shetlander last van rug na springles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:24

Wie is hier de gene met ervaring?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:25

Och wat sneu, dat zo'n kleine pony met 5 van die grote meiden te maken heeft. :(:)
Het arme dier.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:26

Paardenfan01 schreef:
kom op zeg. jullie snappen er niks van. dat meisje van 4 en half jaar ervaring. zij heeft er de hele tijd op gereden en die 2 andere meisjes gingen later nog een paar hindernissjes springen. heel eventjes.

Hoe lang hebben jullie gereden en gesprongen?
Een beestje dat net is ingereden kan maar ongeveer 15 min stappen heel miss een klein stukje draf licht maar net aan zijn houding en of die het al aankan. Maar echt niet springen en 3 meisjes erop..
Laatst bijgewerkt door xRiiannex op 08-08-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Arme pony... Daar zit je dan met je brave gedrag opgescheept met veel te grote dames die het wel denken te weten :=

Manerba5

pff wat een lekkere reacties allemaal weer...
Kijk het is niet goed wat deze meiden gedaan hebben maar dat snapt ze ( hopelijk) ondertussen wel..
Wat ik zou doen is de pony lekker rust geven en lekker vrijheidsdressuur gaan doen! Krijg je een super band met de shet en ik denk dat het beessie er veel gelukkiger van word.. ook aan de hand kun je zoveel doen!
Het rijden zou ik lekker achterwegen laten en misschien opzoek gaan naar een groter paardje voor het rijden..

Succes meid en geniet van je verzorg shet! Kijk eens via google naar vrijheidsdressuur daarin kan je je pony echt veel leren!

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:27

Paardenfan01 schreef:
kom op zeg. jullie snappen er niks van. dat meisje van 4 en half jaar ervaring. zij heeft er de hele tijd op gereden en die 2 andere meisjes gingen later nog een paar hindernissjes springen. heel eventjes.

Wij snappen er niks van?
WIJ?
Nou word ie helemaal mooi!
JIJ snapt er niets van! Tsss
Ponypletters en rugverdraaiers

xanthos111

Ts ik denk dat jij zelf toch wat meer ervaring zal mogen opdoen want ik krijg paars haar als ik jouw reactie's hier lees. Maarja dat zal ook wel aan de leeftijd liggen zeker...
Ik hoop dat je deze foto nooit aan de eigenaar toont want mocht dat mijn pony'tje geweest zijn zou je al lang niet meer hoeven te komen.
Schandalig vind ik het sorry dat ik het zo moet verwoorden..

0verwijderd

Paardenfan01 schreef:

Wajoo en jij zegt dat die kinder samen 25 kilo wegen? no way,
het maximale gewicht voor een minishet is: 20/25 kilo
een grote shet: 50/55 kilo.

En dit is maximaal he!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:28

NoreenJulia schreef:
Paardenfan01 schreef:

Wij snappen er niks van?
WIJ?

Haha "ponypletters en rugverdraaiers" alsof het standaard scheldwoorden zijn ! :=

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:28

het is nog een mini-shet ook zo te zien.

@ts; beste wat je voor dit paardje kunt doen is er heel ver van weg blijven, aangezien je niet openstaat voor tips of boerenverstand.

DagmarHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:29

Paardenfan01 schreef:
ja, mijn vriendin ging erop springen, ze is 13 en is erg klein, en weegt maar 35 kilo (ze heeft al 4 en half jaar ervaring dus daar kan het niet door komen) en daarna reden haar zusje en de mijne op. ze hebben geen ervaring dus misschien kan het daardoor komen... ze zaten er op en probeerden over de hindernis te komen (bakstenen met een stuk hout). morgen ga ik proberen of ze nog kan springen !

Eh ze heeft toch last van haar Rug misschien even een dagje niks?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:30

Mist schreef:
het is nog een mini-shet ook zo te zien.

@ts; beste wat je voor dit paardje kunt doen is er heel ver van weg blijven, aangezien je niet openstaat voor tips of boerenverstand.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:31

Sorry, maar net zei je dat die vriendin met ervaring erop gereden heeft, dat kind is al HELEMAAL te groot EN te zwaar. Een van die zusjes zou nog net kunnen, mits onder goede begeleiding én met ervaring.

zoni65

dit kan echt niet en jullie zijn ook te groot voor die pony arm beest ik hoop niet dat hij/zij 3 of 4 is want dan is springen helemaal slecht :n

sanso

Jimmyloverxx schreef:
Paardenfan01 schreef:
ja, mijn vriendin ging erop springen, ze is 13 en is erg klein, en weegt maar 35 kilo (ze heeft al 4 en half jaar ervaring dus daar kan het niet door komen) en daarna reden haar zusje en de mijne op. ze hebben geen ervaring dus misschien kan het daardoor komen... ze zaten er op en probeerden over de hindernis te komen (bakstenen met een stuk hout). morgen ga ik proberen of ze nog kan springen !

Eh ze heeft toch last van haar Rug misschien even een dagje niks?

een dagje? een paar weken zou beter zijn!

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:31

laat maar. het is een grote shet die makkelijk 50 kilo aankan. ik heb het al 100 x gezegt en nog zeggen jullie dat wij met zijn 3e springen. dat doen we toch niet? we willen normale reacties om haar rug beter te maken ! en ons uit te schelden voor pony pletters en rugverdraaiers, is echt te ziek voor woorden.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:32

MarZarascha schreef:
Sorry, maar net zei je dat die vriendin met ervaring erop gereden heeft, dat kind is al HELEMAAL te groot EN te zwaar. Een van die zusjes zou nog net kunnen, mits onder goede begeleiding én met ervaring.

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:33

Paardenfan01 schreef:
laat maar. het is een grote shet die makkelijk 50 kilo aankan. ik heb het al 100 x gezegt en nog zeggen jullie dat wij met zijn 3e springen. dat doen we toch niet? we willen normale reacties om haar rug beter te maken ! en ons uit te schelden voor pony pletters en rugverdraaiers, is echt te ziek voor woorden.

Zegt de eigenaar dat?

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:34

Paardenfan01 schreef:

Je leest het verkeerd, er zijn ook mensen die tips geven..
Bovendien willen we je pony en jou alleen maar helpen,
aangezien hij last van zijn rug heeft lijkt het ons beter om hem nu even niet te rijden,
en je blijft maar vol houden dat hij groot is en wel 50 kilo kan dragen..
Mag ik de stokmaat van je verzorgshet weten?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:35

tips om haar rug beter te maken heb ik gegeven; VER uit de buurt blijven van dit beestje (wat zeker geen volle shet is) en zoek aub een andere hobby, ten minste totdat je wat volwassener kan gedragen.

sanso

Paardenfan01 schreef:

hmm.. meisje sorry, maar ik geloof helemaal niks meer van je verhaal, je verdraaid je eigen woorden steeds en het is heel de tijd maar onze fout, ik ga hier niet meer op reageren want je wilt toch niet luisteren, hoop dat je wat mee neemt van wat de mensen hier zeggen, want adviezen geven we genoeg maar dat zie je op de een of andere manier niet.. jammer.

succes verder.

zoni65

eerlijk gezegd vind ik 4,5 jaar te weinig ervaring voor een pony inrijden wand met meer ervaring was dit niet gebeurt dan snap je dat je niet op die pony past en zeker rustig aan moet doen en niet mag springen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:36

Nou sorry hoor als die meiden 25 kilo wegen dan eet ik mijn rijlaars op.

Waar het volgens mij al foutgaat:

-ponyparty. Tis een dier, geen accesoire.
-Met z'n 2 erop zitten. Dat doe ik geeneens bij mijn pony die toch echt wel een stuk groter is
-Met z'n allen rijden zonder zadel, wie zegt dat jullie de balans hebben om te blijven zitten erop
-En dan nog lekker zonder zadel springen met een pony die net beleerd is
-met onveilige hindernissen springen.

Goh. Moest je mijn verzorgster zijn en ik zou het teruglezen na mijn vakantie, dan zou ik alle sloten hebben veranderd en je ouders een mooie brief cadeau hebben gegeven waarin staat dat je niet meer welkom bent.
En sorry, een pas ingereden shetlander kan geen 50 kilo dragen, tenzij jij een supershet verzorgt.

Is die vakantie al over? Dan verdwijnen al die pennyverhalen goddank weer.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:36

xanthos111 schreef:
NoreenJulia schreef:

Wij snappen er niks van?
WIJ?

Haha "ponypletters en rugverdraaiers" alsof het standaard scheldwoorden zijn ! :=

Jepp :)

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:36

MarZarascha schreef:
Paardenfan01 schreef:

Zegt de eigenaar dat?

JA!