bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

badages? gebruik je ze?

ja altijd
22 (23%)
soms.. alleen als ik tijd heb om ze aan te doen
31 (33%)
nee.. veel te lastig!
29 (31%)
ja maar alleen omdat ik het mooi vind staan
11 (11%)

Totaal aantal stemmen: 93


ukkiepuk

Berichten: 4219
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:12

Gail schreef:
Dat argument over Anky's paarden die het goed doen: ik denk niet dat Anky als er geen camera's bij zijn altijd met bandages rijdt. Bandages zijn nogal omslachtig en tijdsintensief dus velen gebruiken ze voornamelijk voor de show en thuis gewoon peeskappen of pijpkousen.


Dan kun je Jarwo en Antoinette wel als voorbeeld gebruiken hoor Tong uitsteken Haha! Zij rijdt Jarwo wel elke dag met bandages en hij doet het er erg goed op en heeft hele mooie droge benen.....

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:25

Rij altijd met "iets" om de benen. Door de week meestal met de 3 in 1 van Action, naar de les met fleece-bandages mét onderlappen!!
Ninke heeft 1x een trap gehad, wat gelukkig goed is afgelopen, maar nét toen had ik achter geen bandages om, had ie dat wel gehad, dan was een schaafwond achterwege gebleven. Sinds toen rij ik altijd met iets om!
Overigens als ik ga uit rijden, veel stapwerk over de harde, dan heeft ie niks om, dan kunnen zijn pezen harden. Dit doe ik al 4 jaar en hij heeft nog nergens last van gehad!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:40

Ik gebruik ze alleen als brenin meegaat naar een ander terrein, puur voor zijn eigen veiligheid..
Wat hiervoor werd gezegd dat hij er plekjes enzo van had gekregen klopt niet..

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 12:51

machogirl"]
[quote="Jippie schreef:
Ik gebruik ze niet atijd maar wel als we echt aan het werk gaan. De benen blijven zo mooit droog. Als ik beenbeschermers gebruik krijgt mijn paard lang niet zulke mooie droge benen.


je bedoelt dus dat je als je bandages gebruikt de benen van je paard droog zijn en niet heet?

als ik macho bandageer en ik rijd een uur.. dan zijn zijn pezen wel warm.. is dat nou een goed of een slecht teken?
ik gebruik geen onderlappen want volgens een aantal mensen (ook op bokt) hoef je bij fleecebandages geen onderlappen te gebruiken. Tong uitsteken
[/quote]

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:33

Ik rijd alleen met bandages als ik zo n poetsbui heb en hem wil opdoffen voor fotos . Verder rijd ik nooit met bescherming(alleen met springen).
Hij tikt zichzelf nooit aan ofzo, dus ik zie geen reden om het om te doen.

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:37

Alleen als ie in de trailer moet. Met rijden gewoon peeskappen. Bandages tijdens het werk doen de paardenbenen meer kwaad dan goed

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:05

Ik gebruik ze soms, als ik er zin in heb. Verder als ik weleens zware training heb

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:16

Dit is een topic van 2003?????????

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:19

Ik rij meestal gewoon met peesbeschermers en strijklappen en met springen springschoenen extra. Maar gebruik ook wel de 3-in-1 beschermers en ook wel fleece bandages als de bak nogal zwaar is. Ik zit er ook nooit een uur op, en ik spuit de benen lekker af, en mijn bandages zakken ook nooit af, je moet gewoon goed bandageren.

Sharon_91

Berichten: 3423
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Hierden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:21

VeraM schreef:
Ik gebruik regelmatig bandages maar niet dagelijks. Ik gebruik wel altijd onderlappen. Andere dagen gebruik ik peesbeschermers en strijklappen achter.


Ja ik ook precies zo

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:55

Urielle schreef:
Dit is een topic van 2003?????????

Soo heel raar.
Hij stond bij mij tussen de titels bij home???
Snap er niks van.

Corelli_2018
Berichten: 380
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:05

k heb gestemd op jha altijd.. en dat het slecht is voor de benen vind ik onzin.. ik rijd er egt mee voor bescherming.. ik heb altijd fleece bandages om met onderlappen en voor en achterbenen altijd springschoenen..

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:10

Hmm..ouwe topic.
Toch even reageren
Ik RIJ altijd met bandages, of helemaal niks. Een bandage biedt namelijk 0,00000% steun, dus is er geen verschil voor paard in de proef bvb. En zo blijft hij op zijn eigen beentjes lopen.
Verder hoor ik overal dat bandages te warm worden, maar peesbeschermers worden net zo, als het niet erger is (!!), warm hoor! Die ventileren dus helemaal niks, terwijl bandages goed aangebracht met inderdaad, Eskadron onderlappen, redelijk goed ademen.
Verder worden de bene echt niet slechter, mits goed aangebracht. Dan zijn ze vaak goed voor de benen zelfs. Ik gebruik met elke soort bandage onderlappen, ik gebruik elastieke bandages eigenlijk helemaal niet. Strak trekken heeft geen zin, als het om bandages gaat.

Verder ken ik paarden die B tot ZZ-Z lopen, die dagelijks (als ze gereden worden) vierkant in de bandages komen, en die hebben super harde, droge benen. Dit zijn ook de paarden doe ik voor mijn stagebegeliedster bandageer Ik heb het van haar geleerd, en doe al de 9 maand wat ik er ben, dus zal het wel goed doen volgens haar.
Laat je aub niet afschikken van wat mensen hier zeggen, over hoe slecht ze zijn. Wel vrees ik dat 95% die ze gebruiken ze niet goed aanbrengen, en ' gewoon wat doen'. Gelukkig ben ik dus niet (meer) een van die 95%

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:21

Dit is wel een heel overjarig topic, ik zal er maar een slotje opzetten.