Wij brengen het gratis naar de achterburen. Die zijn altijd blij met de mest (is een boer) overigens is paardenmest niet bij elke boer welkom. Geen idee waarom eigenlijks, nooit gevraagt.
xLauLaUx
Geplaatst: 28-07-13 11:57
Wij mogen alles bij de boer dumpen, een deel in het moestuintje van zijn vrouw als ze er om vragen, en een deel op de grote hoop, dat verkopen ze dan aan andere boeren die nog heel actief bezig zijn op hun veld, als meststof. Is niet echt een grote mesthoop, vroeger kwamen er best veel mensen storten, maar die houden bijna allemaal op met paarden houden, dus nu ben ik met mijn 2 pony's min of meer de enige. Ik mag ook eens in de paar weken een half kruiwagentje meegeven aan mijn grootvader voor in zijn tuin, en mijn moeder vraagt zich af hoehet komt dat onze planten er zo keurig bij staan...
Wij doen aan strookbegrazing en ruimen de drollen smorgens en savonds van het land.. Daar waar ze net hebben gelopen verspreiden we de net opgeruimde mest weer door het uitelkaar te gooien. De sproeier erop of een natuurlijkeregenbui en je ziet er spoedig niks meer van. Als we s een dagje weg zijn en de drollen dus wat harder zijn gebruiken we ze niet want dan blijven ze liggen en vallen ze niet uit elkaar. Affin, veel werk maar werkt prima. In de winter mogen we het bij een boer hier achter of voor op het land gooien. Maar voordat dat gebeurd ligt onze wei al wel onder een mooie laag groeimateriaal. en dat moet ook wel het is allemaal zand hier.