Ik vindt gewoon dat je moet kijken waar een paard gelukkig van wordt en dan in het individueel want niet ieder paard is gelijk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyfordogs schreef:ff een zijsprongetje, een paar jaar geleden heb ik onderzoeken gevolgd ivm opgroeien en problemen die kunnen ontstaan, ff heel kort samengevat, hoe minder beweging als veulen, hoe meer risico op beenproblemen. Nu ben ik net terug na een vakantie aan brazilie, we hebben oa diverse keren kip gegeten, wat me opviel was dat de kippen die buiten hadden geleefd, hele harde botten hadden terwijl de kip uit de supermarkt, zachte botten had.
Afijn, dat vond ik zelf interessant om te zien en over na te denken, wie weet trigger ik hier mee ook andere bokkers in positieve zin
simodi schreef:Je moet in de eerste plaats kijken naar de behoefte en mogelijkheden van je paard!
Sommige paarden kunnen om medische redenen niet lang in de wei (denk aan paarden met een allergie, die snel bevangen zijn etc).
En sommigen vinden een hele dag in de wei niet fijn en waarderen de rust van een aantal uur of de nacht op stal staan.
Dus ik zou vooral kijken wat goed en fijn is voor je paard.
WildWings schreef:simodi schreef:Je moet in de eerste plaats kijken naar de behoefte en mogelijkheden van je paard!
Sommige paarden kunnen om medische redenen niet lang in de wei (denk aan paarden met een allergie, die snel bevangen zijn etc).
En sommigen vinden een hele dag in de wei niet fijn en waarderen de rust van een aantal uur of de nacht op stal staan.
Dus ik zou vooral kijken wat goed en fijn is voor je paard.
En paard kan ook nog op de paddock natuurlijk, in het geval van bevangen etc
simodi schreef:Dat kan ook, mits ie daar ook voldoende ruwvoer krijgt en water heeft, dus geen urenlang in een 'kale' paddock zoals je soms ziet.
donna123 schreef:Heb jij ooit aan je paard gevraagt wat hij/zij er van vind?
Lijkt me erg raar als een paard liever op stal staat dan buiten (natuurlijk moet een paard het liefst wel buiten staan met schuilstal).
En hoe weet jij dat jouw paard er diep ongelukkig van zou worden?