MarlindeRooz schreef:Dan kunnen ze wel alle maneges sluiten want de meeste manegepaarden zien geen weide...
niet alle maneges zien de paarden geen weide hoor genoeg maneges die hun paarden wel op land hebben.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annibel schreef:Haha, volgende keer kun je beter eerst vragen waarom de paarden binnen staan ipv meteen de dierenbescherming willen bellen..
Ik ben de eigenaar van de paarden waar dit topic over gaat. We hebben vorige week dinsdag 2 arabieren gekocht van een handelaar, deze gingen anders weg voor de slacht. Vorige week woensdag kwam de dierenarts voor de entingen en om de paarden te chippen, we hebben ze toen op stal gezet. De volgende dag zou de hoefsmid komen en de tandarts, dus om stress te voorkomen (iedere keer te vangen) hebben we de paarden op stal laten staan, met mijn 2 andere paarden ernaast zodat ze niet alleen stonden..
Voor eventuele vragen graag even een pb!
magda_90 schreef:Wellicht staan ze binnen om de dazen bij hoge temperaturen te weren? Liever een ontspannen paard binnen, dan een gestreste buiten. Of heeft ie een blessure? Of.. of...?
My point: zolang je niet de reden weet waarom ie binnen staat, kun je imo niet de dierenbescherming bellen. Laat staan dat wij buitenstaanders daar over kunnen beoordelen.
MarlindeRooz schreef:Mjetterd schreef:
Wat een onzin
Beweer jij het tegendeel dan?
De maneges hier in de buurt, en ik heb er al heel wat gezien, daar staan de paarden echt niet dagelijks buiten.
Mjetterd schreef:MarlindeRooz schreef:Beweer jij het tegendeel dan?
De maneges hier in de buurt, en ik heb er al heel wat gezien, daar staan de paarden echt niet dagelijks buiten.
Ik durf wel te beweren dat ze dan niet ALLE manege's hoeven te sluiten, omdat er genoeg maneges zijn die hun paarden wel dagelijks op het land zetten.
mika11 schreef:Als je even goed terug leest blijkt dat er twee paarden aangekocht zijn.
Die stonden een dag op stal voordat ze naar buiten gingen.
Een ophef dus dit topic om niks.
Libbylove schreef:Oeps!! Foutje als je een topic maakt over de paarden van iemand op Bokt, en hij/zij dan ook nog goede redenen heeft om de paarden op stal te zetten...
Helaas is het voor sommige mensen 'normaal' om paarden 22, zo niet 24 uur per dag op stal te hebben.
Maar dat is ieder zijn eigen ding, ik denk dat er dan inderdaad voor heel veel paarden de dierenbescherming gebeld kan worden.
In ieder geval fijn dat de paarden met een goede reden binnen stonden en goed verzorgt worden als ik het verhaal over tandarts etc hoor
rommulus schreef:@ annibel Ik had jou post gelezen
Ik wilde eigenlijk meer reageren op een manier dat er eerst verder gekeken moet worden voor je gaat bellen.
Bel je nog is er maar weinig hoop.
Vind het trouwens top dat je ze opvangt