verantwoordelijk.
GUSTIxBILL schreef:Ik had hier ook geen probleem mee. Ik kon alleen in het weekend. Vriendin reeditie haar door de week. Ik merkte aan het tuig dat er gereden was. Ookal zei zij van niet. Verschil in rijden merkte ik niet (rijden kon ik niet echt. Was opstappen en terug afliggen omdat ze bevond te bokken. Medisch volledig in orde. Vandaag dat ze ook zo ver stond omdat ik daar goede instructie had)
Eindelijk naar daar kunnen verhuizen. Paard aan stal. En op avond vroeg die vriendin of ze mijn paardje nog eens mee op buitenrit mocht. Was voor mij geen probleem. Zou alleen maar stappen zijn. Kreeg ik haar klets klets kletsnat terug van het zweet. Gezegd dat ik liever had dat ze niet meer reed. Verdergegaan met mijn instructeur, en haar uiteindelijk weg gedaan als braafste paard.
Nu haar veulen (5 jaar. Ondertussen) heb ik alles zelf geleerd. Ben kort daana geopereerd, kon niet meer rijden en bij gekomen. Moet haar nu ook laten rijden omdat ik te zwaar weeg. Maar ik kijk erop en geef het meisje les. Alleen mijn instructeur mag er van mij nogop zonder toezicht...
Als dat nu met die vriendin anders was gelopen had ik haar nog uit handen willen geven. Maar nu dus nooit meer. Ookal rijd er af en toe iemand anders op en zeggen ze allemaal dat het het zachtste liefste paardje is dat ze hebben gereden. Mijn instructeur zegt totzelfs dat hij zelden zo'n braaf paardje onder zijn kont heeft gehad. En wou dat elk paardje zo was. En hij rijd enorm veel...
Tabaluga12 schreef:GUSTIxBILL schreef:Ik had hier ook geen probleem mee. Ik kon alleen in het weekend. Vriendin reeditie haar door de week. Ik merkte aan het tuig dat er gereden was. Ookal zei zij van niet. Verschil in rijden merkte ik niet (rijden kon ik niet echt. Was opstappen en terug afliggen omdat ze bevond te bokken. Medisch volledig in orde. Vandaag dat ze ook zo ver stond omdat ik daar goede instructie had)
Eindelijk naar daar kunnen verhuizen. Paard aan stal. En op avond vroeg die vriendin of ze mijn paardje nog eens mee op buitenrit mocht. Was voor mij geen probleem. Zou alleen maar stappen zijn. Kreeg ik haar klets klets kletsnat terug van het zweet. Gezegd dat ik liever had dat ze niet meer reed. Verdergegaan met mijn instructeur, en haar uiteindelijk weg gedaan als braafste paard.
Nu haar veulen (5 jaar. Ondertussen) heb ik alles zelf geleerd. Ben kort daana geopereerd, kon niet meer rijden en bij gekomen. Moet haar nu ook laten rijden omdat ik te zwaar weeg. Maar ik kijk erop en geef het meisje les. Alleen mijn instructeur mag er van mij nogop zonder toezicht...
Als dat nu met die vriendin anders was gelopen had ik haar nog uit handen willen geven. Maar nu dus nooit meer. Ookal rijd er af en toe iemand anders op en zeggen ze allemaal dat het het zachtste liefste paardje is dat ze hebben gereden. Mijn instructeur zegt totzelfs dat hij zelden zo'n braaf paardje onder zijn kont heeft gehad. En wou dat elk paardje zo was. En hij rijd enorm veel...
Wat raar zeg.. dat noemt zich vriendin!